Ga naar inhoud
  • 0

Wielspin bij 140km/h, of toch koppeling....:o


Eric

Vraag

Op weg terug naar huis vanuit Duitsland moest ik wat afremmen voor een "langzamere" bestuurder, vervolgens weer gasgeven en in 1x ging het toerental een stuk sneller omhoog dan goed is. Snelheid lag toen rond de 140km/h. Leek wel wielspin, maarja zoveel vermogen heb ik nu ook weer niet..... :(

Kon het (helaas) vanaf dat moment iedere keer "opwekken" vanaf die snelheid. Blijft niets anders over dan een nieuwe koppeling.

Wel erg vlot, heb er pas 75.000km opzitten. Rij best vlot door, maar zeker geen scheurwerk...

Sprak wel iemand die dat ook bij z'n Golf had gehad, zo rond de 80.000km.

 

Heb een afspraak staan voor volgende week.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij zijn de koppelings platen ook al aan vervanging toe,

3bg 1.8 turbo met 96.000 op de teller en afgelopen zaterdag pas gechipt

 

heb idd hetzelfde probleem als jou, als ik op de snelweg vol gas geef gaat het tellertje omhoog en blijf ik zelf "stil staan"..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is toch wel erg snel na 75000 koppeling al erdoor... je rust tijdens het rijden toch niet op je pedaal??

Dit toen nog wel meer mensen zonder dat ze er dikwijls erg in hebben, waardoor je koppeling merkelijk sneller slijt...

 

Absoluut niet.

Dit komt helaas vaker voor bij de 1.9TDI.

Koppeling schijnt toch wat moeite te hebben met het relatief hoge koppel, vandaar dat de 2.0 TDI een grotere koppeling heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mag ik vragen wat je allemaal met die auto doet?

......koppeling werkt niet goed en je remmen werken ook niet goed.......

 

Kan je nog sterker vertellen: auto had (regen)waterlekkage bij de aflevering, cylinderkop bleek niet goed te zijn (ook op dag van aflevering), waterpomp is al vervangen, comfortunit ook (stond onder water). Dus de (bouw)kwaliteit van deze Passat houdt niet over..... :(

Met de vorige 3C heb ik 180.000km probleemloos gereden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Hé Eric,

Ik heb er nu ca 48K op staan. Rij iets minder dan verwacht, maar ook net als jij 90% snelweg. Tot nu toe heb ik geen problemen met de auto. De keuze van de Le Mans velgen is geen goede geweest, beter de Monte Carlo kunnen nemen. De kwaliteit van de LeMans velgen is naatje.

Rest vd auto is goed tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo de koppeling is ondertussen vervangen.

Plaat zelf bleek nog in zeer goede staat (had ook niet anders verwacht :D )

Het probleem leek te zitten in de diafragmaveer van de drukgroep die niet helemaal lekker was. Hele setje gaat terug naar Pon i.v.m. garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden