Ga naar inhoud
  • 0

Advies gevraagt over automaat


VTE

Vraag

Ik heb bij lage snelheid (tot 80 Km) lichte variatie in het toerental

(pendelt tussen de 1900 en 2100 rpm)

 

wat kan hier de oorzaak van wezen, automaat... of iets elektrisch...

hij schakelt verder goed zowel op als terugschakelen

 

heb zelf niet het idee dat het uit de bak komt maar echt het toerental....

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@Remco

Ik heb bij lage snelheid (tot 80 Km) lichte variatie in het toerental

(pendelt tussen de 1900 en 2100 rpm)

 

wat kan hier de oorzaak van wezen, automaat... of iets elektrisch...

hij schakelt verder goed zowel op als terugschakelen

 

heb zelf niet het idee dat het uit de bak komt maar echt het toerental....

 

Alvast bedankt

Misschien is het handig om even aan te geven om welke automaat het gaat. de 4 bak, AG4 of de 5 bak tiptronic.

en ook even aangeven welk type passat met welke motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is denk ik met een beurt aan je bak op te lossen. Olie verversen en schoon filter. Evt zou je contact kunnen opnemen met diesel986 (Eric)

Die heeft veel kijk op automaat bakken. Heeft die van mij 1 1/2 jaar geleden ook voorzien van schone olie.

Dit zou voor de levensduur van je automaat om de ca 60~80.000 km moeten gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de schommeling zit in de bak.. het is soms door de druk te verhogen te verhelpen, maar niet altijd, bij mij was het eerst een tijdje weg, daarna verlegde het probleem zich een 10km omhoog.

 

De meesten hier op het forum hebben dat bij Eric laten doen, hij zit al jaren in dat vak en weet er erg veel vanaf, een aanrader dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zo'n zelfde soort verschijnsel. Schommelen van het toerental in 5e versnelling (automaat) rond de 1700-1800rpm bij 80kmh.

Daarna is het weer weg. Ook in de 4e versnelling rond de 80kmh is het niet aanwezig.

Onder B5-5Racer kan ik Eric niet vinden. Wel ene René onder R2-2Racer, maar dat is iemand anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Sinds gister heb ik een passat 1.9 TDI (rode d en i dus 130 pk) uit 2004 met de 5 traps tiptronic automaat en ik merk dat die ook alleen bij 80 in z'n 5 behoorlijk in toeren schommelt. Auto heeft 250dkm gelopen. Is dit echt op te lossen door de olie van de bak te verversen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer eens je bak in basic settings te zetten. (ik probeer even mee te denken, gezien het feit ik dit probleem ook had en dit het aanzienlijk verminderde tezamen met het afstellen van de gasklep maar volgens Vdub is dat alleen voor benzine motoren wat dus voor jullie dieselaars niet uit mag maken) gaat de schommeling ook gepaard met een schok? Dan mag je helaas gaan sparen voor een nieuwe koppelomvormer.. Ik weet helaas uit ervaring hoe vervelend dit is..

 

Succes ermee heren.

 

02 - Autom.Transm (Auto Trans): Basic Settings - 04

 

kijk allereerst of er in Auto Trans geen foutcodes staat

zet de sleutel op 'AAN' (op contact dus), maar start de motor NIET. Raak het gaspedaal niet aan!

[select]

[02 - Auto Trans]

[basic Settings - 04]

Set Group to '000'

[Go!]

druk het gaspedaal helemaal toto op de vloer en tel hardop van 0 tot 3 seconden

[Done, Go Back]

laat het gaspedaal weer los

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probeer eens je bak in basic settings te zetten. (ik probeer even mee te denken, gezien het feit ik dit probleem ook had en dit het aanzienlijk verminderde tezamen met het afstellen van de gasklep maar volgens Vdub is dat alleen voor benzine motoren wat dus voor jullie dieselaars niet uit mag maken) gaat de schommeling ook gepaard met een schok? Dan mag je helaas gaan sparen voor een nieuwe koppelomvormer.. Ik weet helaas uit ervaring hoe vervelend dit is..

 

Succes ermee heren.

 

02 - Autom.Transm (Auto Trans): Basic Settings - 04

 

kijk allereerst of er in Auto Trans geen foutcodes staat

zet de sleutel op 'AAN' (op contact dus), maar start de motor NIET. Raak het gaspedaal niet aan!

[select]

[02 - Auto Trans]

[basic Settings - 04]

Set Group to '000'

[Go!]

druk het gaspedaal helemaal toto op de vloer en tel hardop van 0 tot 3 seconden

[Done, Go Back]

laat het gaspedaal weer los

Nee gaat niet met schok, maar soms is de bak even in de war met schakelen vooral s, morgens.

Wat kost een koppelomvormer, en is een 2e hands ook iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je bak in de war is ligt het denk ik aan de koppelomvormer. Neem anders even contact op met Diesel986, hij kan je vermoedelijk meer vertellen over prijzen etc..

 

2e hands KO zou ik niet doen..je hebt je bak er nl met 5min achterweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden