Ga naar inhoud

Auto Century Grûn


metroman

Aanbevolen berichten

Dag noordelingen,

 

Familie leden van mij hadden de auto bij Century (2 verschillende, polo en een golf) en ik hoor wat rare dingen over rekeningen en uitgevoerde reparaties enzo.

 

Iemand de auto daar in onderhoud gehad of nog heeft.. ervaringen?

 

Iemand die een aanrader heeft om heen te gaan met een vw in de buurt van groningen? (of 't fryskelan)

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, naar Duitsland.

 

Maar nu ben ik wel erg voorbarig en scheer ik alle dealers in NL over een kam. Dus nu denk ik er nog even over en raad ik je aan:

 

ga een dagje naar Duitsland, zoek een stadje op (volkswagen.de) en ga er naar de vw dealer, leg je vragen aan ze voor en maak er een dagje stad van als je er een goed gevoel bij hebt dat zij je auto behandelen zoals jij graag wilt. Zoniet: toch dagje van maken maar dan de auto niet bij die dealer laten ;)

in het laatste geval eventueel nogmaals met ander stadje herhalen. Helpt het niet, heb je toch weer een gezellig durp gezien waar ze nog echte winkeltjes hebben ipv alleen ketens met formules.

 

Heb zelf niet een auto bij Century gehad, maar ben er een keer of vier geweest (bij verschillende vestigingen) toen ik een leasedoos moest uitzoeken. Iedere keer behandeld als niks en zij dus geen auto verkocht. Kon ze niks schelen kennelijk.

 

Later nog eens geweest met een eenvoudige (bleek later,na wat internetten) vraag maar ook daarbij bleek dat je niet welkom bent als ze je niet eerst een blanco cheque kunnen laten tekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan mijn nieuwe Passat ook wat laten sleutelen door VW Autohaus Becher in Wesel (Duitsland ca.35km voorbij arnhem). Deze lui hebben al een hele reeks prijzen in de wacht gesleepd t.a.v. klantvriendelijkheid. Inderdaad kunnen ze in Nederland nog iets leren van onze oosterburen. De slogan klant is koning komt daar helemaal tot zijn recht. Grote klasse !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop er alleen de hoogst noodzakelijke onderdelen, een monteur kost al iets van 85,- ex btw per uur en ze zien je idd niet staan.

 

O ja, had een keer een draagarmbout afgebroken die vast zat, de voorste veren meevervangen, kosten 375,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

LoL Marcel....

 

Maar eh... jij kent Wealer niet he ? :P

 

Maarjah.... De meeste dealers zijn ook ratten wat onderhoud aan gaat....

Waar daar ligt niet hun kern van inkomsten.(heb ik me ooit door een ex-monteur laten uitleggen)

Bij een VW/audi servicepunt ligt dat wel een stukje anders.

Dus daar breng ik mijn auto altijd heen...

En mocht ik toch nog goedkoop onderdelen nodig hebben ligt Duitsland om de hoek (+/- 5 min. ben ik de grens over)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een idee om een lijst te maken van onderdelen die hier regelmatig voorbijkomen en om die dan bij 1 (duitse) dealer te kopen? Een eigen onderdelendealer zeg maar. Ik woon ook in de buurt van de grens en wil best af en toe wat onderdelen ophalen voor een inkoopactie. Heb ook wel wat ruimte thuis voor kleine opslag.

Ik denk ook aan een dealer voorstellen om hollandse passats te 'doen' zodat we niet allemaal alle dealers af hoeven en misschien ook financieel voordeel kunnen behalen. Maar dat laatste vind ik persoonlijk niet het allerbelangrijkste. ik wil gewoon waar voor m'n geld en een uitleg bij wat er met m'n auto gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi 18T

 

Lijkt mij een goed idee,maar ik vraag het mij af,of het in deze euro tijd nog echt veel scheld.Ik krijg zelf bij de Dealer 15/20% korting.

Kom maar met die voorbeelden wil het weleens zien.Zal ik eens kijken bij mij Dealer wat ik er voor moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi 18T

 

Lijkt mij een goed idee,maar ik vraag het mij af,of het in deze euro tijd nog echt veel scheld.Ik krijg zelf bij de Dealer 15/20% korting.

Kom maar met die voorbeelden wil het weleens zien.Zal ik eens kijken bij mij Dealer wat ik er voor moet betalen.

 

Qua geld zal het over het algemeen niet bijzonder veel schelen...

 

Wel qua service, ben je in Duitsland naar mijn ervaringen gewoon een stuk beter af. Hier in Nederland is klantvriendelijkheid en service naar mijn mening ver te zoeken. Enkel als leaserijder kan je soms rekenen op wat service, omdat daar toch meestal zonder mokken betaald wordt. (en ook makkelijker een poot uit te draaien is) Als trouwe klant die om de aantal maandjes/jaartjes heb je ook wel kans op een klantvriendelijke behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier in NL korting krijgt scheeld het idd niet zo veel...

Maar als je geen korting krijgt scheelf het wel vaak een paar leuker duiten ;)

 

Dit komt omdat ze een ander btw stelsel in Duitsland hebben :)

 

Maar meestal klop ik de nummers even in etos/etka en kijk ik wat de prijs zo ongeveer zal zijn.

 

Dan kan ik altijd nog wel kijken of het echt goedkoper is in Duitsland.... kwestie van mailen :P

 

Maar eh zijn we nu niet een beetje off topic aan het gaan of had de vraagsteller zijn antwoord al ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Century ga ik echt niet spekken......

Dat is het arrogantste bedrijf wat ik ken.

 

Dan moet je hier eens in emmen langsgaan bij Auto Brink voorheen Auto Suco

 

Als je hier heen gaat voor een beurt moet je wachten in een hokje van 2 bij 2 meter en mag je niet eens even bij je auto kijken in de werkplaats :twisted::twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoor ik ook vaker dat je niet bij je auto mag bij mijn oude dealer....

Meestal met een smoes van "jah veiligheids voorschriften enzo"

Dan zeg ik meestal: "geef maar een briefje waar ik voor mijn eigen verantwoordelijkheid teken"

Tot nu toe nog nooit gehad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden