Ga naar inhoud

Volkswagen legt productie stil


boelie1977

Aanbevolen berichten

WOLFSBURG - Het Duitse autoconcern Volkswagen heeft vanaf maandag de productie voor vijf dagen onderbroken wegens de crisis op de automarkt. Het is voor het eerst in 25 jaar dat VW in meerdere fabrieken werktijdverkorting invoert. Ongeveer 61.000 van de 91.000 werknemers in de Duitse fabrieken van VW worden geraakt door de maatregel.

 

De grootste autofabrikant van Europa legt het werk in zijn belangrijkste fabriek in Wolfsburg stil, net als bij de locaties in Emden, Zwickau, Hannover en Dresden. De productie wordt volgende week maandag weer hervat.

 

Audi

 

De afdelingen voor onderzoek en ontwikkeling en enkele andere activiteiten blijven wel doordraaien. Ook bij de Hongaarse fabriek van VW-dochter Audi worden de banden deze week stilgelegd.

 

Net als andere autoproducenten kampt VW door de economische crisis met een sterk teruglopende verkoop. VW verwacht voor dit jaar een verkoopdaling van 10 procent. Door de productie tijdelijk te onderbreken, wil VW overcapaciteit tegengaan.

 

Eerder voerden ook Opel, Daimler en BMW productiebeperkingen door.

 

nu.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een raar verhaal. In Belgie hebben ze de productiebeperkingen juist weer opgedoekt vanwege de grote verkoopaantalllen van de Polo. Ik krijg langzaamaan het idee dat die crisis soms wel erg goed uitkomt voor sommige bedrijven, het geeft ze een argument om bepaalde impopulaire plannetjes uit de kast te trekken die daar al voor die crisis lagen... :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dat is juist wat ik niet begrijp. Toyota doet bijvoorbeeld het tegenovergestelde: ze hebben momenteel overproductie, maar blijven produceren. Hun Europadepot in de UK staat bomvol met auto's. Zij verwachten dat de dip tijdelijk is en bouwen een buffer voor het moment dat de markt weer aantrekt. En dat zou Volkswagen m.i. ook beter doen. Want anders zit Volkswagen weer met enorme levertijden (zie de 3C vorig jaar nog) terwijl de concurrentie zowat uit voorraad kan leveren.

Als je daarnaast bedenkt dat hun grote concurrent Opel/GM op sterven na dood is, zou ik het wel weten, zorg dat je kunt leveren als de markt weer aantrekt en investeer juist nu in je personeel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor beide kan ik wel voor- en nadelen verzinnen. Maar ik denk sowieso al niet dat het een dip van korte duur is. In ieder geval niet in die zin dat we binnen een jaar weer met zijn allen dure auto's(of andere luxe) gaan kopen.

 

Maar je weet nooit wat zulke bedrijven als strategie voeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer eens wat anders dan een "ontslagPassat"

 

Nederlanders begrijpen deze slogan niet van Fokke en Sukke :D

 

Sukke we komen in aanmerking voor een ontslag "GOLF"

 

Een golf in het vlaams...is een vest in het nederlands.

 

Hetzelfde was al voorgesteld aan de mensen die bij VW werken!

Zij zouden een polo krijgen als ze vrijwillig hun ontslag zouden indienen!!

Echter was het geen succes geworden.

 

Onderaan van het formulier stond geschreven...

 

Vergeet uw maat! en of het korte of lange mouw moet zijn niet aan te duiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden