Ga naar inhoud

Jovum

Members
  • Aantal items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Dalfsen
  • Naam
    Jan

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Er is tijdens de bochten een versterkt "joe-joe joe joe ( ) geluid waarneembaar. (Geen trilling of wiebel. Wel is er een beetje voelbaar aslof er iets ruw loopt) Versleten aandrijfassen geven toch eerder een knakkend geluid tijdens het nemen van een bocht ? Kan een versleten aandrijfas bij gewoon recht uit rijden ook een gonzend, JOE JOE JOE JOE geluid geven ? (en wat tijden de bochten sterker word?) Graag JOE reactie
  2. Beste Forum lezers. Al enige tijd is er aan de voorzijde van mijn passat 3C 1.9 tdi 2007 270.000 km een gonzend geluid hoorbaar. Het geluid "loopt" synchroon met de omwenteling van de wielen. Het gonzen is ook licht voelbaar in het stuur, alsof er iets ruw loopt. Bij remmen en bochten lijkt ? het in intensiteit toe te nemen. Typisch gevalletje wiellager(s) zou je zeggen. Echter beide wiellagers zijn net vervangen. Dit geeft geen verschil. Ook heb ik recent rem- schijven en blokken vervangen. Heeft ook geen enkele invloed. Banden zijn zo goed als nieuw (Continental) Kan dit mogelijk veroorzaakt worden door de aandrijf as(sen) ? overigens geen speling voelbaar. Of de uitgaande lagers in de bak/dif ? Is er iemand die hier ervaring mee heeft of suggesties heeft ?
  3. Weet iemand ook op welke plek in vcds dit te doen is ?
  4. Is een afwijking tussen weergegeven waarde en werkelijke waarde niet te corrigeren via VCDS ? Zodat de weergeven waarde realistischer is ?
  5. Recent is mijn passat 2007 1.9 TDI BXE gechiptuned. Aanvankelijk zat er een powerbox in. Maar dit werkte niet echt mooi. Het verbruik met deze powerbox gaf in het dashboard display gemiddeld 5,4 Ltr per 100 km. Nu het blok gechipt is is de weergave 7,2 ltr per 100km. Zijn dit werkelijke waarden en het verbruik fors gestegen? Of is deze meting door het chippen beinvloed? Mijn rijgedrag is ongewijzigd, beheerst. Werkelijk verbruik in liters aan de pomp, heb ik nog niet gemeten. Wie kan hier iets over zeggen?
  6. Passat 1.9 TDI BXE 2007 248.000km Ik heb 30.000 km terug, de gehele koppeling set incl dual massa vlieg wiel vervangen. Merk: LUK Kan het zijn, dat dit duall massa vliegwiel nu al kuren toont, en bij stationair en rond de 2000 toeren voelbaar schokken/schudden veroorzaakt ? Het lijkt mij zelf onwaarschijnlijk maar mogelijk zijn er ervaringen ? Is er een eenvoudige manier om te kunnen vast te stellen of dit schokken/schudden onstaat uit onregelmatige verbranding of vliegwiel issues ? Wie kan hier wat over zeggen ? Groet Jan.
  7. Jovum

    Turbo hoorbaar ?

    Beste forum lezers, Mijn Passat 1.9 TDI 2007 vertoont een verschijnsel waarvan ik niet zeker weet wat dit is, en of dit gevolgen kan hebben. Zodra ik redelijk snel het gas wegtrap en snel ontkoppel en toerental daarmee plots terugvalt een korte, soort van "fluit toon" hoorbaar is. Dit lijkt erger te worden. Aanvankelijk alleen met koude motor, maar nu ook met opgewarmde motor. Is dit de turbo ? is dit een voorbode van een kapotte of versleten turbo ? kan dit kwaad/iets aan te doen ? Of mogelijk toch geheel iets anders? Graag reactie .
  8. Voorzover bedankt voor de reacties. De verstuiverkabelboom heb ik recent reeds vervangen. Geen verschil. De brandstof keuze lijkt mij niet de oorzaak. Ik tank al 2 jaar de zelfde brandstof en dit euvel doet zich pas een maandje voor. De suggstie : meetwaardenblok 004 vakje 4 : Wat of welke waarde meet ik dan ? En welke waarde zou ik moeten meten ? En bij afwijkende waardes, hoe dit te verhelpen/aanpassen ? Alvast bedankt.
  9. Beste forum lezers, 1.9 TDI Variant 2007 BXE blok. JCX Bak. Mijn passat loopt sinds kort behoorlijk onregelmatig. vooral bij laag toerental. Tijdens stationair lijkt het alsof met regelmaat een cylinder overslaat. Tijdens het rijden is het rond de 2000 toeren het ergst. Toerntal verloopt "hobbelig" Accelereren lijkt overigens nog steeds vlot te gaan. Ik heb al een paar keer een injector reiniger geprobeerd, maar dit leverd geen merkbaar verschil op. EGR klep is schoon. Heeft iemand suggesties waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak ? Kan ik met OBD ergens waarden meten welke mogelijk het probleem kunnen identificeren ? Wie heeft er een suggestie ? Graag reactie. Alvast bedankt. Groet Jan
  10. Als ik het goed begrijp wordt in mijn geval die nulstelling dan nooit bereikt ? Gezien dit ratelen en piepen onder elke omstandigheid blijft.
  11. Het piepen en het zacht ratelend geluid is niet alleen tijdens het afzetten van de motor hoorbaar, maar altijd. Ook bij een koude motor op contact zetten. Dit lijkt me toch niet goed ?
  12. Ik heb de smoorklep en de EGR klep enkele maanden geleden nog zorgvuldig gereinigd. De doorgangspoort en de klep zijn schoon. Ik heb ergens gelezen dat deze unit slechts alleen zn werk doet wanneer je de motor afzet en daarmee gelijk de klep dichtgooit, om het na schudden te voorkomen. Zou het kunnen dat de klep niet het signaal krijgt dat deze al dicht staat en de servo (motor) blijft draaien ? ik lees overigens geen storing !
  13. Beste lezers, Ik ben in het bezit van een passat 1.9 tdi 2007. Sinds kort is, als de auto op contact staat, een pieptoon hoorbaar bij de smoorklep (ASV anti shudder valve). Tevens is er een licht ratelend geluid (net als een harde schijf die aan t zoeken is) hoorbaar. Wie kan hier wat over vertellen? Wat is hiermee aan de hand en wat hier aan te doen. ik heb een video clipje gemaakt waarin dit hoorbaar is :
  14. Inmiddels de klus geklaard. Best een grote klus maar zonder echte problemen. In de voorbereiding zelf een tool gemaakt om de zelf stellende drukgroep juist te kunnen monteren. Toch, al met al, een klus van 1,5 dag in m'n eentje. Het aluminium plaatje welke bij de bestuurszijde aandrijfas zit in eerste instantie niet gezien. Hierdoor kreeg ik de bak niet goed los van het blok. Dat duurde effen voordat ik deze doorhad. Zodra ik deze verwijderde, geen enkel probleem. Bijgevoegd een voorbeeld van het bewuste plaatje.
  15. Aanvulling: ik heb ruim 25 jaar sleutel ervaring. Ik vraag echt specifiek inhoudelijke tips voor deze klus.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden