Ga naar inhoud

Schilder

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Schilder

Profile Information

  • Plaats
    Zeewolde

Schilder's Achievements

0

Community reputatie

  1. Het ritje naar Dieverbrug is gemaakt. Ik ben helemaal blij. Jos ziet wel kans om de Passat goed op te knappen voor zo'n € 1.000,-. Hij vond de motor er nog prachtig uitzien voor zijn 325.000. De afspraak is gemaakt! Bedankt voor al het meedenken, we gaan ervoor.
  2. Eind van de week ga ik naar Diever. In de overweging zit ook de bijdrage aan de Schatkist. Als die niet zo enorm was wist ik het nu al wel. Ik zeg altijd: "liever een oude Passat dan een nieuwe Twingo". Wordt dus vervolgd.
  3. Tjonge, Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch maar eens bij Jos langs. Ben benieuwd wat hij van de auto vindt. Super al deze tips!
  4. Om de hoek is natuurlijk super, maar ben ook best wel bereid er wat voor te rijden. Heb tenslotte (nu nog) een fijne Passat.
  5. Ha Barry, Dank voor je snelle reactie. Het klinkt alsof je toch nog zou gaan repareren. Nou zie ik dat niet mezelf doen, dus komt arbeidsloon er nog bij. Nog tips waar ik dat zou kunnen laten doen? De afweging vind ik lastig, pomp ik er nu geld in met risico binnenkort weer een flinke reparatie te hebben of moet ik blij zijn met mijn 325000.
  6. Dag, Al jaren rijd ik met veel plezier in een Passat TDI 81 kw van 1997. Vandaag naar de garage voor de jaarlijkse APK en werd mij de vraag voorgelegd of ik nog wel verder wil en kan gezien het nodige onderhoud. Ik heb 325.000 op de teller staan, maar maak niet heel veel kilometers per jaar. Wel vind ik het een heerlijke auto, dus doe hem echt niet zomaar weg. Gezegd wordt dat nodig is om de auto door de APK te krijgen: remmen voor de schijven en blokken vervangen ivm trillen, hoesje voor stuurkogel vervangen, linker koplamp vervangen, ruitenwisserrubbers vervangen en linksachter de ankerplaat openen en roest wegwerken ivm de remmen daar. Dit zou rond de € 800,00 incl btw moeten kosten. Dan ben ik weer door de APK. Verder lekt de motor olie op meerdere plaatsen. Bij de carterpan pakking, maar ook bij de turbo is het nat van de olie. Het risico is dat de motor op hol slaat als hij echt olie binnenkrijgt. De turbo zou dus eigenlijk ook vervangen moeten worden. Hij moet nog uitzoeken wat dat zou kosten, maar dat kan zo 700-900 euro zijn. Wat zouden jullie doen? Repareren en doorrijden of is het nu toch einde verhaal? Ik ben dus helemaal niet technisch, ik rijd liever gewoon. Alvast hartelijk bedankt voor jullie advies.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden