Hoi,
Binnenkort ga ik ook een trotse passat eigenaar worden. Het is alleen nog niet duidelijk welke. Keuze:
1.8 turbo variant 1997 260.000 km vandaag mee gereden
1.8 variant 2000 230.000 km ga ik morgen mee rijden
Ik heb veel gelezen op het forum over de sludge problemen bij de 1.8t. Vanochtend heb ik een proefrit gemaakt in de 1.8t :Hij was niet vooruit te branden! Ik had van mijn ouders een golf 1.6 (100 pK) geleend en die is veeel pittiger. 60.000 km eerder had de huidige eingenaar olie lampje en signaal bleek versleten krukaslagers. Bij VW is er een revisie uitgevoerd van het onderblok (2500,-) dus wellicht is hij daarna nooit goed geweest, of is het alleen een turbo die aan revisie toe is? De auto is verder heel netjes, blok is wel vettig. Geen sludge op de oliedop of pijlstok. Wat is jullie advies? is het verstandig om deze te laten staan? Hij is relatief goedkoop 2500,- maar als ik uiteindelijk met hele dure reparaties uitkom geef ik nu liever 1000,- meer uit voor een gewone 1.8 (ga daar morgen mee rijden)
Ik hoor graag van jullie
groeten Bouke