Voor die metingen de wagen een half uurtje wat meer laten werken. Wat langer in hogere toeren blijven rijden en als je bijv. 100 op de snelweg rijdt, niet in de hoogste versnelling rijden, maar een lager. Motor wordt dan wat warmer, verstuivers spoelen wat meer door en roet resten in de uitlaat blaas je dan meer weg.
Dat is afhankelijk van welk type telefoon je hebt. Met Iphone kan dat niet. Dan gaat alles via carplay.
Gebruik je Android, dan ben je ook via BT verbonden.
Ik ben er niet meer zo mee bezig, hoe de apk reglementen zijn. Denk dat Aadrik je dat wel kan vertellen. Het was in t verleden zo dat je fysiek een Roetfilter onder de auto moest hebben, als die op kenteken staat. Werking kon niet worden gemeten. Dus een slimme tuner haalt t filter leeg en lastte deze weer onzichtbaar dicht. Goeie tuning zodat hij niet of bijna niet rookt/walmt en klaar.
Nu wordt er eea gemeten aan de partikels en waarschijnlijk ook met diagsnose of t filter werkt. Dus weinig kans dat je er nu nog doorheen komt bij een APK.
Trek voor de zekerheid eerst even de accu ern pasr minuten los. Ik heb ooit na een software update ook van motormanagement ook rare dingen gehad. Na loshalen van de accu was t weg.