Ga naar inhoud
  • 0

newbie vraag: TSI, T(F)SI, FSI


Momus

Vraag

Hallo,

 

Ik ben nieuw in passat- en bezine land en wil als het kan wat verduidelijking.

Onze auto heeft een 1.8 tsi motor (volgens de specs). Is dit nu wel of niet hetzelfde als een TFSI.

In wat artikelen op internet lees je dat de tsi motor een turbo en compressor heeft. In andere artikelen staat weer dat VW de compressor achterwege heeft gelaten.

Het is mij om het even, maar ik wil het toch weten :)

Wat is trouwens het verschil met de fsi?

 

Als het al ergens in het forum staat..sorry, maar ik kan het niet vinden.

 

gr. Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, volgens WIKI:

 

Fuel Stratified Injection

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

 

Fuel Stratified Injection, afgekort met FSI, is de naam die de Volkswagen Group hanteert voor haar brandstofinspuitsysteem voor benzinemotoren.

 

 

Directe inspuiting

Bij het FSI-systeem wordt de brandstof direct ingespoten (directe injectie) in plaats van de gebruikelijke indirecte injectie in de aanzuigcollector. Het systeem wordt onder deze naam gebruikt door de Volkswagen Group.

 

 

Modes

Er zijn twee werkingsmodes

 

Normale "mode"

Werkt zoals een gewone motor met normale verbranding en normale brandstof/luchtverhouding in de cilinder. Deze mode is bij het optrekken, wanneer er veel vermogen nodig is.

 

Fuel stratified injection mode