Ga naar inhoud
  • 0

Airco testen


ron1965

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een natte jas in de auto gaan zitten en wachten tot je ramen beslaan, dan de airco aanzetten.

Als de ramen snel weer schoon zijn werkt de airco goed.

 

Grapje hoor, ik denk dat je even naar een airco specialist of de VW dealer moet om een airco test te laten doen.

Zij zullen nameten of er nog genoeg gas in het systeem zit, kost een paar tientjes maar dan ben je er wel van verzekerd dat als het warmer weer wordt dat hij het ook echt doet.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
Interieur filter verwijderen onder de motorkap, en met warme fohn in het gat richting de ventilator blazen, als de temp. dan hoog genoeg is slaat de airco aan.

 

Ik neem aan dat die de temparatuur van de sensor aan de voorkan pakt!

 

Nee, want als er , 50, 80, of tig km harder gereden wordt? dan verandert de temperatuur door de rijwind.

In de inlaat van de luchtslang zit er nog 1 en die meet de werkelijke aangezogen lucht temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt natuurlijk ook de climatcontrol op een hoge temperatuur instellen, even de binnentemperatuur op laten lopen en vervolgens de temperatuur weer een paar graden lager instellen. Je merkt dan direct of hij koelt. Hoef je weinig moeite voor te doen.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt natuurlijk ook de climatcontrol op een hoge temperatuur instellen, even de binnentemperatuur op laten lopen en vervolgens de temperatuur weer een paar graden lager instellen. Je merkt dan direct of hij koelt. Hoef je weinig moeite voor te doen.

 

succes.

Gaat helaas niet op in dit geval, want de airco schakelt zichzelf uit bij lagere buitentemperaturen (<3 á 4 graden). Daar gaat dit topic over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Interieur filter verwijderen onder de motorkap, en met warme fohn in het gat richting de ventilator blazen, als de temp. dan hoog genoeg is slaat de airco aan.

 

Ik neem aan dat die de temparatuur van de sensor aan de voorkan pakt!

 

Nee, want als er , 50, 80, of tig km harder gereden wordt? dan verandert de temperatuur door de rijwind.

In de inlaat van de luchtslang zit er nog 1 en die meet de werkelijke aangezogen lucht temperatuur.

 

Nou dat lijkt mij sterk van die rijwind. Die doet nix met de temperatuur.

Wel met je huid, want daar verdampt vocht. En daardoor wordt er energie aan je lichaam onttrokken om te verdampen, en dus koel je sneller af als het harder waait. En dat voel je.

Maar een sensor is niet nat, en weet niet of het waait of dat je harder rijdt Er verdampt niets, en dit heeft dan dus ook geen invloed op de temperatuur.

"gevoelstemperatuur" is iets wat bij mensen zich voordoet, niet bij auto's.

 

Ik voel in deze nog het meest voor de oplossing om de auto in een verwarmde ruimte te zetten. (wel ff wachten) en dan de airco eens te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

owja, in de regel verlies je 10% koudemiddel per jaar, beetje afhankelijk van het gebruik.

 

Als de vorige eigenaar altijd airco aan had, gaat het extra hard. Als ik zelf rij met de auto zet ik zo'n 5 minuten voor ik op bestemming ben de clima op Econ, dan heeft het systeem de tijd en mogelijkheid het vocht in het systeem te condenseren, dit voorkomt vocht / roest / lekkerij in je systeem.

 

ook een tip (nu niet meer van toepassing) maar geregeld de airco gebruiken in de winter, heb je hem ALTIJD op econ staan (airco functie is dan uit), dan vergaan de rubbers e.d. in het systeem en in de zomer je systeem aanzetten resulteert in een niet werkend systeem omdat je koudemiddel er dan uit is gelopen als je pech hebt...

 

1 keer per jaar je airco laten reinigen is ook wel eens handig :) voorkomt nare geurtjes en shit....

 

Goed onderhoud van je airco voorkomt ellende en dan heb je veel langer plezier ervan :)

 

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet het verschil qua temperatuur zijn als je de airco volop hebt draaien (low en blazer op max) 15 graden met buiten temperatuur.

Dus, als het (zoals nu :P ) buiten 15 graden is en je zet je airco op maximaal koelen en op je middenroosters zou een temperatuurmeter 0 graden moeten aangeven, dan functioneert deze goed :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden