Ga naar inhoud

proton

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over proton

Profile Information

  • Plaats
    epse

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

proton's Achievements

0

Community reputatie

  1. Sorry voor de late reactie, maar fijn dat het opgelost is. Hopelijk gaat het weer lange tijd goed.
  2. Achter de greep om de klep open te doen zit een microschakelaar. Je kunt de greep helemaal losschroeven . Je ziet dan een kabeltje naar de microswitch lopen. In mijn geval was die schakelaar overigens niet stuk maar was de mechanische bediening van de handgreep naar het schakelaartje niet helemaal in orde. Ik heb de zaak schoon en gangbaar gemaakt waardoor het weer prima functioneert. Bij het indrukken van de greep waar het rubber omheen zit kan je voelen en horen of het schakelaartje bediend wordt. Succes.
  3. Met de beschrijving hierboven is het vandaag zeer voortvarend gegaan met het vernieuwen van de kabelboom. Ik heb de brandstofslang laten zitten en verder volgens de beschrijving gewerkt. Net even een stuk gereden en het stotteren is weg! Omdat ik dit voor het eerst deed en zeer voorzichtig te werk ging heb ik er zo'n drie uur over gedaan. Wel goed opletten dat er geen afgebroken kunststofdeeltjes achterblijven. De kunststof van de oude kabelboom was zo hard geworden dat het knapte. Voor 60 euro weer een blije passat rijder. Iedereen bedankt voor het meedenken. Waar zouden we zijn zonder zo'n prachtig forum als dit.
  4. Die foto's heb ik ook gevonden, maar ik zat meer te denken aan een beschrijving van de werkvolgorde, en waar je in het bijzonder op moet letten bij de- en montage. De foto's zijn dan mooi ter illustratie. Ik ga dit namelijk voor het eerst doen en dan ben ik wel graag een beetje voorbereid. Nog meer suggesties? In ieder geval bedankt voor je reactie.
  5. Dag passat liefhebbers, Na op het forum gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat de kabelboom naar de pompverstuivers niet goed meer is. De auto stotterde eerst weinig, maar het komt nu steeds vaker voor. Ik wil hem zelf proberen te vervangen. Het ding kost bij de dealer 60 euro dus dat valt mee. Weet iemand ergens een handleiding op internet voor het vervangen van de kabelboom? Wellicht weet iemand waar ik de beschrijving van het vervangen van de kabelboom kan vinden in elsawin, ik kan het nergens vinden! Het betreft een 3BG met motorcode AWX uit 2002. Alvast bedankt voor de hulp.
  6. Zo, weer een stapje verder. Het is mogelijk om de airco een eigen diagnose te laten stellen, dat heb ik gedaan. Vervolgens geen foutmelding meer en de airco werkt! Alles doet het gewoon, nu afwachten voor hoelang. Overigens is de buitentemperatuur vandaag veel hoger dan gisteren. Ik vermoed nu dat de fout iets te maken heeft met de temperatuur en wacht af wat er gebeurt als de buitentemperatuur weer daalt. Als de fout dan terug komt denk ik dat het in de temperatuursensor van de ingeblazen lucht zit. Ik hou jullie op de hoogte. Wellicht is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing heeft.
  7. Dag Ted en anderen, Met het schema er bij kan ik in ieder geval het hoofdstroomcircuit nalopen. Inderdaad wordt het lastig als daar het probleem niet zit. Is het mogelijk om de auto uit te lezen zodat je vervolgens kunt zien of bepaalde sensoren in het airco- circuit wel of niet werken? Dan ben ik weer een stapje verder. Iemand enig idee wat het kost om de computer uit te lezen bij de dealer?
  8. Dag mede forummers, Ik heb zojuist het schema gevonden op een duitse site boordevol schema's. Voor iemand die een schema nodig heeft een echte aanrader. Nu nog de fout opsporen. Voor de liefhebbers hier een link naar de site: http://forum.auto-steuerung.de. Ik zal het schema tevens als bijlage toevoegen. Als er nog iemand tips voor het probleem in mijn eerste post heeft, hoor ik het graag. Opmerkelijk is wel dat de blower het vanmorgen even deed. Alles leek weer goed, maar dat duurde helaas maar een paar minuten en toen was het weer mis. Het is dus niet de blower zelf. Climatronic_passat_3BG_ab_2000.pdf
  9. Beste mensen, Wat een fantastisch forum! Misschien kan iemand mij helpen bij het onderstaande probleem. Vandaag vastgesteld dat mijn interieurventilator niets meer doet. Foutcode F49 Fresh air blower. De climacontrol start knipperend op daarna geen blower. Heeft iemand misschien een schema en de positie van de blower, zekering en het relais? De airco installatie is deze zomer gecontroleerd en afgevuld. Alvast bedankt voor het meedenken.
  10. proton

    toetsen climacontrol

    Beste mensen, Eindelijk tijd gevonden om te kijken naar het tip toets probleem en het is opgelost! Je wipt het sierplaatje rondom het display met een schroevendraaiertje er af, daarna de vier torx schroeven losdraaien en de unit naar voren trekken. Vervolgens het voorste kunststof deel voorzichtig los maken, deze zit met verende kunststoflipjes vast. Dan het printplaatje met het display voorzichtig los maken, de printplaat zit vast met een aantal kunststof nokjes die je met een schroevendraaier opzij wipt. Nu kan je de koolstofhoudende rubbertjes van de toetsenbediening en de contacten op de printplaat schoonmaken. Ik heb alles schoongemaakt met gedenaturaliseerde alcohol en de contactvlakken op de printplaat voorzichtig met fijn schuurpapier schoongeschuurd. Daarna werkte het geheel weer als nieuw. Bedankt voor het meedenken en excuus voor de late reactie.
  11. proton

    toetsen climacontrol

    Bedankt voor alle tips. Ik ga dit weekend eens kijken of het lukt om het frontje er af te krijgen. anders houd ik mij aanbevolen om een keer naar Lochem te rijden. Ik woon in Epse dus dat is dichtbij. Prachtig om te zien en te ervaren hoeveel hulpvaardige mensen op dit forum aanwezig zijn! Compliment aan het forum en natuurlijk de betrokken leden.
  12. proton

    toetsen climacontrol

    Ik bedoel inderdaad het frontje van de climacontrol waar de toetsen achter zitten. Het zou toch mogelijk moeten zijn om die er af te krijgen? Ik voel natuurlijk best voor een ander bedieningspaneel, maar wil eerst even kijken naar de mogelijkheden om de toetsen zelf te repareren. Bedoelt Mausey hetzelfde met frontje als ik? Ik wil eigenlijk alleen het frontje van de climacontrol er af halen. ik wil het wel even zeker weten voordat ik met een scherp voorwerp probeer het er af te halen en vervolgens is alles afgebroken. Bedankt voor het meedenken en ik wacht de tips nog even af.
  13. Beste mensen. In mijn passat modeljaar 2002 3BG zit achterin een asbak met verlichting. Omdat er een kortsluiting in zat heb ik de asbak uitgebouwd. De kortsluiting is inmiddels opgelost, maar het lampje ( led) is lastiger. Het lampje is gekoppeld met een klikverbinding die onderaan de asbak vastzit. Er gaan vanaf het lampje 2 draadjes met een stekker naar 1 kant van de klikverbinding, maar aan de ander kant zit niets terwijl er wel een stekertje in zou moeten zitten die dan natuurlijk ook weer ergens naar toe gaat. Wie weet hoe dit zit en heeft misschien een foto of een duidelijke beschrijving voor mij? Alvast bedankt.
  14. proton

    toetsen climacontrol

    Kan dat frontje er eenvoudig af?
  15. proton

    toetsen climacontrol

    Is er een mogelijkheid om dit te herstellen zodat het weer tiptoets wordt? Ik realiseer mij plotseling dat de temperatuurinsteltoetsen wel met een lichte druk werken, maar die andere vijf niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden