mijn ashoes Rechtsvoor blijkt totaal doorgescheurd. Huidige km-stand is 215.000.
Via-via heb ik de volledige reparatiehistorie achterhaald van deze auto. Blijkt dat bij 201.000 en slechts 5 maand geleden de aandrijfas is uitgebouwd en ingebouwd, de homokineet is uitgebouwd en ingebouwd en gecontroleerd (door dealer dus). Ik kan niet zien of dit links of rechts is (staat hier een speciale code voor?).
Je mag toch verwachten dat -als dit de rechterzijde was- ze uit voorzorg de ashoezen vervangen (is slechts 2 tientjes aan materiaal). Ik ga er vanuit dat bij 201,000 ook geen haarscheurtjes te zien waren. Dan NOG vind ik het bij een auto van 4,5 jaar oud vreemd dat dergelijke kwalen nu al op treden. Mijn Volvo van 10 jaar oud kreeg hetzelfde: dit vond ik minder vreemd gezien de leeftijd.
Is visueel te zien of homokineet ook vervangen moet worden: of moet ik maar afgaan op het advies om deze meteen te vervangen? Waarom is altijd rechtsvoor als 1e aan de beurt?
Vraag
romeo
mijn ashoes Rechtsvoor blijkt totaal doorgescheurd. Huidige km-stand is 215.000.
Via-via heb ik de volledige reparatiehistorie achterhaald van deze auto. Blijkt dat bij 201.000 en slechts 5 maand geleden de aandrijfas is uitgebouwd en ingebouwd, de homokineet is uitgebouwd en ingebouwd en gecontroleerd (door dealer dus). Ik kan niet zien of dit links of rechts is (staat hier een speciale code voor?).
Je mag toch verwachten dat -als dit de rechterzijde was- ze uit voorzorg de ashoezen vervangen (is slechts 2 tientjes aan materiaal). Ik ga er vanuit dat bij 201,000 ook geen haarscheurtjes te zien waren. Dan NOG vind ik het bij een auto van 4,5 jaar oud vreemd dat dergelijke kwalen nu al op treden. Mijn Volvo van 10 jaar oud kreeg hetzelfde: dit vond ik minder vreemd gezien de leeftijd.
Is visueel te zien of homokineet ook vervangen moet worden: of moet ik maar afgaan op het advies om deze meteen te vervangen? Waarom is altijd rechtsvoor als 1e aan de beurt?
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten