Ga naar inhoud
  • 0

ashoezen: coulance of gewoon pech?


romeo

Vraag

mijn ashoes Rechtsvoor blijkt totaal doorgescheurd. Huidige km-stand is 215.000.

Via-via heb ik de volledige reparatiehistorie achterhaald van deze auto. Blijkt dat bij 201.000 en slechts 5 maand geleden de aandrijfas is uitgebouwd en ingebouwd, de homokineet is uitgebouwd en ingebouwd en gecontroleerd (door dealer dus). Ik kan niet zien of dit links of rechts is (staat hier een speciale code voor?).

 

Je mag toch verwachten dat -als dit de rechterzijde was- ze uit voorzorg de ashoezen vervangen (is slechts 2 tientjes aan materiaal). Ik ga er vanuit dat bij 201,000 ook geen haarscheurtjes te zien waren. Dan NOG vind ik het bij een auto van 4,5 jaar oud vreemd dat dergelijke kwalen nu al op treden. Mijn Volvo van 10 jaar oud kreeg hetzelfde: dit vond ik minder vreemd gezien de leeftijd.

 

Is visueel te zien of homokineet ook vervangen moet worden: of moet ik maar afgaan op het advies om deze meteen te vervangen? Waarom is altijd rechtsvoor als 1e aan de beurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zolang je niets voelt of hoort knakken als je stuurt is er niets met je homokineet aan de hand.

1 1/2 jaar geleden heb ik ruim 2000 km gereden met een kapotte ashoes.

Zolang er geen zand of pekel inkomt is er niet veel aan de hand. Nieuwe hoes en wat vet en rijden maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou het maar op gewoon pech. Als zo'n hoes begint te scheuren kan hij vrij snel helemaal afscheuren, dat is een nare eigenschap van rubber. En als je pas bij 215.000 km je eerste aandrijfashoes kapot hebt doe je het ook veel beter dan gemiddeld :wink:

Die hoezen zijn een crime, je moet ze helaas regelmatig nakijken.

Wat je aandrijfassen zelf betreft sluit ik me helemaal aan bij dieseltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden