Ga naar inhoud

Verzameltopic sterke punten van Passats


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Zoals jullie hebben gezien bestaat er sinds kort een verzameltopic van zwakke punten van Passats.

 

Uiteraard hebben de Passats ook veel sterke punten, en het zijn er vast meer dan de zwakke punten :wink:

 

Dus mensen, laat in dit topic de sterke punten specifiek voor Passats achter, wie weet komen we daarmee ook wel in de KB :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

(allemaal mijn ervaring met de 3BG, weet niet in hoeverre relevant voor de 3B of 3C);

 

- Onderstel gebaseerd op Audi A4, dus jaren ervaring, betrouwbaar

- Bijzonder sterk chassis (weet ik uit persoonlijke ervaring)

- Heel vriendelijk platform om het nodige op aan te passen (mods)

- zeer sterke en betrouwbare motor

- niet goedkoop in de aanschaf, maar zeer waarde-vast

- lange history, hele generaties aan Passats, dus elke nieuwe generatie weer een verbetering op de voorgaande generatie.

- Zeer vergevingsgezinde auto als je de limieten opzoekt (blaft wel, maar bijt niet)

- Zeer mooie auto om te zien, hoor ik veel van mijn klanten

- redelijk goed gedocumenteerd, technisch, electrisch

- zeer vriendelijk en eigen forum in Nederland :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

(allemaal mijn ervaring met de 3BG, weet niet in hoeverre relevant voor de 3B of 3C);

 

- Onderstel gebaseerd op Audi A4, dus jaren ervaring, betrouwbaar

- Bijzonder sterk chassis (weet ik uit persoonlijke ervaring)

- Heel vriendelijk platform om het nodige op aan te passen (mods)

- zeer sterke en betrouwbare motor

- niet goedkoop in de aanschaf, maar zeer waarde-vast

- lange history, hele generaties aan Passats, dus elke nieuwe generatie weer een verbetering op de voorgaande generatie.

- Zeer vergevingsgezinde auto als je de limieten opzoekt (blaft wel, maar bijt niet)

- Zeer mooie auto om te zien, hoor ik veel van mijn klanten

- redelijk goed gedocumenteerd, technisch, electrisch

- zeer vriendelijk en eigen forum in Nederland :D

 

Ik ben absoluut gek van mijn auto, maar ik ga het toch even relativeren:

 

1. Onderstel van een Porsche ook.

2. Die heeft Volvo ook, is net een tank.

3. Dat ben ik met je eens

4. ligt eraan welke motor je erin hebt.

5. waarde vast is relatief.

6. Dat is bijna bij elke auto.

7. Dat zijn meer auto's toch?

8. Moet je hem wel aankleden, standaard is het een vrij sexloze bak.

9. True.

10. Nou vooruit dan :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal rijp voor een psycholoog hoor....

 

Toen de oude dame na een jaar of vijf mij flink in de steek liet met een aantal dure reparaties, waaronder de draagarmen, spanrol + vertande riem, electrisch raam wat het vertikte op of neer te gaan en nog wat meer klein geneuzel waarbij ik steeds weer flink de beurs kon trekken, nooit coulance kreeg, of er te laat voor was :( nam ik voor nooit meer een VW meer te kopen.(na 22 jaar VW rijden dus......) Zelfs een brief naar pon (bewust met kleine p) die niet beantwoord werd. Ik had mijn zakken er dus echt vol van.

 

Ik ben dan ook gaan kijken en onderhandelen voor de nieuwe Mazda 6 business. Totdat ik ineens een 10 jaar oude mazda 6 zag rijden en me realiseerde dat die auto er wel erg bejaard uitzag.....

 

Drie dagen daarna heb ik de jonge vrouw gekocht. Waarmee ik wil zeggen dat een Passat er heel tijdloos mooi uitziet. Hij mag na 11 jaar nog steeds gezien worden. Ik hoop echt dat ik er wijs aan gedaan heb.......

 

Verder is het een redelijk modulaire auto......Wat hij mist kan je er altijd (voor veel geld) bijkopen in de vorm van optie of pakket. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkrijgbaar in veel motor varianten. Welke ander model kun je krijgen in een 4, 5, 6 en 8 cilinder.

Met name de 4 cilinders zijn er in vele soorten.

 

Ook lang niet elk merk auto is met 4WD verkrijgbaar.

 

Ook de blauw / rode verlichting vindt ik nog steeds erg mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier toch een ander topic over????? :shock::shock:

Even goed lezen, dit gaat over de sterke punten, het andere topic over de zwakke punten :wink:

 

Foutje! .... :embarassed: maar ze zijn betrouwbaar! Tenminste die van mij! Ik heb echt al vele duizende Euros afgelopen jaren naar VW gebracht (had ik een nieuwe 3c voor kunnen kopen) maar toch blijf ik VW trouw! (tenminste de modellen die ik nu in het bezit heb)

Maar de reden dat ik Passat rij;

1- Forum..... Dat is eigelijk nog het belangerijkste :embarassed: je vraagt wat en je krijgt het antwoord!

2- ruimte

3- betrouwbaarheid

4- kosten

5- blblaboboaba

6- ze zijn gewoon goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer mooie en tijdloze wagen .

relatief goedkoop als je de aanschafprijs en het onderhoud deeld door het aantal kmters dat je met deze wagens kunt rijden .

worden gebruikt voor taxi's in duitsland , en die gebruiken alleen betrouwbare wagens .

worden massaal geexporteert naar afrika en daar weten ze snel wat goed is .

ik heb nu 3 generaties passat gereden en geen enkele heeft me ooit in de kou laten staan :D .

er kan tot aan de 3c nog veel zelf aan geklust worden .

en er bestaat een super forum met super mensen die je met raad en daad en hulp bijstaan als je een dergelijke wagen aanschaft 8) 8) :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden