Ga naar inhoud
  • 0

Rammel klapperende geluid


r0nald

Vraag

Hallo, mijn Passat BG3 Variant 1.9 tdi 2004 (96kw) laat bij stationair toerental en het bij lage snelheid (o.a. bij inparkeren) een hinderlijke rammel/geklapper horen uit het motorruim. Het lijkt alsof er een afdekplaat o.i.d. niet goed vast zit en resoneert. Het is niet de afdekplaat op de motor, die zit goed vast. Ik vermoed dat het in de buurt van het ruitensproeier reservoir zit. Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand bij welke garage ik dit probleem kan voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dit is zoeken naar speld in hooiberg

 

je moet proberen structureel dingen 1 voor 1 uit te sluiten, tips voldoende zoals al aangegeven

 

ik had ook rammel stationair en bij licht gas geven verdween dit

bleek achteraf ringetje te zijn van het nokje waar de motorafdekkap op rust

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is het de KAT, was bij mij ook het geval. is te controleren door als de auto op de brug staat met de vuist zachtjes tegen het uitlaat systeem te slaan. Met name aan de voorkant, dicht bij de motor zou de rammel hoorbaar moeten zijn.

Er kunnen ook restjes in de einddemper zitten, ik heb ook wel eens gehoord dat daar schildjes los kunnen zitten, maar goed het komt vanuit het motorruim zeg je dus... het laatste gaat minder op. :wink:

 

Suc6,

groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is het ook de KAT. Zou ongeveer 700 Euries kosten om het te verhelpen. :cry:

Besluit om het te laten zitten was snel genomen. Advies van de garage was ook om het te laten zitten en het zaakje door een roetfilter met subsidie te vervangen.

 

Met de huidige crisis zal dat nog wel een tijdje duren :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij is het ook de KAT. Zou ongeveer 700 Euries kosten om het te verhelpen. :cry:

Besluit om het te laten zitten was snel genomen. Advies van de garage was ook om het te laten zitten en het zaakje door een roetfilter met subsidie te vervangen.

 

Met de huidige crisis zal dat nog wel een tijdje duren :mrgreen:

Als ik het goed begrijp heb je dus een diesel. Staat de roetkat op het kenteken? Zo niet, dan zou je ook een katvervanger kunnen (laten) inbouwen, dat is goedkoper dan een roetkat. Weet je wel zeker dat je voor een roetfilter wilt gaan? De eerste keer is het dan wel met subsidie, maar de tweede en volgende keren dat dat ding vervangen moet worden is die subsidie er ineens niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja ik heb de KAT leeg laten meppen zoals het hier op het forum ook wel heet. Het is wel een aardige kluif om de KAT eruit te halen, m vervolgens leegmeppen is een makkie.

Als je er te lang mee blijft rondrijden bestaat de kans dat er brokstukken verder het uitlaatsysteem in gaan en dan in de einddemper blijven hangen en daar gaan rammelen. Was bij mij ook, maar als dan alles eruit is is het ook wel een oase van rust... Alleen het pure diesel gebrom, heerlijk :lol:

 

Dus ik zou gaan voor leegmeppen, en dat lege omhulsel er weer tussen.

Suc6

 

Groet ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde geluid/rammel bij stationair draaien. Vandaag verholpen; het is de slipkoppeling (=vrijlooppoelie?) van de dynamo. Schijnt een bekende kwaal te zijn van de Passat dat zich rond de 150.000km openbaart. Die van mij staat nu op 205.000km. Ik was €160,00 kwijt incl. arbeidsloon en btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden