Ga naar inhoud
  • 0

Leelopende accu


Passatliefhebber

Vraag

Hallo mede forummers.

Sinds kort start mijn passat niet meer zonder over te starten via een andere auto.

Een tijdje geleden begon dit probleem en dacht ik dat het de accu was.

Deze is toen vervangen en het probleem bleef nog steeds dat ik iedere dag met een lege accu stond.

2 e optie was mijn dynamo nakijken , maar ook die geeft netjes 14,6 volt door naar de accu en laad hem ook op tijdens het rijden.

Het probleem is dat de accu leegloopt wanneer ik het contact uitschakel en een dag niet rijd zeg maar.

heeft er iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken?

Heb wel een klein vermoeden dat er een relais tussen de ruitenwissermotor en het dashboard in tikt wanneer het contact uit staat.(dit weet ik niet zeker)Alvast bedankt , ic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je na 1 dag al geen power meer hebt, dan is het een behoorlijke lekstroom, Zoals vdub al aangeeft 1 A dat is al een lek van 12 - 14 Watt, das al een behoorlijke lamp.

Gisteren avond had ik mijn binnenverlichting aan laten staan, en vanmorgen kwam ik daar pas achter kwam, (12 uurtjes dus ongeveer) en daarbij had de auto geen enkele moeite met starten, daarom verwacht ik dat je een behoorlijk lek hebt ergens in. Een kofferbak lampje of iets dergelijks geeft na 1 dag al bijna geen probleem. Maar dit zou ik in iedergeval wel even nakijken als ik jou was. (is het een sedan?) Een benzine versie heeft ook een kleinere accu als mijn diesel, dus een lampje zou misschien nog kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een sedan ja, een zwakke accu is het iig niet.Ik geloof uit mijn hoofd 94 ah.Heb vanwege de installatie de zwaarste accu genomen die ik kon krijgen.

Maar niemand een idee of het in een relais kan zijn?Er blijft niks branden van lampjes in de auto, ook kofferbak heb ik gecontroleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kunt in ieder geval na 't rijden de accu loskoppelen en voordat je de volgende dag start weer aansluiten.

weet je in ieder geval zeker dat er geen stroom weglekt.

 

je haalt nu installatie aan, ga uit van geluidsinstallatie.

Heb je daar recentelijk nog wat aan aangepast, of bedrading van je radio?

Bij mij was de radio eerst ook verkeerd ingebouwd (continu plus en schakel van contact omgedraaid) volgende ochtend accu leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De installatie is het niet, deze is ingebouwd toen ik de auto kocht zo'n 2 jaar geleden.

De bijhorende radio zat al in de passat ingebouwd en was van de vorige eigenaar dus daaraan is ook niks veranderd.

zal iig je idee van het loskoppelen even toepassen, want in de garage zijn ze gestopt met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb dit probleem ook eens gehad met een Passat waarbij bleek dat de aftermarket Xenon een ballast defect bleek te zijn.

(Xenon lamp ontstak moeizaam, etc).

 

Zijn er naast audio wellicht nog andere aanpassingen aan de auto gedaan?

Ik heb er geen xenon verlichting op zitten,wellicht dat het bij de standaard verlichting ook mis kan gaan?

Nog iets kunnen vinden?

Tot nu toe nog niet,ik draai nu steeds de accukabels los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wow, dat is echt veel te veel!

 

In "rust" trekt mijn auto met al de extra electronica zo'n 200 tot 300 mA, en de stealer vond dat al te veel.

Let wel, met een alarm ingebouwd duurt het een minuut of 2 voordat alles in rust is.

Als je de motorkap open hebt staan om de stroom te meten, is het systeem dus niet in rust!

 

Ik weet niet of je dit zelf nog kunt vinden cq. oplossen.

Maar ik zou alles wat radio en versterker is, loskoppelen.

 

Als er een alarm in zit die niet af-fabriek is, heeft deze meestal een overbruggingsmogelijkheid, meestal een sleutelschakelaar.

 

En anders rest er maar 1 optie, naar de dealer.

Er zit een alarm op wat later is ingebouwd,die ga ik maar eens afsluiten.

 

4,5 Ampere moet toch op te sporen zijn, dat is inderdaad behoorlijk wat. Heb je die tip al geprobeerd met de amperemeter en dan om beurten de zekeringen te verwijderen?

Die mogelijkheid heb ik ook nog niet gehad.Dat ga ik maar eens proberen.

 

En anders rest er maar 1 optie, naar de dealer.

Daar kunnen ze niet vinden,volgens hun is alles in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik weet niet waar Steen ligt, maar anders mag je best een keer langskomen.. zoeken we samen even...

Vriendelijk aangeboden van je maar dat is toch wat ver rijden denk ik.

Steen ligt in zeeuwsch vlaanderen tegen belgie aan.

Momenteel ben ik alle bekabeling aan het nalopen op beschadigingen en of ze contact maken met het chassis,

Dit is nog best een behoorlijke klus aangezien alles is afgedekt met beschermkappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden