Ga naar inhoud
  • 0

schokkende 1.8t


hobe

Vraag

helaas voor de 2 de x in 3 maanden bobine problemen, is geen pretje als je s`nachts om half 5 naar je werk gaat en je rijdt 50 op de snelweg. snel naar dicht bijzijnde dealer gereden, 2 bobines €140.-

moet er een ander soort bobines gemonteerd worden waardoor ze langer meegaan ,misschien omdat de auto gechipt is.

vroeg aan de dealer of er na het uitlezen ander fout meldingen voor kwamen, NEE, er was voor de rest niks aan de hand.

onzin. ze hebben niks uitgelezen, wel berekend.

bij de lokale garage van een maat toch effe uitlaten lezen, 7 fout meldingen, wie moet je nog vertrouwen.

als ik met 100km pu rijdt en volgas voel ik heel lichtjes stotteren van de motor,en bij stationair voel ik hem af en toe effe tikke stotteren. onder de 1.8t rijder hebben jullie hier ervaring mee, wat kan het zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo,

 

Ik ben hier nieuw, maar had ook een vraagje.

Mijn passat 1.8T uit 2001 begon gisteren spontaan te schokken en te stotteren.

Durfde niet meer verder te rijden en heb de auto laten ophalen door een bergingsbedrijf.

De beste man van dat bedrijf dacht dat de turbo kapot is.

Kan dat? ik was altijd in de veronderstelling dat als je turbo kapot is, je gewoon minder vermogen hebt?

 

Kunnen jullie hier iets over roepen?

Even dit bericht verwijderd omdat je exact dezelfde vraag ook al elders stelt. Graag vragen slechts 1x stellen om wildgroei te voorkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motorcode staat oa op de sticker in het serviceboek.

 

Dmv de koelwatersensor gaat de ECU tijdelijk een rijker mengsel toedienen, als deze sensor defect is gaat de ECU altijd een rijker mengsel toedienen, daardoor wordt het verbruik hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De motorcode staat oa op de sticker in het serviceboek.

 

Dmv de koelwatersensor gaat de ECU tijdelijk een rijker mengsel toedienen, als deze sensor defect is gaat de ECU altijd een rijker mengsel toedienen, daardoor wordt het verbruik hoger.

 

geeft dit ook een foutcode aan als die sensor kapot is? want mij gemiddelt verbruik is 1:7, 1:8, vin ik best hoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zeg er wel bij dat ik veel korte afstanden rijd, dat scheelt natuurlijk ook veel maar de wat langere afstanden moet ik ECHT mn best doen om rond de 1:9 te blijven

 

toch maar overwegen een andere tempratuur sensor de monteren, dat was niet veel werk heb ik ergens gelezen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allen,

 

Mijn verbruik is ook erg hoog.....

 

Met uitlezen zou de voeler voor de koelvloeistof ook sporadisch fouten veroorzaken :?:

 

Is dat goed te vervangen.

 

Mij werd vertelt dat ie achter onder aan het blok zat.

 

De auto moet dan ook koud zijn om te vervangen.

 

Is het zelf te doen :shock:

 

Ik rij op 1 tank 400 km gemiddeld. Duitsland heen en terug 380 km en gewoon Nederland 420 km...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden