Ga naar inhoud

rem vloei stof spoed spoed SPOED


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Als je bedoeld via de ontluchtingsnippels aan de klauwen dan is dat geen probleem, zolang je maar tijdig bijvult.

 

groet!

 

Het is toch zo als je de remvloeistof er helemaal uit haalt, dan ook de abs ook helemaal leeg moet halen en dan weer afvullen?

Dan loopt toch de abs toch ook weer vol, krijg je dan abs storingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, als de remvloeistof enigzins vervuilt is en dus donker van kleur dan zie je op een gegeven moment de vloeistof schoner worden en weet je dat je verse vloeistof hebt. Je kunt voor het beginnen het reservoir iets leeg te trekken tot er een klein laagje achter blijft en dan vullen met verse vloeistof en dan beginnen af te zuigen op de klauwen. En eerst het nippeltje dicht draaien voor dat je stopt met zuigen. En misschien ten overvloede, maar hou het potje vol dan is er niets aan de hand.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, als de remvloeistof enigzins vervuilt is en dus donker van kleur dan zie je op een gegeven moment de vloeistof schoner worden en weet je dat je verse vloeistof hebt. Je kunt voor het beginnen het reservoir iets leeg te trekken tot er een klein laagje achter blijft en dan vullen met verse vloeistof en dan beginnen af te zuigen op de klauwen. En eerst het nippeltje dicht draaien voor dat je stopt met zuigen. En misschien ten overvloede, maar hou het potje vol dan is er niets aan de hand.

 

succes

Hoi Niels

Hoe zit het met de abs wordt die dan ook gelijk schoon en voorzien van verse remoil,

Komt misschien een beetje dom over, maar heb er echt geen verstand van :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Niels

Hoe zit het met de abs wordt die dan ook gelijk schoon en voorzien van verse remoil,

Komt misschien een beetje dom over, maar heb er echt geen verstand van :roll:

 

Ik wil je niet bang maken maar als je er echt geen verstand van hebt zou je het dan wel zelf doen? Het is niet alleen een heel secuur werkje maar remvloeistof is ook vreselijk agressief. Als het op de lak komt bladdert die er gewoon af. Komt er onverhoopt lucht in je systeem dan rem je heel sponzig en loop je kans op corrosie in je remsysteem.

 

Maar wil je zelf aan de slag begin het niveau van de remvloeistof te markeren op het voorraad reservoir. (Je moet aan het einde weer afvullen naar dat niveau). Ga nu wiel voor wiel verversen. Bij het eerste wiel trek je het reservoir bijna leeg en vul het bij met verse remvloeistof. De remvloeistof moet officieel een paar dagen staan om alle belletjes eruit te laten gaan. Nu spoel je van reservoir naar je wiel. Doe dit net zolang totdat de vloeistof helder wordt.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verversen kan met druk of vacuum, echter zodra er lucht in het kleppenblok van het abs komt kun je dit er alleen uitkrijgen met pulserende overdruk. Zolang je met verversen tijdig het potje bijvult gaat het goed. Laat het wel een deskundige doen. knutselen aan je remmen kan slecht aflopen, je zal niet de eerste zijn.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die remvloeistof remolie noemt zou met z'n vingers beter van z'n remsysteem afblijven .... :twisted:

 

 

Maare.... wat was er eigenlijk spoed aan deze vraag, je bent al halverwege en vraagt je nu pas af of t wel goed gaat ?? :lol:

 

Blij dat ik het remvloeistof noemde..... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Niels

Hoe zit het met de abs wordt die dan ook gelijk schoon en voorzien van verse remoil,

Komt misschien een beetje dom over, maar heb er echt geen verstand van :roll:

 

Ik wil je niet bang maken maar als je er echt geen verstand van hebt zou je het dan wel zelf doen? Het is niet alleen een heel secuur werkje maar remvloeistof is ook vreselijk agressief. Als het op de lak komt bladdert die er gewoon af. Komt er onverhoopt lucht in je systeem dan rem je heel sponzig en loop je kans op corrosie in je remsysteem.

 

Maar wil je zelf aan de slag begin het niveau van de remvloeistof te markeren op het voorraad reservoir. (Je moet aan het einde weer afvullen naar dat niveau). Ga nu wiel voor wiel verversen. Bij het eerste wiel trek je het reservoir bijna leeg en vul het bij met verse remvloeistof. De remvloeistof moet officieel een paar dagen staan om alle belletjes eruit te laten gaan. Nu spoel je van reservoir naar je wiel. Doe dit net zolang totdat de vloeistof helder wordt.

 

Succes.

 

Hoi

Nee laat het doen maar hij was er niet zeker van, hij was bang dat ik een abs storing kon krijgen, en met deze kou heb je je remmen het harts nodig.

Bedankt voor de uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die remvloeistof remolie noemt zou met z'n vingers beter van z'n remsysteem afblijven .... :twisted:

 

 

Maare.... wat was er eigenlijk spoed aan deze vraag, je bent al halverwege en vraagt je nu pas af of t wel goed gaat ?? :lol:

 

Blij dat ik het remvloeistof noemde..... :mrgreen:

Ja sorry hoor is geen spoed meer.

Wordt met de volgede beurt wel gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijne temperaturen voor z`on klussie......

Ik hoop voor je dat je warm staat met de cruiser...

 

Garage hier in de buurt vraagt volgens mij € 50,- voor de hele klus....

 

Iig succes ermee

 

Nou dat gaat voor een stuk minder ook hoor.

Heb mijn auto een grote beurt gegeven alle filters, nieuwe oliefilter, branstof filter, nieuwe olie, 2 lampjes vervangen, de velgen er van af gehaald, en zomer banden gemonteerd, winterbanden van de velgen af gehaald.

kosten hiervoor € 165.00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nu ook de remvloeistof laten vervangen dan?

Nee nog niet we moesten eerst zeker weten of het kon en het kan gewoon zoals het hier is gezegd gewoon leegzuigen en weer bij vullen enz, enz, maar dat gaat gebeuren als ik een nieuwe motoronderplaat hebt gekocht want die is echt aan vervanging toe :embarassed:

Dat heb je met verlagen en drempels :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel,

 

Als je het zelf gaat doen koop dan nu vast je remvloeistof en laat die een aantal dagen staan zodat de belletjes eruit kunnen. Merk je reservoir goed op de vloeistofstand voordat je begint. Anders loop je de kans wanneer je nieuwe remblokken gaat monteren dat hij boven MAX komt te staan.

 

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel,

 

Als je het zelf gaat doen koop dan nu vast je remvloeistof en laat die een aantal dagen staan zodat de belletjes eruit kunnen. Merk je reservoir goed op de vloeistofstand voordat je begint. Anders loop je de kans wanneer je nieuwe remblokken gaat monteren dat hij boven MAX komt te staan.

 

succes ermee!

Hoi Jafo.

Ik kan niets, ik ben niet techniche ik heb een goede kennis al 18 jaar is hij de monteur voor de auto die ik heb

( gehad hebt) hij is inmidels chef monteur 1e klas & apk keurmeester.

Maar hij heeft geen vac-gom om te resetten enz, enz.

En passat's die doet hij niet zo vaak.

hij was bang dat ik een Abs storing kon krijgen, en met deze tempraturen 8- op 06-01-09 jl is het geen aanraden om een Abs storing te krijgen, dus voor alle zekerheid gevraagd het antwoord wat gegeven is kwam te laat aan, ik was toen aL thuis , toen ik het vroeg zat ik in de garage te wachten op een antwordt.

Als ik een motor onderplaat hebt gaat het gebeuren.

Thanks :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was alleen een beetje bang dat het fout zou gaan. Ik sleutel zelf niet meer sinds ik passat rij. Maar in mijn GTI periode deed ik alles zelf. Remmen blijft een speciaall onderdeel aan de auto. Dus vandaar dat ik je waarschuwde. Het zou niet fijn zijn wanneer het fout zou gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was alleen een beetje bang dat het fout zou gaan. Ik sleutel zelf niet meer sinds ik passat rij. Maar in mijn GTI periode deed ik alles zelf. Remmen blijft een speciaall onderdeel aan de auto. Dus vandaar dat ik je waarschuwde. Het zou niet fijn zijn wanneer het fout zou gaan!

 

Hoi Jafo.

Wat ik zelf nog wel eens doe en dat is ook het enige mijn Passat wassen :lol:

De rest besteed ik uit :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden