Ga naar inhoud

  • 0

Slecht remmen 3C in de regen **update op P3**


Eric

Vraag

Vorige week zaterdag reed ik naar Oostenrijk en hadden zo'n beetje de hele weg regen.

Opzich niet zo erg, maar wat me opviel was het slechte remmen van m'n 3C als ik een kilometer of 10 à 15 niet geremd had.

Bij het intrappen van de rem gebeurd er dan de eerste meter helemaal niets :( , vervolgens trap je dan harder en "pakt" hij pas. Maar remt dan ook ff wat scheef om dan pas goed te remmen..... Direct daarna remmen is geen punt.

Nu weet ik dat er zich een waterfilm op de schijven kan vormen, maar dat zou na 1 omwendeling (ongeveer 2m) weg moeten zijn, dit duurde echt veel langer.

 

Morgen gaat hij naar de dealerd.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Eric, zou dit alles geen verband kunnen houden met de waterschade waar je mee te maken hebt gehebt, toen je de auto net had?

 

Daar was toch met de voorruit niet goed geplaatst ofzo? Daardoor had je toch wat waterschade opgelopen?

 

Quincy,

 

Is een goeie opmerking. Had er zelf al niet meer aangedacht. :(

Volgens mij zit de ABS/ESP unit in het midden van de auto, net achter de versnellingspook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Eric,

 

Is er al iets bekend omtrent het slecht remmen van je Passat? De mijne (4motion tdi van oktober 2008) is vandaag terug gegaan naar de dealer voor hetzelfde probleem. Dus ook vaak goed remmen, maar af en toe (bij mij vooral 's morgens binnen de 1e kilometer, maar vanochtend duurde het langer) vrijwel geen respons.

Ik ben benieuwd.

 

Groet,

 

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik realiser me nu dat ik wanneer ijk de auto gewassen heb, of met het handje of door de wasstraat het remmen wat te wensen over laat. Eerste meters rijd ik bewust danwel onbewust met de linker voet op de rem en laat de boel ff aanlopen.

Het verhaal van Eric herken ik verder niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb problemen met de remmen als het vriest. Ik hb een Passat 1.9 TDI uit 2002

 

Telkens als het heeft gevroren en ik wil weg rijden dan werken de remmen geheel niet. Bij het intrappen van de rem gebeurt echt niets. Het enige waar ik mee kan remmen is de handrem. Nu heb ik al de vacuumpomp laten vervangen en de leidingen daarvan, maar het probleem is nog steeds het zelfde.

 

De garage geeft niet echt een idee wat het kan zijn.

Weet iemand wat het probleem is?

topic even gesplitst: viewtopic.php?f=130&t=27037

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het zelfde probleem al 170.000km na een lange tijd hard rijden in de regen de eerste meters nauwelijks remkracht.

Ik heb het eerlijk gezegd voor liefgenomen, nooit bij stil gestaan dat er een systeempje op zit die dit moet voorkomen.

 

Ik zeg SCHRALE BENDE! maarja voorlopige afleverdatum van mijn nieuwe A4!.....31 maart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar weer eens overlegd met de dealer hoe het nu met dit probleem zit.

Schiet ff niet op, want is nu een welles nietes spelletje tussen dealer en Pon/fabriek.

Pon zegt dat het uit te lezen moet zijn of de wisfunctie van de remmen aanstaat, maar lukt bij mijn abs/esp unit niet. Fabriek zegt dat het bij mijn typ altijd aan zou moeten staan, maarja het werkt niet.....

 

Dealer is het nu "zat" en stelt voor om de abs unit te vervangen.

Ik hoop het maar, want is niets zo.

Wordt weer vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben heel benieuwd wat de oorzaak uiteindelijk is want ik herken het probleem. Ik heb mijn passat nog maar kort en heb dit ook 2x gehad en dacht bij de 1e keer dat ik het me verbeelde. Het is niet bij een noodstop want dan remt hij goed alleen zoals Eric al zegt bij het rustig afremmen. Ik kan me ff niet meer herinneren wat voor weer ik toen had maar de laatste tijd hebben we voortdurend natte wegen dus zou best eens in de regen geweest kunnen zijn. Heb het tot op heden nog niet meer gehad maar ik hou het nu extra in de gaten. Als het nu nog een keer gebeurd ga ik terug naar de dealer want heb tenslotte nog (fabrieks)garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Boxie,

 

Dat zou niet zo mooi zijn als jij het ook hebt... :(

De eerste keer ga je inderdaad aan je zelf twijfelen, maar ik heb het nu al een aantal malen gehad (met name met regen, gisteren nog) dat ik zeker weet dat het probleem in de auto zit.

Ondertussen weet ik al dat ik hier niet uniek mee ben. Bij de VAG dealer in Veenendaal heeft men ook een klant die dit probleem heeft.

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van iemand uit Zweden(!) die mij post hier op het forum had gelezen en verteelde dat hij het met zijn 3C ook had gehad....

 

Ik hoop echt dat het met het vervangen van de abs/esp unit opgelost wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit zelf ook al meermaals meegemaakt, zowel met mijn passat als met mijn transporter T5.

Vooral als ik bij hevige regen lang op de snelweg rijdt. Als ik dan hard moet remmen, trekt hij eerst links/rechts voordat hij echt begint te remmen.

Met de T5 ook al 2maal toen ik hier thuis vertrok bij vriesweer, de eerste seconden remde die gewoon niet!

Toch een probleem dat vrij vaak voorkomt. :?

 

 

grtzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mat3,

 

Heb jij ook een 3C dan naast je T5?

Als het iets electronisch blijkt te zijn (wat ik zeker denk) dat verbaast het me niets dat het bij een T5 ook voor kan komen. Want daar worden volgens mij dezelfde units voor gebruikt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Sumarcity: aan wie stel je deze vraag?

 

Als je het aan mij vraagt dan is het antwoord: ja.

Nadat er een nieuwe motor(!) in was gekomen i.v.m. een defecte pompverstuiver die een gat in de zuiger had veroorzaakt.........heb ik geen problemen met de remmen meer gehad.

Ondertussen is er alweer meer dan 100.000km gereden met die nieuwe motor.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden