Ga naar inhoud
  • 0

28 v6 4-motion


wouter 4-motion

Vraag

Hallo,

 

Heb een vraagje heb afgelopen maandag net een passat v6 4-motion gekocht hij is uit

oktober 2002

rijd super en is helemaal geweldig,

maar vanavond reed mijn buur er even in en die zij dat de koppeling wat trillde

kan dit wat zijn(of is dit normaal) had het zelf nog niet gevoeld trouwens

en zijn er bij dit type specefieke dingen waar iedereen mee krijgt te maken zoals ophanging b.v.

of met de 4 motion zag op dit forum ook een probleem met starten had,heb ik vaker gehoord bij dit type motoren

die persoon heeft zijn auto toen uit pure ergenis verkocht jammer genoeg.

 

groeten wouter de vries

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke,

 

Maar hij is nog niet helmaal boven zit nog mooi op de helft de koppeling,en slipt zeker niet

moet dan op zich niet een probleem zijn hoop ik

zal hij toch best wel oud mee worden hoop ik of kan dit nadelige gevolgen hebben

rijd voor de rest super heb er een bildstein onderstel onder met 225 banden

licht als een plaat op de weg ben er erg blij mee eindelijk weer een mooie snelle auto

had hiervoor een audi a4 diesel en nu dit echt ongelooflijk

moet alleen nog even een mooie foto van hem maken en bij mijn profiel plaatsen

 

hee bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jip ik heb een v6 tid 4motion & automaat! Ik ben ook erg content met mijn uitlaat! Kun jij ook hoor... moet je wel het eea aan verknutselen maar dan heb je ook wat. Krijg vaak de vraag van mensen "Rijd zeker wel lekker zo'n w8?" aangezien die denken dat het een 8cilinder is (door de uitlaat) hhahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee dimitri,

 

heb nu een standaard uitlaat waar denk ik de vorige eigenaar van die ontzettende

grote sier stukken op heeft gelast staat niet mooi (vind ik)zijn bijn 10 centimeter

iets te grof dus ik zal eens proberen zo'n uitlaat van een w8 te vinden

stond deze week mijn auto te wassen en kwam er al iemand naar me toe en zij van rijd wel snel

zeker zo'n w8 haha is echt leuk

snap wat je bedoeld

trouwens waar heb jij je uitlaat weg en wat zijn ongeveer de kosten hiervan

 

groet wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet een orginele w8 onderspoiler hebben voor onder je bumper (ik heb met PDC) en de stukken zijn gewoon op te lassen. Ik vind de orginele W8 bumperspoiler wel het mooiste staan.

De eindstukken van mij zaten er al op toen ik de auto kocht, maar het zijn gewoon 2 eindstukjes met de juiste doorsnede pijpjes.

Ik denk voor de eindstukken dat je ongeveer iets van 90 euro kwijt bent en dan het lassen, ze kunnen gewoon op je demper worden gelast. Lassen is echt 10 min werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Wouter,

 

Lekker ding die 2.8 V6 of niet?? Ik geniet er elke keer nog steeds van.

Ik heb nu zelf de V6 ruim een jaar en hiermee 17.000 km gereden. Geen rare dingen gehad of ervaren. Persoonlijk vind ik wel dat ie redelijk wat olie verbruikt (1liter op 3000-5000 km). Dat is wel effe wennen als je jarenlang niet meer gewend bent dat je tussentijds olie moet bijvullen (in een moderne auto dan wel teverstaan).

Het enige "nadeel" wat de V6 heeft is de lichte trilling tot 1400 toeren door de natuurlijke onbalans van het blok.

 

En voor de rest alleen maar plezier :D

 

Oh ja, even on topic: ik denk dat inderdaad je koppeling de beste tijd gehad heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi robert

 

bedankt voor je bericht

zal het olie peil in de gaten houden had dat ook al gedaan toen ik hem net had en moest ik er

ook een beetje olie erbij doen

ben er zelf erg tevreden mee rijd zo rustig en zo stil je bent gewoon aan het cruisen bij 150

geweldig

 

groet wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, ik heb onlangs die van mij op de rollenbank gehad bij JD en daar kwam dit plaatje uitrollen:

JD-run2_ano.jpg

Je ziet daar in de koppelcurve inderdaad een kronkel rond de 2500rpm, en ook eentje bij 4500rpm. Bij JD wisten ze me te vertellen dat die bij 45000rpm wordt veroorzaakt vanwege het variabele inlaattraject, hij schakelt dan over op het korte inlaattraject. Waarschijnlijk gebeurt er rond 2500rpm ook zoiets.

De trilling rond 1400 rpm heb ik zelf nooit echt opgemerkt, ik zal er eens op letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vermogens/koppelplaatje ziet er goed uit. Veklaart inderdaad waarom ie boven de 2500 echt gaat als de brandweer (eronder iets minder, maar ik vind het dan nog steeds leuk genoeg).

De trilling waar ik het over heb (tot 1400 toeren), daar moet je je niet al te veel bij voorstellen hoor. De motor loopt in dat toerengebied net niet zijdezacht rond, wat ik van een zescilinder wel verwachtte (daar ben ik misschien een beetje zeikerig in).

Met name bij het koud stationair en langzaam optrekken of langzaam optoeren merk je dit.

Heb ik ondertussen al 2 jaar geleden (eind 2007) een topic aan gewijd. Uit de reacties die daarop kwamen heb ik de conclusie getrokken dat dit bij dit blok normaal is.

groeten,

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een V6 (een diesel wel te verstaan) deze is met starten erg rauw in deze tijden maar nadat ie ff minuutje heeft gelopen dan loopt ie heerlijk soepel, zonder resonaties ed.

 

Bij het starten lijkt het af-en-toe wel een vrachtwagen :twisted: heerlijk hoe dat klinkt! Niet te vergelijken met een 1.9TDI...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt inderdaad, alleen is het me nooit specifiek rond die 1400 rpm opgevallen. Ook ik moest in het begin wat wennen aan de wat rauwe loop van deze V6, ik kwam uit een Opel 3.0 en die liep inderdaad soepeler. Maar as said, ik zal eens opletten wat hij rond 1400 rpm doet, want daar rij ik nooit in :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden