wouter 4-motion Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 Hallo, Heb een vraagje heb afgelopen maandag net een passat v6 4-motion gekocht hij is uit oktober 2002 rijd super en is helemaal geweldig, maar vanavond reed mijn buur er even in en die zij dat de koppeling wat trillde kan dit wat zijn(of is dit normaal) had het zelf nog niet gevoeld trouwens en zijn er bij dit type specefieke dingen waar iedereen mee krijgt te maken zoals ophanging b.v. of met de 4 motion zag op dit forum ook een probleem met starten had,heb ik vaker gehoord bij dit type motoren die persoon heeft zijn auto toen uit pure ergenis verkocht jammer genoeg. groeten wouter de vries Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 hoe trilt het pedaal? als je je voet erop laat rusten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 27 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 Hallo" Nee je voelt hem heel lichtjes trillen bij het op komen als de koppeling net pakt en de auto begint te rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2008 dan heb je kans dat de vorige eigenaar de koppelingsplaat vern**kt heeft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Balen... dat wordt sleutelen voor je Wouter als ik Vdub zijn reactie lees. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 28 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Oke, Maar hij is nog niet helmaal boven zit nog mooi op de helft de koppeling,en slipt zeker niet moet dan op zich niet een probleem zijn hoop ik zal hij toch best wel oud mee worden hoop ik of kan dit nadelige gevolgen hebben rijd voor de rest super heb er een bildstein onderstel onder met 225 banden licht als een plaat op de weg ben er erg blij mee eindelijk weer een mooie snelle auto had hiervoor een audi a4 diesel en nu dit echt ongelooflijk moet alleen nog even een mooie foto van hem maken en bij mijn profiel plaatsen hee bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 28 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Hee dimitri Heb net even jouw profiel bekeken en jij hebt zeker een 2.5 4-motion mooie auto en vooral die w8 uitlaat ,super Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 245 banden? Waar laat je die dan? achter dan denk ik? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Jip ik heb een v6 tid 4motion & automaat! Ik ben ook erg content met mijn uitlaat! Kun jij ook hoor... moet je wel het eea aan verknutselen maar dan heb je ook wat. Krijg vaak de vraag van mensen "Rijd zeker wel lekker zo'n w8?" aangezien die denken dat het een 8cilinder is (door de uitlaat) hhahahaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 28 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 sorry vdub het is 225 heb net nog even gekeken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 28 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Hee dimitri, heb nu een standaard uitlaat waar denk ik de vorige eigenaar van die ontzettende grote sier stukken op heeft gelast staat niet mooi (vind ik)zijn bijn 10 centimeter iets te grof dus ik zal eens proberen zo'n uitlaat van een w8 te vinden stond deze week mijn auto te wassen en kwam er al iemand naar me toe en zij van rijd wel snel zeker zo'n w8 haha is echt leuk snap wat je bedoeld trouwens waar heb jij je uitlaat weg en wat zijn ongeveer de kosten hiervan groet wouter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Je moet een orginele w8 onderspoiler hebben voor onder je bumper (ik heb met PDC) en de stukken zijn gewoon op te lassen. Ik vind de orginele W8 bumperspoiler wel het mooiste staan. De eindstukken van mij zaten er al op toen ik de auto kocht, maar het zijn gewoon 2 eindstukjes met de juiste doorsnede pijpjes. Ik denk voor de eindstukken dat je ongeveer iets van 90 euro kwijt bent en dan het lassen, ze kunnen gewoon op je demper worden gelast. Lassen is echt 10 min werk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert65 Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Hoi Wouter, Lekker ding die 2.8 V6 of niet?? Ik geniet er elke keer nog steeds van. Ik heb nu zelf de V6 ruim een jaar en hiermee 17.000 km gereden. Geen rare dingen gehad of ervaren. Persoonlijk vind ik wel dat ie redelijk wat olie verbruikt (1liter op 3000-5000 km). Dat is wel effe wennen als je jarenlang niet meer gewend bent dat je tussentijds olie moet bijvullen (in een moderne auto dan wel teverstaan). Het enige "nadeel" wat de V6 heeft is de lichte trilling tot 1400 toeren door de natuurlijke onbalans van het blok. En voor de rest alleen maar plezier Oh ja, even on topic: ik denk dat inderdaad je koppeling de beste tijd gehad heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wouter 4-motion Geplaatst 30 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 hoi robert bedankt voor je bericht zal het olie peil in de gaten houden had dat ook al gedaan toen ik hem net had en moest ik er ook een beetje olie erbij doen ben er zelf erg tevreden mee rijd zo rustig en zo stil je bent gewoon aan het cruisen bij 150 geweldig groet wouter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m montforts Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 met de longlife olie is het normaal dat hij wat meer verbruikt, tenminste dat is mijn ervaring. mijn vorige v6 gebruikte bijna niks met 10w40. ik vul ook nooit tot maximum, ongeveer op de helft van het peil. wat betreft de trilling van de motor, dit heb ik bij beide auto,s nooit gemerkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bertus uiterwijk Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 trilling heb ik ook nooit opgemerkt. mijn V6 is wel traag onder in de toeren. tot 2500 doet ie heel weinig. is dat bij jullie ook zo? misschien maar eens op maat laten chippen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroenb Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 mijne precies zo maar na de 2500 pakt ie goed op chippen heeft niet veel zin voor deze motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 Klopt, ik heb onlangs die van mij op de rollenbank gehad bij JD en daar kwam dit plaatje uitrollen: Je ziet daar in de koppelcurve inderdaad een kronkel rond de 2500rpm, en ook eentje bij 4500rpm. Bij JD wisten ze me te vertellen dat die bij 45000rpm wordt veroorzaakt vanwege het variabele inlaattraject, hij schakelt dan over op het korte inlaattraject. Waarschijnlijk gebeurt er rond 2500rpm ook zoiets. De trilling rond 1400 rpm heb ik zelf nooit echt opgemerkt, ik zal er eens op letten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bertus uiterwijk Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 idd zo voelt het ook aan. ik zal hem ook eens op de bank gooien en kijken wat er uitkomt. bedankt voor de uitleg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m montforts Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 hey arjen, heb jij iets aan je motor gedaan? of heeft tie origineel deze pks? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 Nee. helemaal origineel voor zover ik weet. Maar ook bij JD stonden ze wel even te kijken Het is wel zo dat de meeste VW's wat meer vermogen leveren dan volgens het boekje, en dan zit je met een V6 al snel over de 200pk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 6 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2009 Ik ga die van mij ook eens op de rollenbank zetten ben wel benieuwd wat er nog van over is! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert65 Geplaatst 7 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2009 Het vermogens/koppelplaatje ziet er goed uit. Veklaart inderdaad waarom ie boven de 2500 echt gaat als de brandweer (eronder iets minder, maar ik vind het dan nog steeds leuk genoeg). De trilling waar ik het over heb (tot 1400 toeren), daar moet je je niet al te veel bij voorstellen hoor. De motor loopt in dat toerengebied net niet zijdezacht rond, wat ik van een zescilinder wel verwachtte (daar ben ik misschien een beetje zeikerig in). Met name bij het koud stationair en langzaam optrekken of langzaam optoeren merk je dit. Heb ik ondertussen al 2 jaar geleden (eind 2007) een topic aan gewijd. Uit de reacties die daarop kwamen heb ik de conclusie getrokken dat dit bij dit blok normaal is. groeten, Robert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 7 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2009 Ik heb ook een V6 (een diesel wel te verstaan) deze is met starten erg rauw in deze tijden maar nadat ie ff minuutje heeft gelopen dan loopt ie heerlijk soepel, zonder resonaties ed. Bij het starten lijkt het af-en-toe wel een vrachtwagen heerlijk hoe dat klinkt! Niet te vergelijken met een 1.9TDI... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 7 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2009 Dat klopt inderdaad, alleen is het me nooit specifiek rond die 1400 rpm opgevallen. Ook ik moest in het begin wat wennen aan de wat rauwe loop van deze V6, ik kwam uit een Opel 3.0 en die liep inderdaad soepeler. Maar as said, ik zal eens opletten wat hij rond 1400 rpm doet, want daar rij ik nooit in Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
wouter 4-motion
Hallo,
Heb een vraagje heb afgelopen maandag net een passat v6 4-motion gekocht hij is uit
oktober 2002
rijd super en is helemaal geweldig,
maar vanavond reed mijn buur er even in en die zij dat de koppeling wat trillde
kan dit wat zijn(of is dit normaal) had het zelf nog niet gevoeld trouwens
en zijn er bij dit type specefieke dingen waar iedereen mee krijgt te maken zoals ophanging b.v.
of met de 4 motion zag op dit forum ook een probleem met starten had,heb ik vaker gehoord bij dit type motoren
die persoon heeft zijn auto toen uit pure ergenis verkocht jammer genoeg.
groeten wouter de vries
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten