Ik kreeg bij uitlezen ook altijd steevast de volgende melding:
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 J
Component: CLIMATRONIC B5GP 0005
Coding: 17000
Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
37-10 - Faulty - Intermittent
Nu kwam hier kortgeleden deze melding bij:
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 066 906 032 AT
Component: MOTRONIC ME7.1 G 0002
Coding: 00031
Shop #: WSC 00222
WVWZZZ3BZ3P039116 VWZ7Z0B5363869
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Tijdens het vervangen van de koelvloeistofsensor kwam ik er achter dat de mantel van de bedrading van de sensor was gesmolten omdat deze tegen de warme delen van de motor was aangekomen.
De draadjes waren op het eerste gezicht niet beschadigd, ik heb de mantel vervangen en de bedrading omgelegd.
Nu loopt de motor als nooit te voren, ik beschik nu sinds de aanschaf van de wagen (nu +/-2 jaar ) over voldoende (normaal voor deze wagen) vermogen!
Het lijkt er sterk op dat de bedrading al die tijd voor een verkeerd signaal heeft gezorgd.
Dit kan door 2 mannieren zijn gebeurd:
De eerste mannier komt door warmte overdracht. Dit omdat de draad vlak bij de sensor was aangekoekt tegen het motor compartiment. Hierdoor zou de sensor zijn beïnvloed, en als gevolg hiervan een verkeerd signaal kunnen afgeven.
Tweede mogelijkheid : door de warmte komen de draden op dermate hoge temperaturen die een verkeerd signaal (vertraagd, vervormd of oid) wordt afgegeven.
Ook is een combinatie van deze twee punten mogelijk.
Hoe het ook zij, dit heeft er voor gezorgd dat mijn V5 nooit optimaal heeft gepresteerd.
Normaal zou je hier eerder achter komen doordat de temperatuur meter oploopt of vreemde waardes afgeeft. Niets van dit is helaas gebeurd doordat deze wordt aangestuurd door twee van de vier draadjes die van de sensor af komen. Deze zaten duidelijk aan de buiten zijde. Wel was de motor zichtbaar zeer snel op temperatuur. Maar hier denk je niet meteen aan een gesmolten buitenmantel die tegen de motor zit aangeplakt.
De foutcodes van de CLIMATRONIC zijn nu wonderwel ook verdwenen.
Tip voor V5 bezitters is dus je koelvloeistof draad te controleren, want je zult het maar hebben, zo’n lulligheidje!
Vraag
VWV5
Info:
De motor van mijn V5 2.3 heeft nooit optimaal gepresteerd!
(Zie: viewtopic.php?f=109&t=17408&p=56729&hilit=vermogen)
Ik kreeg bij uitlezen ook altijd steevast de volgende melding:
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Part No: 3B1 907 044 J
Component: CLIMATRONIC B5GP 0005
Coding: 17000
Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
37-10 - Faulty - Intermittent
Nu kwam hier kortgeleden deze melding bij:
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 066 906 032 AT
Component: MOTRONIC ME7.1 G 0002
Coding: 00031
Shop #: WSC 00222
WVWZZZ3BZ3P039116 VWZ7Z0B5363869
1 Fault Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Tijdens het vervangen van de koelvloeistofsensor kwam ik er achter dat de mantel van de bedrading van de sensor was gesmolten omdat deze tegen de warme delen van de motor was aangekomen.
De draadjes waren op het eerste gezicht niet beschadigd, ik heb de mantel vervangen en de bedrading omgelegd.
Nu loopt de motor als nooit te voren, ik beschik nu sinds de aanschaf van de wagen (nu +/-2 jaar ) over voldoende (normaal voor deze wagen) vermogen!
Het lijkt er sterk op dat de bedrading al die tijd voor een verkeerd signaal heeft gezorgd.
Dit kan door 2 mannieren zijn gebeurd:
De eerste mannier komt door warmte overdracht. Dit omdat de draad vlak bij de sensor was aangekoekt tegen het motor compartiment. Hierdoor zou de sensor zijn beïnvloed, en als gevolg hiervan een verkeerd signaal kunnen afgeven.
Tweede mogelijkheid : door de warmte komen de draden op dermate hoge temperaturen die een verkeerd signaal (vertraagd, vervormd of oid) wordt afgegeven.
Ook is een combinatie van deze twee punten mogelijk.
Hoe het ook zij, dit heeft er voor gezorgd dat mijn V5 nooit optimaal heeft gepresteerd.
Normaal zou je hier eerder achter komen doordat de temperatuur meter oploopt of vreemde waardes afgeeft. Niets van dit is helaas gebeurd doordat deze wordt aangestuurd door twee van de vier draadjes die van de sensor af komen. Deze zaten duidelijk aan de buiten zijde. Wel was de motor zichtbaar zeer snel op temperatuur. Maar hier denk je niet meteen aan een gesmolten buitenmantel die tegen de motor zit aangeplakt.
De foutcodes van de CLIMATRONIC zijn nu wonderwel ook verdwenen.
Tip voor V5 bezitters is dus je koelvloeistof draad te controleren, want je zult het maar hebben, zo’n lulligheidje!
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten