Ga naar inhoud
  • 0

Euronorm van mijn Passat V6 TDI


passatgt16vg60

Vraag

Heren ,

 

ik krijg zojuist mijn mileusticker voor Duitsland binnen en tot mijn schrik / verbazing

heb ik een rode sticker ( schadstoffgruppe 2 ) gekregen .

 

Volgens mij voldoet mij 2.5 V6 tdi TT5 van 1999 aan de euro 3 norm en verdien ik dus eigenlijk een gele sticker

(schadstofgruppe 3 )

 

Kan iemand dit bevestigen of weerleggen , ik hoor het graag .

 

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die Duitse Plaketten zeggen niet veel over de totale uitstoot, er wordt alleen naar de roetuitstoot gekeken. Vandaar dat mijn 2.8 V6 benzine een groene sticker heeft gekregen, terwijl die waarschijnlijk nog niet eens aan de Euro 0 norm voldoet :-)

Het enige wat je kunt doen is vergelijken met een vergelijkbare auto met dezelfde motorcode, maar ik ben bang dat die ook in 2 terechtkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er wordt wel degelijk gekeken naar de euronorm en ook naar een eventuele roetfilter .

Ook hebben ze een inschaling gemaakt naar bouwjaar , maar volgs de TUV is dat alleen voor de auto's waarvoor door de fabrikant geen euronorm is afgegeven .

 

Bij de TUV vertelde ze mij wel dat VW en Audi altijd vooruit lopen op de dan geldende euronormering .

Het is dus 99,9% zeker dat mijn V6 TDI de euro 3 norm haalt en toch heb ik een rode stikker gekregen .

 

Ik moet eens kijken of de euronormering in de handleiding staat .

 

Hierbij plaats ik nog even een handige link m.b.t. de Duitse Milieusticker :

 

http://www.gtue.de/apps2/feinstaub/inte ... /index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan je zelf als persoonlijk zeggen dat een v6 tdi net echt zuinig rijdt! Mijn eerst een 3B variant liep gemiddeld 1:14 en de huidige 3BG variant loopt 1:10! Ik spreek hier wel over 4motion en automaat!

Maar ja... wie een mooie bak wil rijden moet er ook voor betalen toch? Mijn auto rijdt hooguit 20.000km per jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn eerst een 3B variant liep gemiddeld 1:14 en de huidige 3BG variant loopt 1:10! !
Dimitri, vindt je dit niet een merkwaardig groot verschil in verbruik tussen 2 identieke auto's met eveneens identieke motor en transmissie.

1 : 14 kan ik me nog wel voorstellen, maar 1 : 10 is zelfs voor deze auto echt te veel. (1 : 10 rij ik met caravan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag contact gehad met de afdeling homologatie & typegoedkeuring van Pon .

* de Passat 3B / 3BG 2.5 V6 TDI 150 pk is euro 3 .

* de Passat 3B / 3BG 2.5 V6 TDI 180 pk is euro 4 .

Ik heb dus vandaag ook gelijk gekregen van de TUV en er wordt mij kosteloos een gele ( 3 ) sticker toegestuurd .

 

wat het verbruik betreft kan ik zeggen dat ik in de stad gemidedeld 1 : 10 haal en op de snelweg 1 : 15 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voor wat dienen deze milieustickers?

Moet je dat altijd hebben als je naar Duitsland gaat, of juist bepaalde steden?

 

Er zijn een aantal Duitse steden die in zones opgedeeld zijn. het nr. op de sticker verteld je welke zones je wel of niet in mag. Zo iets. Maar dus alleen als je de betreffende stad in wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn eerst een 3B variant liep gemiddeld 1:14 en de huidige 3BG variant loopt 1:10! !
Dimitri, vindt je dit niet een merkwaardig groot verschil in verbruik tussen 2 identieke auto's met eveneens identieke motor en transmissie.

1 : 14 kan ik me nog wel voorstellen, maar 1 : 10 is zelfs voor deze auto echt te veel. (1 : 10 rij ik met caravan)

 

Is zeker een groot verschil maar ik lig er niet echt wakker van hoor! Ik heb ze gewoon voor de fun en de auto kost mij inprincipe niets.... en als ik de caravan er achterhang dan is het verbruik afgelopen jaar 1 op 7,5.... is wel een caravan van 1600kg en lengte inclusief dissel 8,5m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een gele sticker gekregen voor mijn 96KW TDI zonder roetfilter. Het valt mij op dat de Duitsers zelf bijna allemaal een groene sticker hebben. Ze zijn daar schijnbaar wat fanatieker met het achteraf plaatsen van roetfilters aan de gang geweest. Ik heb overigens nog nooit een bord gezien dat je met een gele of rode sticker de stad niet in zou mogen. Het gaat er vooral om dat je een sticker op de auto hebt. Anders is de bekeuring 40 euro per keer dat je betrapt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je mag nu alleen nog de 'grote' steden in met een sticker, en er is op dit moment nog geen verschil qua kleuren en zone's maar dit gaat in de toekomst wel gebeuren! Zie hier de link van de 'aangesloten' steden, de zones worden voor je de stad inrijdt aangegeven met borden.

 

Zie hier voor meer info wtb de stickers ed. http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm

 

Sticker kun je bij de anwb aanvragen voor 12,50 euro, wel je kentekenbewijs meenemen en na 4a 5 werken dagen krijg je hem thuis opgestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden