Ga naar inhoud
  • 0

Kniperlichten knipperen niet bij afsluiten


passattid

Vraag

All,

 

Heb het volgende probleem, als ik mijn auto met de afstandbediening op slot doe dan gaan de knipperlichten niet knipperen, als ik de auto van het slot haal dan gaan de knipperlcihten wel knipperen :roll:

 

Volgende heb ik al geprobeerd:

Zekerringen nagekeken deze zijn in orde.

Forum al doorgezocht maar kon niks over dit probleem vinden.

Alarm (af fabriek) getest deze werkt wel.

 

Het gaat om een 3B uit 2000 1,9 TDI

 

Grt,

Emir

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je VAG-Com of iemand met VAG-com in je buurt hebt kun je dit eens na kijken:

 

1. Ga naar [select]

2a. Electrisch raambediening: dan naar [46 - Cent.Conv]

2b. Raamzwengels, dan naar [35 Cent Locks]

3. Dan naar [Adaptation - 10]

4. Schrijf het nummer op

daarna kijk je in onderstaande lijst welk kanaal en getal van toepassing is

 

Modeljaar 1999 en nieuwer.

kanaal 08 knipperlicht bij ontgrendelen (0 = uit; 1 = aan)

kanaal 09 knipperlicht bij vergrendelen (0 = uit; 1 = aan)

 

Bron: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
All,

 

Heb het volgende probleem, als ik mijn auto met de afstandbediening op slot doe dan gaan de knipperlichten niet knipperen, als ik de auto van het slot haal dan gaan de knipperlcihten wel knipperen :roll:

 

Volgende heb ik al geprobeerd:

Zekerringen nagekeken deze zijn in orde.

Forum al doorgezocht maar kon niks over dit probleem vinden.

Alarm (af fabriek) getest deze werkt wel.

 

Het gaat om een 3B uit 2000 1,9 TDI

 

Grt,

Emir

 

Mijn ervaring (3B TDI van Dec 1999):

Bij mij werkt dit ook zo, maar tevens is de microschakelaar in mijn bestuurdersportier naar de haaien, want af en toe werkt maar mijn binnenverlichting bij het openen van die bestuurdersdeur. Bij het openen van 1 vd andere deuren werkt mijn binnenverlichting altijd. Ik ga de microschakelaar zeker wel een keer doorsolderen.

Mijn alarm werkt gewoon.

 

http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Barrtman, Weet ik :D maar kon het ook niet laten om te zeggen omdat ik er ook voor ben dat eerst de zoekfunctie gebruikt word voordat je een vraag stelt :D

 

DM,

Is het dan mogelijk dat dit waardes zichzelf hebben veranderd want het heeft wel gewerkt?

Het is alarm zonder interieurbewaking.

 

Frankqs, inderdaad dit probleem heb ik ook bij de bestuurders deur werkt de interieurverlichting nooit, bij de andere deuren is dit probleem er niet.

Is het moeilijk om die microschakelaar door te solderen?, is het makkelijk zelf te doen voor iemand die daar niet veel verstand van heeft?

 

Grt,

 

Emir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat probleem hebben wij ook!

 

Laatst een aanhanger erachter, de stekker erin, maar die zat vol sluiting, stadslampje links brande niet meer, knipperlicht/alarmlichten waren dood en nog iets. Zekeringen vervangen, maar nu doen de richtingaanwijzers niks meer als we hem op slot of los doen. Word binnenkort even uitgelezen, maar als ik dit lees betwijfel ik of het in de sofware zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

 

ik heb dit probleem ook.

misschien moeten we een keer bij elkaar komen kunnen we met ons allen het probleem verhelpen

en dan kunnen we ook elkaar helpen en nog gezellig ook

en het is ook wel leuk om wat mensen te zien van de forum

misschien is dit wat

ik ben in het solderen niet goed in maar demonteren wel heb wel veel geduld in dit soort dingen te doen

mvg dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn bij de dealert geweest voor de wintercheck, gelijk even gevraagd wat het zou kunnen zijn. Volgens de betreffende monteur is het een printplaatje die stuk is, waarschijnlijk door een piekspanning door die sluiting. Deze bevind zich onder de bestuurderstoel. Nieuw plaatje + montage €250! Gaan kijken of het plaatje ergens gesoldeerd kan worden, anders laten we het erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet er ook goed rekening mee houden dat je de behuizing ook moet openen met alle gevolgen van dien.....

alles moet goed op tijd blijven staan anders gaan microswitches niet goed aan / uit

ik heb het mechanisme ook uitelkaar gehad en kon toen geen storingen meten op de switches alle solderingen waren oke......

heb toen volledige deurslot vervangen en nu werkt alles weer naar behoren.

 

groeten jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij mij ook een hele tijd terug de sloten uit elkaar gehaald en gesoldeerd.

Is best te doen hoor.

Zijn genoeg howto's over te vinden op de forums.

Het enigste waar je even goed op moet letten is dat je alles in elkaar zet zoals je het losgehaald hebt.

Klinkt logisch maar dat is niet altijd even makkelijk te doen.

Al met al met in en uitbouwen en solderen(5min werk) ben ik er 2 uurtjes mee bezig geweest.

 

Alleen knipperen de lampen bij mij nog steeds niet bij mij zit het ergens in de kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden