Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofverbruik na chippen...


Recto

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar is vrij eenduidig antwoord op te geven; Ja en Nee! :)

 

Theoretisch zakt het verbruik, omdat je met het chippen de boel optimaliseert, en dus ook het rendement iets verhoogd. In de praktijk zullen de meesten echter het extra vermogen wat meer benutten, waardoor het verbruik stijgt.

 

Oftewel; verbruik daalt bij gelijkblijvende rijstijl. Ga je harder rijden, blijft het verbruik op hetzelfde niveau als vóór het chippen, of stijgt daar iets boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.. Wat turbo variant zegt ben ik het mee eens, wel heeft ieder zijn eigen rijstijl en dito benzineverbruik. Het extra vermogen gebruik je m.i. in het begin zeker vaak, maar naar verloop van tijd zal je ook een soort gemiddeld rijpatroon krijgen, en die is bepalend voor je verbruik.

 

Mijn persoonlijke ervaring met m'n oude 200+ pk Type II Golf GTI was dat ik zeker in woon werk verkeer zuiniger was, maar ja die weekenden he ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar is vrij eenduidig antwoord op te geven; Ja en Nee! :)

 

Theoretisch zakt het verbruik, omdat je met het chippen de boel optimaliseert, en dus ook het rendement iets verhoogd. In de praktijk zullen de meesten echter het extra vermogen wat meer benutten, waardoor het verbruik stijgt.

 

Oftewel; verbruik daalt bij gelijkblijvende rijstijl. Ga je harder rijden, blijft het verbruik op hetzelfde niveau als vóór het chippen, of stijgt daar iets boven.

 

Maar in principe benut je sowieso toch het extra vermogen ook al blijf je dezelfde toerentallen draaien als daarvoor. Je hebt toch over de hele kromme een vermogenstoename?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maarrrr daar ben ik weer te zeuren, als je hetzelfde blijft rijden qua toeren enz. dan heb je toch al meer vermogen?

Ik bedoel, als je nu extra moet planken (en gaat planken) om aanspraak te maken op het extra vermogen dan klopt er toch iets niet?

 

Ik zou eerder geneigd zijn om te zeggen dat je juist zonder chip een zwaardere voet moet hebben om er een beetje pit uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden