Recto Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Er zijn inmiddels 100 post over chiptuning etc. maar ik lees bijna niks over het verbruik. Is het nou werkelijk zuiniger met chiptuning dan zonder??? Ervaringen pliezzzz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Daar is vrij eenduidig antwoord op te geven; Ja en Nee! Theoretisch zakt het verbruik, omdat je met het chippen de boel optimaliseert, en dus ook het rendement iets verhoogd. In de praktijk zullen de meesten echter het extra vermogen wat meer benutten, waardoor het verbruik stijgt. Oftewel; verbruik daalt bij gelijkblijvende rijstijl. Ga je harder rijden, blijft het verbruik op hetzelfde niveau als vóór het chippen, of stijgt daar iets boven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Melvin Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Bij mij pakte het zeer gunstig uit. Voor de chip reed ik zo 1:15. Na de chip 1:17...en ik rijd zeker niet rustig of tuttig (Passat 3B 1999 TDI met 110 pk --> 140pk) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Misschien alle ervaringen hier neerzetten voor gechipte Diesel en Benzine motoren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 johnp Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 .. Wat turbo variant zegt ben ik het mee eens, wel heeft ieder zijn eigen rijstijl en dito benzineverbruik. Het extra vermogen gebruik je m.i. in het begin zeker vaak, maar naar verloop van tijd zal je ook een soort gemiddeld rijpatroon krijgen, en die is bepalend voor je verbruik. Mijn persoonlijke ervaring met m'n oude 200+ pk Type II Golf GTI was dat ik zeker in woon werk verkeer zuiniger was, maar ja die weekenden he .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 13 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Daar is vrij eenduidig antwoord op te geven; Ja en Nee! Theoretisch zakt het verbruik, omdat je met het chippen de boel optimaliseert, en dus ook het rendement iets verhoogd. In de praktijk zullen de meesten echter het extra vermogen wat meer benutten, waardoor het verbruik stijgt. Oftewel; verbruik daalt bij gelijkblijvende rijstijl. Ga je harder rijden, blijft het verbruik op hetzelfde niveau als vóór het chippen, of stijgt daar iets boven. Maar in principe benut je sowieso toch het extra vermogen ook al blijf je dezelfde toerentallen draaien als daarvoor. Je hebt toch over de hele kromme een vermogenstoename? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Met het extra vermogen benutten bedoel ik voornamelijk, dat je door de extra power je rijstijl wat aanpast. Dat je wat meer gaat 'trappen'. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Diezelfde ervaring had ik ook bij mijn vorige gechipte wagen.. Verbruik ging bij mij omhoog omdat ik constant zat te trappen :D Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2006 Voor mij is het ook gunstger geworden.. Voor de chip ca 1 op 12,5 na de chip ca 1 op 14 Dit verkrijg ik met stadsverkeer, buitenaf(ca. 100kmh) en snelweg(cruise ca. 160kmh) met een automaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cupvelgen Geplaatst 14 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2006 ik denk dat je gewoon moet kijken wat er gebeurt als je de auto bij 100km per uur op cruise control zet, en dan kijkt naar het verbruik voor en na het chippen.bij mij maakte het geen verschil. hij is nog precies even zuinig 5ltr bij 100km per uur.1 op 20 dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcel Geplaatst 14 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2006 Die van mij is hetzelfde gebleven. Zoals eerder beschreven: de auto zou zuiniger moeten worden, maar door de extra power, wordt de rechtervoet zwaarder, dus meer verbruik...... Maar als je net zo rijdt als normaal, zou het zomaar wat kunnen schelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 16 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 Ja maarrrr daar ben ik weer te zeuren, als je hetzelfde blijft rijden qua toeren enz. dan heb je toch al meer vermogen? Ik bedoel, als je nu extra moet planken (en gaat planken) om aanspraak te maken op het extra vermogen dan klopt er toch iets niet? Ik zou eerder geneigd zijn om te zeggen dat je juist zonder chip een zwaardere voet moet hebben om er een beetje pit uit te halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 16 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 huh? die Guest dat ben ik. Kan je nou ook al posten zonder ingelogd te zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 16 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2006 Kon altijd al.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Recto
Er zijn inmiddels 100 post over chiptuning etc. maar ik lees bijna niks over het verbruik.
Is het nou werkelijk zuiniger met chiptuning dan zonder???
Ervaringen pliezzzz
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten