Ga naar inhoud

Trendline,comfort,highline enz...wat betekend dit?


Melvin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

trouwens sportonderstel is volgens mij 10mm

 

Bij navraag bij "de buurman", die jongen is monteur bij een VAG garage, Sportline is 20mm lager dan een highline etc. heeft aangepaste veren en dempers .

Volgens hem kan je het zien aan de stand van de wielen (zonder belading) de staan van onder iets naar buiten.

Ik ben in het gelukkige bezit van een sportline, maar de meeste opties die hierboven bij de highline genoemd werden zitten ook op mij tuut.

Mischien heeft de eerste bewoner van mijn passat extra opties besteld bij aanschaf, dat zou ik niet weten.

 

Mijn sportline heeft:

* Climatronic

* leren stuur en pook

* zelfdimmende binnenspiegel

* Cruz control

* Boordcomputer

* Elec.verstelbare / verwarmde spiegels

* Sportstoelen (stof)

* 4 x elec. Ramen

* CV met AB op sleutel

* Chroomen lijsten ronde de ramen

* VW sport onderstel

* Verstralers voor

* Witte pinkers voor en zijkant

* 17" LM Velgen

 

Dus volgens mij alleen geen leren stoelen met verwarming.

En misschien heb ik nog iets gemist... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens sportonderstel is volgens mij 10mm

 

Bij navraag bij "de buurman", die jongen is monteur bij een VAG garage, Sportline is 20mm lager dan een highline etc. heeft aangepaste veren en dempers .

Volgens hem kan je het zien aan de stand van de wielen (zonder belading) de staan van onder iets naar buiten.

Ik ben in het gelukkige bezit van een sportline, maar de meeste opties die hierboven bij de highline genoemd werden zitten ook op mij tuut.

Mischien heeft de eerste bewoner van mijn passat extra opties besteld bij aanschaf, dat zou ik niet weten.

 

Mijn sportline heeft:

* Climatronic

* leren stuur en pook

* zelfdimmende binnenspiegel

* Cruz control

* Boordcomputer

* Elec.verstelbare / verwarmde spiegels

* Sportstoelen (stof)

* 4 x elec. Ramen

* CV met AB op sleutel

* Chroomen lijsten ronde de ramen

* VW sport onderstel

* Verstralers voor

* Witte pinkers voor en zijkant

* 17" LM Velgen

 

Dus volgens mij alleen geen leren stoelen met verwarming.

En misschien heb ik nog iets gemist... :embarassed:

 

ik heb even in de folder gekeken, maar daar staat 15mm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het valt mij wel vaker op dat mensen bij "de dealer" minder weten dan bijv. ik die de folder leest.

Paar jaar geleden kocht mijn vader een nieuwe Audi a4 115pk TDI, beweerde die verkoper dat het een commonrail diesel was, ik zeg nog tegen die gozer "je werkt toch niet bij mercedes?" vw heeft toch pompverstuivers? :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geleuter weer.. Wie of wie heeft er gelijk..

 

Knappe kerel als je kunt zien of een auto 10, 15 of 20 mm lager staat.. Het is meestal wel te zien of het een orgineel of sportonderstel is, maar een halve centimeter hoger of lager.. En wat maakt dat ook uit ? Als je kiest voor een sportonderstel, dan kies je voor de straffere veren en dempers. Niet voor de geringe verlaging, want dan kun je beter -30 mm veren toepassen. Dat zie je namelijk wel heel duidelijk. Zelfs als je er een Sportline naast zet..

 

De V5 van DenV5Passat is trouwens orgineel. Misschien was de clima een kleine meerprijs, maar het kan zijn dat deze in 2002 al standaard was. En inderdaad zijn de 16 inch Road America's ook standaard op een Sportline. Heb je 17 inch, dan heeft de eerste eigenaar daar extra voor moeten betalen.

 

Edit: Net even in het voorsteltopic gekeken. Zijn inderdaad 'meerprijs' velgen. 17 Inch VW Phoenix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Comfortline en de Trendline doen elkaar niet zo veel. Zeker niet in de 3B serie. Het was vaak een keus. Wilde je wat meer luxe op elektrisch gebied of wilde je sportstoelen ? In de 3BG reeks was het verschil ook miniem. Totdat ze de Trendline gingen vervangen door de Sportline. Op dat moment werden zaken als lichtmetalen velgen en sportonderstel ineens standaard op de Sportline. Hij werd toen wel wat duurder dan de Comfortline, maar was naar mijn mening (ik zou Sportonderstel kiezen) zijn meerprijs waard.

 

Waarschijnlijk hebben de meeste Passatrijders destijds gekozen voor de Comfortline omdat er daar zoveel van rijden. Van de andere kant. Een Comfortline met Sportonderstel en Lichtmetaal is al weer bijna een Sportline. Het maakt elkaar allemaal niet zoveel. Maar dat blijkt ook al wel over de twijfels die er zijn welk type men nu mee in het rond stuurt..

 

De Turijn, Athene en Artic zijn actiemodellen. De laatste generatie 3BG's die met veel extra's uit de Comfort-, Sport- en Highlineuitvoering van de band kwamen rollen. Volgens mij was de Athene voorzien van Clima, Xenon en Sportonderstel met Lichtmetaal. Dan heb je een dijk van een wagen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen broeders...

 

Wat op een bepaalde uitvoering zit is ook sterk afhankelijk van de importeur.

 

Zo heb ik NL nog geen 3BG zien rijden zonder mistlampen, terwijl je in Belgie bijna geen 3BG's ziet met mistlampen, verder zijn een dimmende binnenspiegel standaard in NL vanaf de Trendline / Comfortline. In Belgie zie ik diverse wagens zonder rondrijden.. en dat zijn zeker geen basisuitvoeringen.

 

Ook is in Belgie cruisecontrole niet standaard, terwijl in Nederland alle 3BG's hiervan zijn voorzien (overheid gaf hier in 2001 subsidie op).

 

Zo zie je.. er zit nogal wat verschil tussen, dit kun je wel stellen:

Chroom rond de ramen hebben alle 3BG's met uitzondering van de BASIS

Klein leerpakket alleen als optie te bestellen bij Comfortline en Basis, voor de rest is dit standaard.

Highline heeft chroomstrips op de bumper en dakrails zijn ook verchroomd. Bij de overige modellen wel als optie te bestellen en vanaf 2004 hadden bijna alle 3BG modellen chroomstrips in de bumper.

 

Leder is bij alle modellen te bestellen behalve bij de Basisuitvoering. Bij de Comfortline had je met een lederen interieur, dus comfortstoelen met leder.

 

Laten we er maar geen ruzie over maken.. haha. Ik heb een Highline met alle standaardopties, enige extra is Xenon verlichting.

Mijn wagen is standaard voorzien van:

-stoelverwarming

-lederen bekleding

-climatronic

-wortelnotenhout

-lederen 3-spaaks stuur

-brillenhouder

-8 speakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel....

Er is op geen manier sprake van ruzie.

Dit is gewoon lekker bomen over mooie auto's :wink:

Maar zo zie je maar dat dit topic niet voor niks is.

Het IS dus onduidelijk welke uitvoering welke voor- en nadelen heeft.

En ik kan begrijpen dat als je op zoek ben naar een nieuwe het allemaal een beetje duizelt.

Misschien hebben we meer duidelijkheid gegeven of juist NIET ... :lol:

Is in ieder geval leuk om alle reacties te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Comfortline en de Trendline doen elkaar niet zo veel. Zeker niet in de 3B serie. Het was vaak een keus. Wilde je wat meer luxe op elektrisch gebied of wilde je sportstoelen ? In de 3BG reeks was het verschil ook miniem. Totdat ze de Trendline gingen vervangen door de Sportline. Op dat moment werden zaken als lichtmetalen velgen en sportonderstel ineens standaard op de Sportline. Hij werd toen wel wat duurder dan de Comfortline, maar was naar mijn mening (ik zou Sportonderstel kiezen) zijn meerprijs waard.

 

Waarschijnlijk hebben de meeste Passatrijders destijds gekozen voor de Comfortline omdat er daar zoveel van rijden. Van de andere kant. Een Comfortline met Sportonderstel en Lichtmetaal is al weer bijna een Sportline. Het maakt elkaar allemaal niet zoveel. Maar dat blijkt ook al wel over de twijfels die er zijn welk type men nu mee in het rond stuurt..

 

De Turijn, Athene en Artic zijn actiemodellen. De laatste generatie 3BG's die met veel extra's uit de Comfort-, Sport- en Highlineuitvoering van de band kwamen rollen. Volgens mij was de Athene voorzien van Clima, Xenon en Sportonderstel met Lichtmetaal. Dan heb je een dijk van een wagen..

 

IK heb een athene gehad, dat is een comfortline zonder verlichting in de luchtroosters (werd volgens mij vanaf toepassing knipperlichten in de spiegels niet meer toegepast, bezuiniging zeker), en met een nieuw type comfortline bekleding, verder voorzien van lm velgen (zie mijn foto album) parkeersensoren achter en extra speakers, ohw ja en natuurlijk niet te vergeten, meegespoten strips met chroom op de bumpers en deuren

de athene sport, had dan nog xenon verlaagd onderstel leren 3spaak stuur pook en handrem alu dashboard trim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat velours zit erg lekker, maar het wordt wel erg snel smoezelig.. vooral als je zoals ik bij m'n vorige Passat een beige interieur hebt.. Vandaar ook mijn overstap naar een Highline.. met leder.. Maar Micky.. dat met die luchtroosters is wel heeel erg schraal van VW.. hahaha... tsjonge! Toch is het wel fijn een wagen met wat opties te rijden. Bij een basis mis ik echt die chroomrand langs de ramen.. dan lijkt ie nog heel erg op de 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een athene gehad, dat is een comfortline zonder verlichting in de luchtroosters

 

Meen je dat ? Dat is wel zeer opmerkelijk..

 

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... e=&p_post= deze Athene heeft gewoon mistlampen..

 

Al die actie modellen waren er trouwens om nog ff wat 3BG's eruit te pushen.

 

3583588.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden