Ga naar inhoud
  • 0

M'n nieuwe velgen


Brooklands

Vraag

Sinds zaterdag een setje prachtige Audi RS4 velgen...

RS4(1).jpg

RS4(2).jpg

 

Nu zit ik met het volgende. Ik denk er aan om de wagen wat lager te zetten door een KW Variante 1 aan te schaffen (2e hands). Ik wil echter niet teveel aan comfort inboeten. Wie kan er zijn ervaringen met een schroefset meedelen? Hoe hard rijdt het?

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

staat zeker errug netjes!

 

Maar waarom wil je per sé een schroefset? Ivm de rijhoogte? Ik rijd zelf met een Koni Sport set (40 mm verlaging), daarmee ervaar ik geen enkel comfortverlies en die set kost 515 euro, dus voor de prijs hoe je het niet te laten.

 

Voor een voorbeeld van de rijhoogte:

 

3.jpg

 

5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
staat zeker errug netjes!

 

Maar waarom wil je per sé een schroefset? Ivm de rijhoogte? Ik rijd zelf met een Koni Sport set (40 mm verlaging), daarmee ervaar ik geen enkel comfortverlies en die set kost 515 euro, dus voor de prijs hoe je het niet te laten.

 

Verlagen gaat altijd ten koste van comfort ten opzichte van standaard. De mate waarin verschilt.

 

Het verlies in comfort met een schroefset is wel iets meer als met een vaste set, maar dat is niet een reden om geen schroefset aan te schaffen. Enige voordeel van een schroefset is dat je zelf de hoogte kan bepalen, maar daarin ben je beperkt gezien de bodemvrijheid en dat de auto toch redelijk recht moet blijven staan voor een goede gewichtsverdeling.

 

Een schroefset met hardheid instelbare dempers is nog mooier als je de wegligging wilt aanpassen naar je eigen wensen, zoals met de variant 2 van KW kan. De variant 3 moet nogal duidelijk stugger zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb gekozen voor de streetcomfort set van KW en die vindt ik persoonlijk perfect passen bij een passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
staat zeker errug netjes!

 

Maar waarom wil je per sé een schroefset? Ivm de rijhoogte? Ik rijd zelf met een Koni Sport set (40 mm verlaging), daarmee ervaar ik geen enkel comfortverlies en die set kost 515 euro, dus voor de prijs hoe je het niet te laten.

Ik denk voor een schroefset te gaan omdat de voorkant altijd iets hoger staat dan de achterkant en ik wil dat de wagen voor en achteraan even hoog staat. Is het niet zo dat de dempers progressief harder worden? Dan denk ik dat het niet zo goed is voor de dempers en wegligging als je gewoon kortere veren plaatst? Maar ik ga er nog even over nadenken.

 

Trouwens een prachtige wagen die je hebt!

 

Verlagen gaat altijd ten koste van comfort ten opzichte van standaard. De mate waarin verschilt.

 

Het verlies in comfort met een schroefset is wel iets meer als met een vaste set, maar dat is niet een reden om geen schroefset aan te schaffen. Enige voordeel van een schroefset is dat je zelf de hoogte kan bepalen, maar daarin ben je beperkt gezien de bodemvrijheid en dat de auto toch redelijk recht moet blijven staan voor een goede gewichtsverdeling.

 

Een schroefset met hardheid instelbare dempers is nog mooier als je de wegligging wilt aanpassen naar je eigen wensen, zoals met de variant 2 van KW kan. De variant 3 moet nogal duidelijk stugger zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb gekozen voor de streetcomfort set van KW en die vindt ik persoonlijk perfect passen bij een passat.

 

De meesten raden inderdaad een variante 2 aan maar ik heb ze 2e hands nog niet gezien en ik vind de prijs voor nieuwe nogal hoog.

 

 

 

 

Bedankt voor de tips en racties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk voor een schroefset te gaan omdat de voorkant altijd iets hoger staat dan de achterkant en ik wil dat de wagen voor en achteraan even hoog staat.

 

de voorste wielkasten zijn groter dan de achterste, dus optisch heb je dan snel een verschil. Maar als je er een meetlint naasthoudt, zul je zien dat de auto gewoon recht staat. Dat neemt niet weg, dat er genoeg verlagingssetjes zijn, die inderdaad niet recht zijn.`Bij Koni en KW heb je dat probleem niet.

 

Er rijden hier trouwens genoeg mensen rond met Eibach verlagingsveren in combinatie met standaard dempers, en volgens mij zijn die allemaal dik tevreden, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn

 

Verlagen gaat altijd ten koste van comfort ten opzichte van standaard. De mate waarin verschilt.

 

dat zeg ik, bij mij is de mate zeg maar 1% comfortverlies :wink: , oftewel te verwaarlozen. Maar ik heb uit je voorgaande postings gemerkt dat jij erg precies en kritisch bent over het verlagen van je auto, ik denk dat ik gewoon wat makkelijker / sneller tevreden ben daarin.

 

Dat neemt echter niet weg dat ik veel liever een comfortabele auto heb dan een hard afgeveerde; ik vind comfort belangrijker dan wegligging, ik ben niet zo'n gruwelijke bochtenridder wat dat betreft. Ik heb onder mijn vorige auto een (vaste) Weitec set gehad, en als ik daarmee over een euro heen reed, kon ik vanuit de auto zeggen of het kop of munt was. Echt véél te hard naar mijn smaak.

 

En daarbij haal ik denk ik een belangrijk punt aan: mijn smaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Verlagen gaat altijd ten koste van comfort ten opzichte van standaard. De mate waarin verschilt.......

 

........ Ik heb gekozen voor de streetcomfort set van KW en die vindt ik persoonlijk perfect passen bij een passat.

 

De meesten raden inderdaad een variante 2 aan maar ik heb ze 2e hands nog niet gezien en ik vind de prijs voor nieuwe nogal hoog.

 

Bedankt voor de tips en racties!

 

Ik raad niet een variant 2 aan hoor, ik geef alleen aan wat het verschil is tussen beide schroefsets. Het is belangrijk wat je zelf wilt bereiken met de verlaging. Als het puur gaat om de voorzijde lager te zetten, dan zijn er ook vaste sets die aan de voorzijde lager staan. Vergis je overigens niet in het verschil in rijden: als de auto aan de voorzijde veel lager staat als de achterzijde, dan wordt de auto nerveuzer in de neus. De auto stuurt en veert dan ook niet lekker meer. Het heeft mij in elk geval verbaast hoeveel 1cm minder onderling verschil uitmaakt in de wegligging en toename van comfort. Mijn passat is nu ongeveer 45mm verlaagt rondom en dat is echt het maximum als je normaal wilt blijven rijden.

 

dat zeg ik, bij mij is de mate zeg maar 1% comfortverlies , oftewel te verwaarlozen. Maar ik heb uit je voorgaande postings gemerkt dat jij erg precies en kritisch bent over het verlagen van je auto, ik denk dat ik gewoon wat makkelijker / sneller tevreden ben daarin.

 

@Thijs,

 

ik ben een pietje precies met de wegligging, dat klopt. Maar ook ik hou niet van spijkerhard, dat is voor mij de reden geweest om voor de KW streetcomfort te kiezen. En uitleggen wat comfortabel is, is niet te doen. Dat is nagenoeg het zelfde om uit te gaan leggen wat mooi is. :D Het is maar net hoe je het ervaart.

 

Zelf heb ik bewust niet gekozen voor de variant 1 omdat ik de auto dan te stug vindt worden, dat vindt ik niet passen bij de passat. De 3BG is nu eenmaal niet een auto geschikt voor een bochtenridder, daarvoor is de auto te slap en is de sturing niet direct genoeg. Je zou dan de stabilisatorstangen en dergelijke moeten gaan aanpassen en dan blijft nog de besturing te licht en te weinig informatie doorgeven. De passat is een heerlijke reisauto voor de lange baan en dan moet je mijn inziens niet gaan kiezen voor een spijkerhard onderstel. Het (bochten) voordeel ervan haal je er toch niet uit.

 

En over het comfortverlies, heb je na de verlaging wel eens daarna weer gereden in een passat met standaard onderstel? Zo ja, hoe ervaarde je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
uitleggen wat comfortabel is, is niet te doen. Dat is nagenoeg het zelfde om uit te gaan leggen wat mooi is. :D Het is maar net hoe je het ervaart.

 

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

 

En over het comfortverlies, heb je na de verlaging wel eens daarna weer gereden in een passat met standaard onderstel?

 

nee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf altijd gereden met een ´normale´passat en heb nu een verlaagde versie... qua comfort ben ik er niets op achteruit gegaan alleen moet ik-of beter gezegd- mijn meisie rekening houden het nemen van drempels ed...

Had vorige week een uitvaart van familie en wilde parkeren op het P-terrein maar al snel liep de auto aan op de grond (beter gezegd schaafde) maarja je moet toch wat.

Heb al meerdere malen de bodemplaat geschaafd in parkeergarages ed. wie mooi wil zijn moet pijn lijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden