Ga naar inhoud
  • 0

distributieriem vervangen 1.8 20V


M.Singels

Vraag

Hallo, kan iemand mij vertellen bij welke km-standen de distributieriem van een 1.8 20V uit 2000 moet worden vervangen?

Volgens de garage waar ik de auto in onderhoud heb geven ze 180.000 km aan maar dat vind ik zelf erg veel.

En ik wil natuurlijk niet dat ik ineens een paar kromme kleppen heb... of erger! :(

De passat heeft inmiddels 122.000 km op de teller staan, en de km's die ik rij per jaar zijn rond de 10.000 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een 1.8 20v gehad in een Seat Toledo, die moest idd bij 180.000, echter dat halen ze niet. na ik meen 100.000 moet de riem elk jaar gecontrolleerd worden of die nog goed is.

 

Als je 10.000 per jaar rijdt zou ik hem gewoon laten vervangen, kun je er weer 9-10 jaar tegen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de 90.000 of 120.000 km, afhankelijk van het motortype (correct me if I'm wrong).

 

Mijn distributieriem ligt er nu +/- 50.000 km op, en ben uiteraard ook nieuwsgierig om de hoeveel km de riem vervangen moet worden (ik heb het probleem namelijk al eens gehad dat mijn distributieriem kapot ging :( ). Maar waar kan ik het motortype vinden? Kan ik die ook met vag-com vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

M'n vorige auto (A4 met motorcode A V V) met het zelfde type motor was ook om de 180000 of 5 jaar en controle bij elke beurt.

Dus als ie er al langer dan 5 jaar omheen zit vervangen die hap.

Neem dan ook je waterpomp en spanrollen even mee, voor die paar tientjes, hij ligt dan toch uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de 90.000 of 120.000 km, afhankelijk van het motortype (correct me if I'm wrong).

 

Mijn distributieriem ligt er nu +/- 50.000 km op, en ben uiteraard ook nieuwsgierig om de hoeveel km de riem vervangen moet worden (ik heb het probleem namelijk al eens gehad dat mijn distributieriem kapot ging :( ). Maar waar kan ik het motortype vinden? Kan ik die ook met vag-com vinden?

 

Staat een code van 3 letters op de kap van de distibutie riem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo, kan iemand mij vertellen bij welke km-standen de distributieriem van een 1.8 20V uit 2000 moet worden vervangen?

Volgens de garage waar ik de auto in onderhoud heb geven ze 180.000 km aan maar dat vind ik zelf erg veel.

En ik wil natuurlijk niet dat ik ineens een paar kromme kleppen heb... of erger! :(

De passat heeft inmiddels 122.000 km op de teller staan, en de km's die ik rij per jaar zijn rond de 10.000 km.

 

 

 

Het is wel een oud topic, maar als de garage aangeeft 180.000, kunnen ze je dat ook schriftelijk geven???

Als de riem dan kapot loopt en de interval blijkt toch gewoon, zoals voorschrift, 120.000km te zijn, krijg je een motorrevisie gratis.... :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 1.8 20v wordt er gezegd om de 120000KM

 

Ik heb er toen der tijd ook navraag over gedaan, het schijnt te liggen een het type blok wat je hebt. De een is idd 120.000km de ander 180.000km, je kan het beste navraag doen bij de dealer, deze kan het zo opzoeken in het systeem.

Mocht je zelf twijfelen bij het hele verhaal, dan vervangen die hap, dat voelt veel beter en je kan weer een tijd vooruit. :wink:

Succes een iedergeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat 5 jaar bijna nog belangrijker is dan 180.000, na 5 jaar en 100.000 zou ik toch eens gaan denken aan vervanging, je kunt er dan ook weer lang tegen en de zekerheid van een goede riem is best prettig!.

Als je 10.000 per jaar doet, dan zou ik het geen 18 jaar durven uit te stellen!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden