Ga naar inhoud
  • 0

dsp>mfd


ronald1983

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nou ik heb het eens geprobeerd, en ja het werk tot op bepaalde hoogte, hij geeft dsp aan in het scherm alleen ik heb geen geluid heel ver weg hoor je wel wat en de instelling kan ik niet wijzigen, ik begin mijn twijfels te hebben of het wel dsp is maar als ik de stekkers uit het '' versterkertje'' trek gaat de mfd uit., het lijkt mij wel een versterker, iemand anders enig idee/??? of doe ik nog wat verkeerd.. :?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

FF voorstelen: Kees, met VW Passat 2003 Sportline 97PK 3BG

 

inhakend op het probleem met de MFD inbouwen, kan ik melden dat ik exact hetzelfde probleem ondervind.

Het zou verrekte handig zijn als er een COMPLEET aansluitschema zou zijn voor de MFD type G met DSP versterker van Nokia.

Een en ander dan in een 3BG ingebouwd dan natuurlijk. Ik heb de standaard kabelboom erbij tussen de DSP versterker en de NFD type G, maar ik hoor totaal geen geluid.

 

Als ik de DSP versterker er tussenuit haal en de speakers direkt op de ISO steker voor de speakers achterop de MFD radio aansluit, dan hoor ik heeeeeeeel zachtjes geluid, maar dat is niet harder te krijgen.

Zijn er settings die verstopt zitten in het menu, waarmee je een optie kunt aanzetten om direkt de speakers aan te sluiten achter op de ISO steker van de MFD ipv via de DSP versterker? ?

 

HELP ! ! IEMAND ? ? , want ik baal dat het niet werkt en ik wil deze navigatieradio graag inbouwen in mijn 3BG Passat ( Dashbord slopen voor dubbel DIN heb ik gelukkig nog niet gedaan, maar wel alvast het ombouwsetje in huis gehaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels ontdekt dat de + draad van de versterker was afgebroken bij de stekker. Simpele reparatie resulteert nu in een werkende navigatie. Geluid doet het prima, alleen nu een nieuw probleem:

 

Als ik een nieuwe route inbreng en kies voor "start Routegeleiding", dan zie ik alleen op het scherm een landkaartje met de pijl waar ik me bevind en een vlag van de bestemming. Als ik vervolgens naar de bestemming rijd, dan gaat de pijl mee op het scherm, maar ik hoor geen enkele gesproken tekst en ook wordt niet aangegeven of ik links of rechtsaf moet. Ik heb de boel ingebouwd inmiddels, maar zou graag geluid bij mijn navigatie willen. Weet iemand of ik iets verkeerd heb aangesloten, waardoor de begeleidingsstem wegblijft?

 

Verder moet ik ook nog aangeven wat het pulstal is van een Passat 3BG uit 2003. Dit in verband met afgelegde weg ijkgegevens. Dit menu zit verstopt achter de toetsen 3 en 6 ( als je die tegelijk indrukt en vervolgens op de vlagtoets drukt ). Mogelijk is dit het probleem.

 

 

Wie helpt er? Vast bedankt allemaal.

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels kennen jullie me dus als de voorsteler. Mmmmm, kom ik ooit nog van dat imago af???

 

Nou, die typfout zet ik natuurlijk nooit meer recht, maar toch hoop ik nog op jullie medewerking betreffende de volgende vraag:

 

Kan iemand mij zeggen welke aansluitpennen op een van de twee connectoren op de DSP versterker van Nokia de signalen "Can-bus High" en "CAN-bus Low" zijn?

 

De rest van de connector aansluitingen vind ik ook erg interessant om te weten, maar met die twee signalen ben ik ook al erg geholpen.

 

Verder zou ik ook willen weten waar de Stekker zit voor de VAGCOM diagnose aansluiting. is dat degene die onder je stuur zit op de schutplaat bij mijn 3BG?

 

Vast bedankt weer voor jullie reactie(s).

Ik ben via dit Forum al een heel stuk verder gekomen omtrent mijn problematiek met de MFD radio type G.

(Die overigens alleen nog maar radiogeluid geeft en geen extern CD geluid of navigatie geluiden).

Vandaar de vraag over de aansluitingen van de CAN-BUS.

Alle schema's die ik hier en op andere fora heb gezien helpen mij nog niet verder helaas.

 

Als iemand de draadkleuren kan doorgeven van de aansluitdraden op de twee stekers van zijn NOKIA DSP versterker, dan ben ik ook ERRUG geholpen.

 

Thanks guys!!

 

Groet, Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden