Ga naar inhoud

Ruimte wielkassen 18"


davy_g

Aanbevolen berichten

Hallo mannen,

 

Ik heb hier 18ers liggen voor mijn 3BG maar er moeten 4 nieuwe banden op. Er lag 235 op maar ik zou graag 225 nemen (iets meer getrokken).

Misschien een stomme vraag maar hoeveel plaats heb ik dan nog in de wielkassen achter? Zou graag misschien achteraan nog spacers zetten.

Of heb ik zowiezo met 225 al bijna geen plaats meer?

 

Mercikes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 8,5j heb je 235 mm breedte nodig anders trekt het te veel. Ik heb 225 op 8j en die trekt ook al iets.

 

Ik zou geen spacers nemen, 8,5j staat al zeer goed. Met de spacers kunnen je wiellagers ook sneller slijten.

 

Spaver van 10mm per wiel moet nog wel lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook niet zo dat spacers niet overal in alle landen gebruikt mogen worden?

 

Klopt, in Nederland is het een absolute afkeur van de auto omdat je de wielgeometrie verandert en daarmee het weggedrag van de auto. De auto heeft een typegoedkeuring zonder spacers en verliest door montage daarvan zijn geldigheid.

 

Tot zover het gebral van een autokeurmeester (niet ik, don't shoot the messenger)

 

Als ik het mag zeggen.....gewoon doen en wanneer je auto gekeurt moet worden even de twee spacers eronder vandaan halen.

 

Rules are made to be broken :twisted:

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een XLS formuletje voor het berekenen van de offset tov standaard stalen velgen/banden. Met jouw 8,5 inch en ET40 komt de offset van de velg op 36,8 mm. Ik heb zelf 18 inch, 8j en een ET van 35, de offset hier is 35,4 mm, verschil is dus verwaarloosbaar, ik heb totaal geen last van aanlopen van de band. Ik zou met 8,5j wel de 235 kopen.

 

Een spacer van 5/10mm achter zou nog wel kunnen. Je kunt het ook eerst testen mbv wat blokjes hout op maat gemaakt en kijken wat het mooiste staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met spacers niet verder dan 5mm gaan, in ieder geval als je je eigen slotbouten blijft gebruiken. Anders zou ik ook langere slotbouten aanschaffen.

 

Let op dat je spacers koopt / laat maken die op de as gemonteerd / gecentreerd zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met spacers niet verder dan 5mm gaan, in ieder geval als je je eigen slotbouten blijft gebruiken. Anders zou ik ook langere slotbouten aanschaffen.

 

Let op dat je spacers koopt / laat maken die op de as gemonteerd / gecentreerd zitten.

 

Wielbouten moet minimaal 7 slagen kunnen maken voor een goede bevestiging, als je spacers gebruikt zou ik zeker ook langere wielbouten erbij kopen. Het risico is anders veel te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden