Ga naar inhoud
  • 0

LMM is reeds vernieuwd. Wat nu?


Haya

Vraag

Hallo mede vw-ers,

 

Ik ben een passatrijder (74kw 1,9 tdi variant bj april 2002) uit Glanerbrug bij Enschede en heb een probleem met de trekkracht van de wagen. Hij geeft geen sjoege meer boven 3000 rpm en bij dieper gaspedaal intrappen. Ik zat vlak (daags ervoor) voor de vakantie naar Zweden met dit acute probleem. Heb na een snelle raadgeving (rijdend uitlezen met laptop 25 euro) bij een duitse vw-garage de LMM vervangen door een Pierburg (90 euro). Geen gewenst resultaat. Deze vertelden me overigens dat er ook nog 2 andere oorzaken zouden kunnen zijn waren, nl de N75 klep of de turbo). Dat laatste zou overigens een vrij dure reparatie/oplossing zijn.

Ik heb al enig speurwerk verricht op de site maar kan nog niet de juiste vervolgweg vinden.

 

Wat is wijsheid?

Wie heeft tips? :?:

 

Heb nog even vakantie en kan nu nog zelf zoveel mogelijk doen.

 

Gr Haya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Al op carparstdirect.nl  gekeken of die er tussen staat?

heb je iig een richtlijn

 

en ik weet dat er ergens een site is waar je een database hebt om dit uit te zoeken,

helaas met de crash van mijn laptop die site kwijt.....

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ff een kickje... Ik wil namelijk ook graag de N75 vervangen van mijn AVB blok. Iemand die inmiddels het typenummer weet? Hij staat helaas niet in de tabel van Gerrit Speek. Hoe kan ik achter het nummer komen?

oemepc.com

realoem.me

Etos/Etka

Langs de dealer rijden

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ff een kickje... Ik wil namelijk ook graag de N75 vervangen van mijn AVB blok. Iemand die inmiddels het typenummer weet? Hij staat helaas niet in de tabel van Gerrit Speek. Hoe kan ik achter het nummer komen?

Jij heb deze nodig, 1J0 906 627 A .

 

Weet je zeker dat ie stuk is? Zitten je schoepen niet vast van je turbo door vuil enz.... want jij hebt een vnt turbo met verstelbare schoepen. Gaat je auto in noodloop?

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Jij heb deze nodig, 1J0 906 627 A .

 

Weet je zeker dat ie stuk is? Zitten je schoepen niet vast van je turbo door vuil enz.... want jij hebt een vnt turbo met verstelbare schoepen. Gaat je auto in noodloop?

Kosten bij de dealer of winparts pl/min € 45,-

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij heb deze nodig, 1J0 906 627 A .

 

Weet je zeker dat ie stuk is? Zitten je schoepen niet vast van je turbo door vuil enz.... want jij hebt een vnt turbo met verstelbare schoepen. Gaat je auto in noodloop?

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Weet niet zeker dat hij stuk is, kunnen ook best de schoepen zijn inderdaad die bijvoorbeeld flink plakken. Auto gaat niet in noodloop en rijd verder goed. Probleem is dat de turbo er vaak niet bij komt of pas richting de 3000 tpm. In de 1e en 2e versnelling merk ik echt duidelijk of hij er wel of niet bij komt door het bekende kickje. In hogere versnellingen heb ik nog nooit gemerkt dat de turbo duidelijk mee gaat doen. Heb de auto nu een jaar, dus kan geen vergelijking maken met eerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet zeker dat hij stuk is, kunnen ook best de schoepen zijn inderdaad die bijvoorbeeld flink plakken. Auto gaat niet in noodloop en rijd verder goed. Probleem is dat de turbo er vaak niet bij komt of pas richting de 3000 tpm. In de 1e en 2e versnelling merk ik echt duidelijk of hij er wel of niet bij komt door het bekende kickje. In hogere versnellingen heb ik nog nooit gemerkt dat de turbo duidelijk mee gaat doen. Heb de auto nu een jaar, dus kan geen vergelijking maken met eerder.

Oke geen noodloop dus, dan zal je n75 waarschijnlijk goed functioneren?

Andere mogelijkheid zou de actuator( onderdrukdoos) kunnen zijn. Hier een linkje naar de site van Gerrit Speek???? http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel gelezen dat een defecte n75 lang niet altijd tot noodloop leidt, of in een log te meten is, maar dat hij dan toch defect is. Een tijdje geleden heb ik een log laten maken, maar daar kwam toen ook niets geks uit.

 

Kan ik zelf er achter komen of het de n75, de onderdrukdoos of de schoepen zijn? Is het schoonmaken van de turbo een klusje om zelf te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie advies, ik ga in ieder geval de vacuüm slangen controleren. En anders is Vorden prima te doen!

 

Eentje die ik nog wil aanpakken is een slang van de intercooler. Deze lekt op de aansluiting, zie foto's. Moet ik een nieuwe slang aanschaffen of volstaat een nieuwe klem?

 

Wat is trouwens het zwarte ding waar de slang op aansluit? Rechts zit de intercooler (midden van de auto), maar wat is dat zwarte aan de linkerkant?

 

ccad79d4f7fcd79856b4c0953eb28125.jpgcec25b0258f63bb9265fb682492f86e7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie advies, ik ga in ieder geval de vacuüm slangen controleren. En anders is Vorden prima te doen!

 

Eentje die ik nog wil aanpakken is een slang van de intercooler. Deze lekt op de aansluiting, zie foto's. Moet ik een nieuwe slang aanschaffen of volstaat een nieuwe klem?

 

Wat is trouwens het zwarte ding waar de slang op aansluit? Rechts zit de intercooler (midden van de auto), maar wat is dat zwarte aan de linkerkant?

 

ccad79d4f7fcd79856b4c0953eb28125.jpgcec25b0258f63bb9265fb682492f86e7.jpg

Lekt nogal , hoor je hem niet sissen? Wellicht zit daar je probleem?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden