Ga naar inhoud

djanssen

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over djanssen

Profile Information

  • Plaats
    Deventer
  • Naam
    Dirk

Recente bezoekers van dit profiel

455 profielweergaven

djanssen's Achievements

7

Community reputatie

  1. Bedankt voor jullie advies, ik ga in ieder geval de vacuüm slangen controleren. En anders is Vorden prima te doen! Eentje die ik nog wil aanpakken is een slang van de intercooler. Deze lekt op de aansluiting, zie foto's. Moet ik een nieuwe slang aanschaffen of volstaat een nieuwe klem? Wat is trouwens het zwarte ding waar de slang op aansluit? Rechts zit de intercooler (midden van de auto), maar wat is dat zwarte aan de linkerkant?
  2. Ik heb wel gelezen dat een defecte n75 lang niet altijd tot noodloop leidt, of in een log te meten is, maar dat hij dan toch defect is. Een tijdje geleden heb ik een log laten maken, maar daar kwam toen ook niets geks uit. Kan ik zelf er achter komen of het de n75, de onderdrukdoos of de schoepen zijn? Is het schoonmaken van de turbo een klusje om zelf te doen?
  3. Weet niet zeker dat hij stuk is, kunnen ook best de schoepen zijn inderdaad die bijvoorbeeld flink plakken. Auto gaat niet in noodloop en rijd verder goed. Probleem is dat de turbo er vaak niet bij komt of pas richting de 3000 tpm. In de 1e en 2e versnelling merk ik echt duidelijk of hij er wel of niet bij komt door het bekende kickje. In hogere versnellingen heb ik nog nooit gemerkt dat de turbo duidelijk mee gaat doen. Heb de auto nu een jaar, dus kan geen vergelijking maken met eerder.
  4. Nog ff een kickje... Ik wil namelijk ook graag de N75 vervangen van mijn AVB blok. Iemand die inmiddels het typenummer weet? Hij staat helaas niet in de tabel van Gerrit Speek. Hoe kan ik achter het nummer komen?
  5. Ik heb nu een jaartje de Goodyear Vector 4Seasons Gen-2. Bij aanschaf getwijfeld tussen de Michelin crossclimate of deze. Uit diverse bandentests kwam voor de maat 15 inch deze er net wat beter uit. In principe ben ik redelijk tevreden. Wel moet ik ze goed op spanning houden, anders worden ze wat zwabberig lijkt het wel. Overigens helpt 15 inch hier ook niet bij en had ik tot vorige week last van lekkage langs het ventiel, waardoor ze af en toe minder spanning hadden dan ik zou willen. Ze maken wat meer geluid dan zomerbanden, vooral in de bochten. Maar ook daar helpt het om de banden goed op spanning te houden. Verder heb ik nog geen moment het vertrouwen verloren in deze banden. Als ik nieuwe banden zou aanschaffen, zou ik waarschijnlijk de Michelins proberen.
  6. Wat Wulfke aangeeft ga ik natuurlijk doen. Maar wil graag nu zeker weten dat ze het goed doen, vandaar mijn vraag wat goed is.
  7. @@Worfje heeft deze rubberrand dan wel een waterkerende functie, of is het voor de sier? Als ik jou verhaal lees, heeft deze geen functie en kan langs die plek ook geen water de deur in lopen. Klopt dat?
  8. Heeft iemand hier ervaring mee?
  9. Ik heb afgelopen juni ook een nieuw spiegelglas bij Winparts gekocht voor mijn 3bg. Het is mij nog niet opgevallen dat er verschil is met de andere kant die nog origineel is. Ik ga het in de gaten houden.
  10. Vanochtend ff vloeistoffen en bandenspanning gecontroleerd. Toen ik de achterklep open deed, hoorde ik een gesis onder het raam. Ik zag al snel wat belletjes onder een rubbertje vandaan komen waar het raam in ligt (zie foto). Ik vermoed dat in ieder geval daar wat vocht door heen loopt en zo uiteindelijk in het slot terecht komt. De slotvanger heeft namelijk de nodige roest. Is dat rubber makkelijk te vervangen of moet het raam er dan uit? Is er een andere optie, bijvoorbeeld het gootje tussen raam en beplattng kitten?
  11. Ben je nog op zoek naar een oorzaak @@Worfje of heb je het inmiddels geaccepteerd
  12. @@Worfje wat wil je hiermee zeggen? Bij mij ziet het er regelmatig ook zouit, zie ook mijn foto's in het starttopic.
  13. Ok, dan ga ik die plekken eerst nauwkeurig nakijken. Doorslag van het buitenrubber naar buitenrubber lijkt dus niet logisch? Vind het wel vreemd dat de binnenrubbers alleen op die plek nat zijn en niet die bij de ramen van de voordeur of de achterkant van de ramen van de achterdeuren. Zal het daar echt zoveel warmer zijn? Moet ik om de achterlampen te controleren de hele lampunit er uit schroeven of iets anders?
  14. Klopt, helemaal mee eens en ga ik ook zeker verder uitsluiten. Het probleem wat ik nu wil oplossen is dat wat ik in het eerste bericht heb beschreven. Juist ook omdat het rubber wat je op de eerste foto kunt zien nat is (meer dan vochtig) en er dus ook narigheid op groeit... Zie ook mijn vragen die ik daar stel
  15. Roy, dankje voor je suggesties. Ik heb deze plekken allemaal al doorgelopen en zie daar niets vreemds aan. Over blijven deze raamrubbers die aan de binnenkant nat zijn. Ik heb de ontwateringsgaten aan de onderkant van de deuren al gecontroleert. Per deur zitten er 5 of 6. Uit de meeste kwam wel water lopen als ik water over het raam gooide. Ik neem aan dat die met elkaar in verbinding staan. Ook zag ik geen water onder de deurbekleding vandaan komen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden