Ga naar inhoud
  • 0

Regensensor te gevoelig


JoepW

Vraag

Ik rij nu enige tijd (ca. 4000 km) met mijn 2006 VW Passat B6 - 3C (TDI 170 pk) en loop tegen een zeer vervelend probleem aan.

Mijn regensensor is echt VEEL te gevoelig.

In de minst gevoelige stand gaat ie bij miezerregen al op de continue wissen op de snelweg en bij een beetje gewone regen op de snelste stand staan wissen.

Volgende maatregelen al genomen:

- Ruit compleet schoon gemaakt (zelfs met thinner om alle waas / zooi te verwijderen)

- nieuwe ruitenwissers.

 

Beide zaken helpen geen zier, wel nu piepende ruitenwissers met regen op de uiteinden van de slag gekregen :(

 

Weet iemand een oplossing om de gevoeligheid van de sensor te veranderen of is er misschien zelfs een software update.

 

Hellup!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

die regensensor heb ik een haat/liefdeverhouding mee:

- begint soms spontaan als een maniak te wissen zonder een spatje te zien

- doet het soms helemaal niet, ook al loopt de ruit vol met slagregen. Net als ik de ruitenwisser handmatig wil bedienen en mijn vingers 2cm vd hendel af zijn doet ie het spontaan toch wel...

- onregelmatig snel en dan weer langzaam terwijl de hoeveelheid neerslag hetzelfde blijft.

 

en soms doet ie het gewoon prima, en ben ik er weer verliefd op ;-)

 

Eigenlijk net een vrouw; doet niet altijd wat je wil of op de verkeerde manier, interpreteert de werkelijkheid niet altijd juist en neemt beslissingen die ontzettend onlogisch zijn... Maar toch ben je er wel dol op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze ervaring deel ik niet, bij mij werkt tie wel lekker eigenlijk.

Die sensor zit wel op een klein gedeelte van de ruit, en is dus

ook afhankelijk van het water wat daar valt.

 

Zo kan hij dus als een gek gaan wissen als je net 3 druppels precies

op de sensor krijgt. Terwijl jouw indruk van de regen totaal anders is.

 

Hij wil wel eens wat te hard gaan, maar niet vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou het op prijs stellen dat we het Topic beperken tot de VW Passat B6. Voordat ik het weet hebben we het over allerlei andere typen en anderen issues en wordt mijn initiele vraag volledig overschaduwd...

 

En die is: Is de gevoeligheid van de regensensor te herprogrammeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He Joep, anders kom je ff bij mij langs, ik wil met alle plezier ff spitten in de ECU of ik wat kan vinden.
Ik hou me aanbevolen en we zitten redelijk bij elkaar in de buurt ook nog :)

Ik heb de auto nog in de garantie zitten (nog 5 maanden!) bij CarConcern in Lochem (die zal je misschien wel kennen) en zal het na de vakantie van de chef werkplaats (nog een week of 2) even met hem overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden