Benno Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Mijn excuses als dit al vaker is voorbij gekomen, maar ik kon niet zo snel een dergelijk topic vinden. Ik heb nu nog geen Passat maar ben wel van plan er een te kopen. Eentje uit bouwjaar 1998-2002 met de 1.8 Turbo motor om precies te wezen. Zijn er dingen waar ik moet letten als ik deze wil aanschaffen? Hoe zit het met olieverbruik? Mijn huidige auto, een Mazda 323F uit '95 met ook een 1.8 motor lust namelijk nogal een slokkie olie en ik wil graag een auto waar ik niet elke 2 weken de motorkap hoef open te doen om olie bij te vullen e.d. Ik rij 70km per dag voor me werk, vandaar dat ik graag een betrouwbare auto wil die ook niet veel onderhoud behoeft. Is dit model dan aan te raden? Veel dank voor de eventuele reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Allereerst De 1.8T moet eigenlijk geen olie verbruiken, zo ja dan is er iets mis. Waar je wel op moet letten is de kwaliteit van de olie, dus trek de olievuldop los als je gaat kijken. Zit er sludge in het blok, laat dan zeker de auto staan. Ook als er wat mis is met de onderhoudshistorie: niet kopen. De 1.8T is een goed blok, maar door de relatief kleine hoeveelheid olie erg gevoelig voor oververhitting hiervan, met de nodige gevolgen. Zoek anders even op sludge op dit forum, daar is al veel over gepost. Voor de rest gelden de standaard passatpuntjes, zie ook daarvoor diverse andere topics. Overigens: eind 2000 is het nieuwe model passat gekomen, de 3BG. Misschien handig om te weten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 18 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Duidelijk, dank je. Denk dat ik idd ook voor het model vanaf 2000 ga, die is ff net wat mooier. Maar ik moet geen longlife olie erin gooien heb ik dus begrepen :S Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 70km per dag?is 350km per week (5dagen werken) is 350km per week maal 52 weken is18200km per jaar!!! waarom geen diesel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 18 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Omdat de wegenbelasting dan veel hoger is en me baas betaalt toch m'n benzine. Dus voor mij is het dan voordeliger om een benzine auto te rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 duidelijk... dan snap ik het helemaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Maar ik moet geen longlife olie erin gooien heb ik dus begrepen :S wel VW502.00 specificatie meestal is dat 5w30, maar NIET de longlife intervallen, dus max 10dkm en dan oliewissel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 18 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2008 Als mijn baas mijn benzine zou betalen kocht ik een W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 19 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2008 Haha nee zo makkelijk gaat't bij mij niet. Er is wel een maximumbedrag per maand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 19 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2008 Als mijn baas mijn benzine zou betalen kocht ik een W8 precies Was het meteen de laatste keer dat mijn baas dat gezegt heeft gok ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dimitri-Turbo Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Goed opletten dat de kleppen niet tikken en indien een automaat moet deze zonder schokken overschakelen. Voor de rest is het een fijne auto, heb zelf een 1.8T Variant gehad uit ´98 en ben hierover best te vreden geweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JH Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Ik ben nu twee jaar in het bezit van een 1.8t uit 98. Prima auto. tot nu toe geen gekke dingen gehad. Tja alleen de olie. Om de 8 a10 duizend km verversen. Ik heb het blok twee keer laten spoelen. De eerste keer kwam er veel drek uit de tweede keer bijn niks. Dat een kwestie van niet goed de olie af laten koelen. De motor een minuutje laten draaien als je bent uit gereden. Kijk goed onder de olievuldop of daar geen zwarte aanslag op zit. Dat is verbrande olie. Het komt bij de meeste 1.8t wel voor. Als je overweegt om er een aan te schaffen. Vraag dan of het blok gespoeld kan worden Verder de LMM vervangen en de DV. Af en toe problemen met sensoren. Maar die kosten bijna niks en zijn zo vervangen. Eigenlijk zijn dat standaard probleempjes. Ik hebnu een lekke oliekeerring maar weet niet of dat vaker voorkomt. Succes!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dimitri-Turbo Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Ik ben nu twee jaar in het bezit van een 1.8t uit 98. Prima auto. tot nu toe geen gekke dingen gehad. Tja alleen de olie. Om de 8 a10 duizend km verversen. Ik heb het blok twee keer laten spoelen. De eerste keer kwam er veel drek uit de tweede keer bijn niks. Dat een kwestie van niet goed de olie af laten koelen. De motor een minuutje laten draaien als je bent uit gereden. Kijk goed onder de olievuldop of daar geen zwarte aanslag op zit. Dat is verbrande olie. Het komt bij de meeste 1.8t wel voor. Als je overweegt om er een aan te schaffen. Vraag dan of het blok gespoeld kan worden Verder de LLM vervangen en de DV. Af en toe problemen met sensoren. Maar die kosten bijna niks en zijn zo vervangen. Eigenlijk zijn dat standaard probleempjes. Ik hebnu een lekke oliekeerring maar weet niet of dat vaker voorkomt. Succes!! Lekke olie keerring is volgens mij een standaard probleem van een 1.8T... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JH Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Dan is dat dus nog een punt. dan moet de voorkant er af. Distributieriem eraf en vervangen en de waterpomp eraf en vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 20 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Poeh dat zijn toch alweer aardig wat minpunten. Zal eens vragen of een vriend van mij dat soort dingen voor me kan doen, heb zelf niet genoeg kennis om dat soort dingen te doen denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tailman Geplaatst 21 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2008 Lekke olie keerring is volgens mij een standaard probleem van een 1.8T... _________________ hoe kan ik zien dat deze lek is, mijn passat lekt ook en blok ziet er zweterig uit... eric... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 21 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2008 Maar wel een eenmalig probleem mag ik aannemen? Niet dat je dat om de zoveel kilometer weer moet vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tailman Geplaatst 21 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2008 hey, nee hoor. ik heb de auto sinds vorig jaar augustus, nooit olie bij gevuld...afgelopen maand voor de vakantie heb ik zelf olie verversd en tijdens de vakantie bijna 3500 km gereden en verbruik is bijna 0.... alleen blijf ik steeds een drupje olie zien op de vloer en ziet mijn blok er aan de onderkant zweterig uit.....ik zou ook wel eens willen weten wat dat is??? eric Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JH Geplaatst 21 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2008 Bij mij is het aardig nat. Net de DV vervangen en zag dat de bodemplaat ook aardig onder de olie zat. Na de vakantie maar eens laten vervangen. Niet schrikken hoor Benno. Elke auto heeft zo zijn kwalen. ALs je een beetje handig bent kan je al een heleboel zelf. En anders zijn er vast wel mensen die willen helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benno Geplaatst 21 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2008 Ik ga in ieder geval dit keer wat voorzichtiger te werk met het uitzoeken van een auto. De auto goed doorlichten voordat ik hem koop, dat zal ook een hoop schelen. Overigens had ik bij m'n mazda ook last van een zweterig blok, klepdekselpakking vervangen en 't was helemaal over. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten