Ga naar inhoud

Volkswagen: 30.000 auto's beschadigd door hagelbui


SJ

Aanbevolen berichten

Volkswagen: 30.000 auto's beschadigd door hagelbui

Ongeveer 30.000 nieuwe auto's uit de Volkswagenfabriek in het Noord-Duitse Emden zijn beschadigd als gevolg van de hevige hagelbuien van afgelopen zondag.

 

 

Schade

De nieuwe auto's stonden op een parkeerplaats in afwachting van transport per schip naar dealers elders in de wereld. De grote hagelstenen zorgden vooral voor ernstige lakschade. Verder was er glasschade.

 

 

Verzekerd

Volgens een woordvoerder van Volkswagen is niet bekend hoeveel de schade bedraagt. Het concern is verzekerd tegen de schade. De auto's worden gerepareerd en gekeurd voordat ze op de markt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
Ook wel jammer dat je dan een gerepareerde auto krijgt.

Als het goed is gedaan is het net zo goed als een andere nw auto...maar toch.

 

Maar altijd beter dan: hup de schredder is :-D

 

Maar dan wel alle RNS 510 er eerst uit halen, daar hebben ze een chronisch tekort van. :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het haast niet geloven dat ze DERTIGDUIZEND auto's buiten hadden staan!

Dan doen ze iets niet goed, lijkt me.

 

 

 

Update:

 

ff op Google Earth gekeken 53°20'32.62"N, 7°10'44.15"O

 

Ik heb ze niet allemaal geteld maar het zijn er veel! Ik ben blij dat mijn auto er niet tussen staat. De levertijd zal nu ook wel enorm toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betekent waarschijnlijk vertraging voor diegenen waarvan de productiedatum al is verstreken (tussen fabricage en transport naar dealer). Niet voor diegenen waarvan de productiedatum nog in aantocht is. Ergo, alles met productieweek > 28 zal geen problemen ondervinden denk ik zo. De grotere schadeboeren in de omgeving hebben wel heel veel werk. En iemand met een auto van zeg productieweek 26 - 28 zal dikke vertraging, EN een gerepareerde auto in ontvangst mogen nemen :(

 

Logistiek is 't wel een ellende natuurlijk, want al die beschadigde auto's zijn niet zomaar van de terreinen verdwenen :)

 

Ik weet niet precies wat ze waar produceren, maar ik kan me zo voorstellen dat er in Emden naast passats ook nog andere VW producten van de band af rollen. Sterker nog, er gaat wellicht ook heel veel over zee worden vervoerd naar b.v. USA en Canada (Ze zullen productie bestemd voor overzee vast wel proberen te localiseren op een geografisch handige plek :)

 

Even zo goed, het blijft balen als je zo'n auto krijgt :( Ik heb toch al veel ellende hier op het forum aangaande de Emden fabriek gelezen. Kan dit er ook nog wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het voor alle klanten vertraging op gaat leveren. Al die auto´s moeten van het terrein af en dan daarna naar de schadeboer. Vervolgens naar de klant met "spoed", want de levertijd zal allang verstreken zijn. Dus deze auto´s zullen waarschijnlijk voorrang hebben..maar miss zetten ze extra transport in oid..

 

Wel balen als je er 1 krijgt waarvan het niet helemaal goed hersteld is. Dus voor degene die er nog 1 moet krijgen in de hagelbuienversie, alles goed controleren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden