Ga naar inhoud
  • 0

Tijd voor audio.


ChromPassat

Vraag

hallo allemaal..

 

ik denk dat het tijd is voor een betere audio installatie, heb nu 2x de orginele VW boxen, 2 x onbekende merk 400W (zaten erin), Jvc mp3 en de Finlux 2 x tft dvd player..

 

ik wil het niet meteen maar een beetje voor beetje...

nu krijg ik van een paar bekende een aantal Nieuwe boxen aangeboden van de merken, FIRST austria en BM BOSCHMANN rond 400W heb nog nooit gehoord van deze merken. kent iemand het ofzo ????

 

en kan graag iemand me uitleggen hoe ik moet beginnen en waarmee, dacht zelf aan Pioneer. dus 4 x boxen in deuren, versterker,fm modulator en een basskist ?????

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja waar begin je, ik heb in het verleden redelijk veel met audio gedaan, zowel in de auto als thuis.

 

Je kunt je afvragen wat je precies wil, dus het beste van het beste, of een gewone installatie ?

Ben je liefhebber van een harde bass die de auto uit elkaar dreunt, of wil je echt kwaliteit in de sound ipv decibels ?

 

En meer in de audiofile sfeer (even uitgaande van mijn kennis van thuis-audio), houd je van een zachte sound (Engelse speakers) of meer het strakke digitale geluid met scherp hoog (Duitse speakers). Of het in de auto-audio ook zo werkt weet ik niet, maar de ene speaker heeft vast een andere sound dan de andere, het moet net jesmaak zijn...

 

Wil je het gewoon netjes voor elkaar, kies dan een mooie head-unit. Uitgaande van een Pioneer neem een versterker liever een maatje groter dan je bedacht had en ga voor kwalitatief goede tweeters en mid/laag speakers.

 

Als je dan in het laag tekort komt kan je altijd nog een bass-pipe in de koffer leggen. Maar ik zou wel de balans tussen laag en hoog goed in de gaten houden. En zuiver hoog versterkt het stereogeluid.

 

En staar je niet blind op die Wattages, dat zegt niets, ik neem liever een speaker die 40Watt nominaal aankan en stuur deze aan met een 50Watt versterker. Dan krijg je kwalitatief een betere sound.

 

Wil je wat meer exotische merken, dan kom je ook op andere bedragen, trouwens een budget in gedachten ?

 

 

Ik vond nog een foto van een set in een van mijn eerste auto's een Opel Kadett D jawel ! ;)

 

caraudio.jpg

 

Daarna ging het snel bergafwaarts met mijn audio spullen in de auto, tegenwoordig ben ik tevreden met de standaard speakers en een Pioneer radio/cd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BM BOSCHMANN is niks.. en 400W zal waarschijnlijk onzin zijn.

Je moet sowieso naar de RMS/Nominale waarde kijken..

 

Pioneer boxen zullen het zekerweten goed doen. Heb ze ook gehad in mijn vorige auto.

Met een versterker zal het een stuk beter zijn.

Ik heb nu ook nog een Bass box achterin en moet zeggen dat dat toch wel lekker is..

 

Ik geloof dat de Engelse merken, de Wattage moeten waarmaken die ze aangeven. Dat door een of andere wet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloof dat de Engelse merken, de Wattage moeten waarmaken die ze aangeven. Dat door een of andere wet.

 

Denk eerder Amerikaanse. Is waarschijnlijk ook de reden waarom Rockford Fosgate materiaal in de praktijk altijd beter presteert, als dat opgegeven is. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Hifonics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ligt eraan wat je uit wilt geven, hebje ook een nieuwe radio nodig???

 

Speakers: Rochford Fosgate is goed voor Rock (bas). Wil je een compromis tussen goede rock en zuivere stem dan moet kiezen voor Focal (frans merk)

 

Ik gebruik meestal italiaanse speaker ( :?:):) ) maar die zijn hier bijna niet te krijgen en zijn ook duur.

 

Ik zou geen pioneerspeakers kopen.

 

Inderdaad niet kijken naar 400watt dat is nep.

 

Versterker: daar heb je er heel veel van.

 

Maar het gaat erom wat wil je uitgeven aan de hand daarvan kan ik wel wat voor je in elkaar draaien.

 

Wat ook heel belangrijk is is de positie van de speakers in de auto. De woofer in onze deur kan niet naar een andere plaats maar de tweeter zit verkeerd en die moet je eigenlijk wat naar binnen gedraaid worden.

 

Ik heb er en speciale steun voor gemaakt. Met polyester en leer. De linkse tweeter moet wijzen naar het hoofd van de rechtse passagier en anders om.

 

 

Een goede installatie maak je niet in een keer. Ik koop elke keer wat maar dan wel van goede kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik geloof dat de Engelse merken, de Wattage moeten waarmaken die ze aangeven. Dat door een of andere wet.

 

Denk eerder Amerikaanse. Is waarschijnlijk ook de reden waarom Rockford Fosgate materiaal in de praktijk altijd beter presteert, als dat opgegeven is. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Hifonics.

 

Inderdaad.. Amerikaanse bedoelde ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

halloo allemaal..

 

sinds ik nu een beetje voor beetje wil beginnen met het inkopen van me audio voor me volgende auto, zit ik te denken aan Pioneer.

 

gewoon toch 4x deurspeakers,1 versterker,1 woofer en nog wat speakertjes of tweeters.

 

de tft monitoren zijn nu geen haast.

 

kan iemand me vertellen of het een goede keus is of dat ik nog wat Mis..

en weet iemand welke modellen Deurspeakers precies in de deuren passen van een 3B/G ??

 

foto's zijn ook welkom.

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden