Ga naar inhoud
  • 0

verlagen 8 cm slim of niet


zoef

Vraag

hio heb een passat sportline 1.9 tdi uit 2004 met 18 inch velgen maar hij staat een beetje hoog op zijn poten en wil hem verlagen en nu kan ik aan veren 8 cm laag zal ie dan raken of niet is het wel slim wil ook op vakantie gaan vandaar :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoef welkom op het forum.

 

 

En inderdaat een Eibach zet is het zeker een aanraader als je de auto wil gebruiken voor woon werk en vakantie verkeer.

Ik zelf heb een zet Eibag pro met sachs gas dempers en dat gaat prima met vier volwassenen en bepakking op vakantie.

 

Maar een KW set is zeker ook niet verkeerd.

 

Als je maar niet voor een onbekend merk of een FK set gaat, dat is gewoon zonde van je geld.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je maar niet voor een onbekend merk of een FK set gaat, dat is gewoon zonde van je geld.

 

Succes

 

Pardon, wel een beetje offtopic maar hier moet ik even op inhaken. Toevallig heb ik een FK schroefset onder m'n passat en die bevalt uitstekend. Heb jij slechte ervaringen met FK dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je maar niet voor een onbekend merk of een FK set gaat, dat is gewoon zonde van je geld.

 

Succes

 

Pardon, wel een beetje offtopic maar hier moet ik even op inhaken. Toevallig heb ik een FK schroefset onder m'n passat en die bevalt uitstekend. Heb jij slechte ervaringen met FK dan?

 

 

Ik ken ook een paar mensen die met een fk set rijden, ook grotere wagen zoals de passat en de audi a6, en ik heb hier inderdaad ook nog van niemand klachten gehad, fk is normaal gezien een goed merk

je zal misschien V-maxx ed proberen dat is pas rommmel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu hen ik via marktplaats een setje veren gevonden van het merk eibach 4 cm laag alleen het is van een audi a6 vanaf bj 97 had via via gehoord dat het past op een passat ven bj 2004 sportline 1.9 tdi klopt dat ook of niet weet iemand dat of heb iemand er ervaring mee

 

:thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan wil je niet rijden op 'mijn' drempels.... kan je verzekeren als je 8cm verlaagd ben dat je schade krijgt.. :twisted:

Daag je me uit.. waar en wanneer? :lol:

Ben nog geen drempel tegengekomen waar ik niet overheen kon, moet wel zeggen dat het af en toe wel eens een beetje schraapt. Gewoon heel langzaam dan lukt het wel. Zijn met name die plastic bodemplaat en de kriksteunen dus dat kan niet zo heel veel kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan wil je niet rijden op 'mijn' drempels.... kan je verzekeren als je 8cm verlaagd ben dat je schade krijgt.. :twisted:

Daag je me uit.. waar en wanneer? :lol:

Ben nog geen drempel tegengekomen waar ik niet overheen kon, moet wel zeggen dat het af en toe wel eens een beetje schraapt. Gewoon heel langzaam dan lukt het wel. Zijn met name die plastic bodemplaat en de kriksteunen dus dat kan niet zo heel veel kwaad.

 

Ik durf de uitdaging wel aan. Wanneer jij hier langs het kanaal de drempels met 100km/u(of harder) over kunt is de set goed. Ik ga er met de KW set met 120km/u over zonder problemen. Wanneer je verder dan 40mm verlaagd heb je gewoon niet genoeg over om nog een gewone veerweg over te houden die goed een hobbel absorbeert. Kijkvoor de lol eens onder de auto. Wanneer de draagarmen schuin naar boven staan in ruststand klopt er van de hele geometrie niets meer.

 

Jos.

 

p.s. Ik heb het even niet over de looks..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij dit soort extreme verlagingen klopt er ook helemaal niets meer van de geometrie van de ophanging. Het rolcentrum van de auto komt veel te laag te liggen, en de hoek die ontstaat tussen de spoorstangen geeft een grotere stuurfout met het insturen van een (scherpe) bocht.

 

Gevolg is dat er een groter rolmoment ontstaat, wat nadelig is voor de totale dwarskracht op de voor as van de auto. De auto zal dan erg veel onderstuur gaan vertonen (en ze zijn al zo onderstuurd) Verder veranderen zaken als wielvlucht en sporing ook als gevolg van de andere stand van de draagarmen. Dit is wel te compenseren met uitlijnen, maar tijdens in/uitveren zal de verandering anders zijn dan de fabrikant heeft gewild. Je krijgt dan dus te maken met verkeerd afgesleten banden etc.

 

Dit alles is niet zo merkbaar, omdat het verlagen opzich een verbetering is van de wegligging. De auto is stugger, heeft een lager zwaartepunt, en stuurt strakker. Hierdoor worden de nadelige neveneffecten vergeten, maar ze zijn er wel degelijk bij dit soort extreme verlagingen.

 

Niet voor niets wordt in de racerij (en bij fabrikanten) enorm veel tijd gestoken in de ontwikkeling van een goede ophanging. Alles heeft invloed op alles, en alles tezamen bepaald de eigenschappen. Verlaag je ineens de veerpoot met 8 cm, dan klopt er echt helemaal niets meer van de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoef,

 

Ik zou er niet aan beginnen zoals de meeste van ons hier zeggen......

8 cm is veel te laag, ik weet dan niet of je dan nog over die gemene drempels komt.

Laat staan als je 5 personen in je auto hebt zitten........staat een beetje lullig als je voor

elke drempel met z'n allen moet uitstappen.

 

 

Ik heb zelfs met 15" wielen en een 40 mm verlaagde Koni Sportkit al soms moeite met drempels.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden