Ga naar inhoud
  • 0

Egr


leroy

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kunt ook even met de muis over het woordje EGR gaan, en dan zul je zien dat het UitlaatGasRecirculatie betekent, waarschijnlijk verklaard dat genoeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst de kat leeg halen en afdoppen.

 

Ik heb dinsdag ff de egr afgedopt. oja ik neem aan dat je ook die slangentjes moet afdoppen? (spijker er in:)) kwam wel een zooi uit, olie en zwarte roet. alles maar ff lekker schoon gemaakt incl. inlaat spruit stuk. en alle pakingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook egr afgedopt en ben echt niet van plan om te chippen,athans nog niet €€€€€ mij even te duur :sleep: wordt ik niet rijk.Maar vond dat er zeker ook zonder enig verschil in motor management de diesel veel mooier liep en was lichtelijk wat sterker onderin toerental..heb nu wel 110 pk verstuivers en kat ook leeg en vind hem best wel vel geworden..Maar heb het al een jaar of 2 dicht kat is een halfjaar ofzo leeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ook ik ben vanaf heden EGR-loos;

 

4 mm dikke plaatjes, pakking vervangen (uiteraard), buisje weg. (in de kofferbak)

 

Was allemaal redelijk schoon, dus niet echt noodzakelijk, wat dat betreft.

 

Ik heb begrepen dat het dichtzetten van de EGR (of in mijn geval: volledig verwijderen) na ca. 150 km ik weet of het nog storingen gaat geven.

 

Maar, zoals ik lees op dit geweldige forum (smak, smak) heeft een AVF motor daar geen last van, geen motor-storing-indicatie.

En dat lijkt vooralsnog perfect te kloppen!

 

Ik heb nog een kleine tip:

loshalen van de bouten met een warme(re) motor gaat een stuk gemakkelijker.

 

En als iemand nog een adresje zoekt die dat ook nog voor je kan doen, ik heb een goed contact opgedaan.

 

Bis later!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@blastaway;

Ik verwacht geen storingen, maar meld mij na 150 km, dat is.......nu....nu.... nee hoor, maar over een paar uur.

 

@Bart V; welkom, ik denk dat je 1 van de beste forums gevonden hebt.

(en dat meen ik)

 

Stel je ff voor in "Ik ben .... en ik rij ....".

Oh ja, men is hier gek op foto's :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt lek niet, maar beetje zweterig is hij wel. Je zou het zaakje eigenlijk even moeten ontvetten om te kijken of het heel hard lekt, of dat dit is van een aantal jaar. Ik zie dit wel vaker overigens, met name bij TDI's met een hoge kilometerstand. Niet echt verontrustend verder als het in kleine mate is. Deze olie, gemixt met roet uit de EGR geeft overigens echt hardnekkige vervuiling in het inlaattraject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn AVF is uit 2004 en officieel ABT getuned.

 

Waarschijnlijk vandaar dat ivm de milieu-regels in 2004 er voor gekozen is in het motormanagement dit weer in te schakelen?

Ik weet het niet, ik gok ff maar wat.

 

Op dit geweldige forum zijn er voldoende AVF rijders die ook hun EGR afgedopt (of verwijderd hebben, zoals ik) zonder enig probleem.

 

 

Anyhoe, als iemand mij kan vertellen hoe ik dit via VAGCOM kan oplossen, gaarne?

 

Iemand, please? (pretty please?)

 

@blastaway; wat pas je aan?

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met vag-com dichtzetten kán de oplossing zijn, maar niet altijd. Heb bij een ARL bijvoorbeeld ervaren dat het niet gaat, terwijl het bij een late ALH uit 2003 weer wel prima ging. Beide gaven storingen na afdichten EGR. De ARL kwam terug na 150 km, en de ALH blijft weg.

 

Als softwarematig dichtzetten met vag-com ook niet helpt, kan ik de software van de chip eventueel zo aanpassen dat de melding weg blijft.

 

Hier de beschrijving om je EGR dicht te zetten met vag-com:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_egr.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden