leroy Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 Naar aanleiding van dit topic, vroeg ik mij af of het afsluiten van je egr voor dat je hem gaat chippen nodig is of pas daarna, of maakt het niet veel uit?? Groetjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 Mij lijkt dat als je gaat voor het 'standaard' chippen, het niets uitmaakt. Bij een 'chip op maat' is het wellicht beter om de EGR van tevoren dicht te maken. Ik zelf heb het in de volgende volgorde gedaan: chippen (standaard chip), katvervanger en EGR dicht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 Wat is de EGR waar steeds over gesproken wordt? En wat doet ie wel en wat gebeurt er als je dat ding afdicht?? Han(s) 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 Gebruik even de zoekfunctionaliteit op dit forum... Hier alvast wat info (uit ander topic van vandaag): http://wiki.tdiclub.nl/EGR Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 je kunt ook even met de muis over het woordje EGR gaan, en dan zul je zien dat het UitlaatGasRecirculatie betekent, waarschijnlijk verklaard dat genoeg.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 leroy Geplaatst 1 mei, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 kijk hier ook eens. http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=58 gr Leroy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 Ik zou eerst de kat leeg halen en afdoppen. Ik heb dinsdag ff de egr afgedopt. oja ik neem aan dat je ook die slangentjes moet afdoppen? (spijker er in:)) kwam wel een zooi uit, olie en zwarte roet. alles maar ff lekker schoon gemaakt incl. inlaat spruit stuk. en alle pakingen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel78 Geplaatst 2 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2008 Moet je die plaatjes zelf maken of zijn ze ergens te koop?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2008 beide kan.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 2 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2008 heel makkelijk te maken koop een pakking van het buisje, teken dat na op een RVS plaatje niet te dun!! boren slijpen klaar!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 2 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2008 Heb ook egr afgedopt en ben echt niet van plan om te chippen,athans nog niet €€€€€ mij even te duur wordt ik niet rijk.Maar vond dat er zeker ook zonder enig verschil in motor management de diesel veel mooier liep en was lichtelijk wat sterker onderin toerental..heb nu wel 110 pk verstuivers en kat ook leeg en vind hem best wel vel geworden..Maar heb het al een jaar of 2 dicht kat is een halfjaar ofzo leeg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 5 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2008 En ook ik ben vanaf heden EGR-loos; 4 mm dikke plaatjes, pakking vervangen (uiteraard), buisje weg. (in de kofferbak) Was allemaal redelijk schoon, dus niet echt noodzakelijk, wat dat betreft. Ik heb begrepen dat het dichtzetten van de EGR (of in mijn geval: volledig verwijderen) na ca. 150 km ik weet of het nog storingen gaat geven. Maar, zoals ik lees op dit geweldige forum (smak, smak) heeft een AVF motor daar geen last van, geen motor-storing-indicatie. En dat lijkt vooralsnog perfect te kloppen! Ik heb nog een kleine tip: loshalen van de bouten met een warme(re) motor gaat een stuk gemakkelijker. En als iemand nog een adresje zoekt die dat ook nog voor je kan doen, ik heb een goed contact opgedaan. Bis later! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 5 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2008 laat ff weten of je storingen krijgt svp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 5 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2008 @midiman: Ik heb me maar even geregistreerd naar aanleiding van jouw tip Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 5 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2008 @blastaway; Ik verwacht geen storingen, maar meld mij na 150 km, dat is.......nu....nu.... nee hoor, maar over een paar uur. @Bart V; welkom, ik denk dat je 1 van de beste forums gevonden hebt. (en dat meen ik) Stel je ff voor in "Ik ben .... en ik rij ....". Oh ja, men is hier gek op foto's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 6 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2008 ik heb net even de plastic kap van mijn motor af gehad, zie ik dit zitten (zie foto). Mag ik hieruit opmaken dat mijn EGR lek is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 6 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2008 Echt lek niet, maar beetje zweterig is hij wel. Je zou het zaakje eigenlijk even moeten ontvetten om te kijken of het heel hard lekt, of dat dit is van een aantal jaar. Ik zie dit wel vaker overigens, met name bij TDI's met een hoge kilometerstand. Niet echt verontrustend verder als het in kleine mate is. Deze olie, gemixt met roet uit de EGR geeft overigens echt hardnekkige vervuiling in het inlaattraject. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 6 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2008 Nee joh is niet lek is soort van 2e carterventilatie, neergeslagen oliedamp thv egr die dan door gaatjes naar buiten komt. Tzt af en toe eens schoonmaken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 oke tnx, was ongeveer twee maanden geleden nog helemaal schoon en nu opeens dit, vandaar dat ik het me af vroeg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 @blastaway; Inderdaad, toch een storingsmelding: "Emission Workshop". En dat met een AVF motor-blok. Als iemand instructies heeft wat software-matig aangepast moet worden, hoor ik dat graag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 sjit m8! Ik ga hem dan toch maar op de VAG-com way dicht peleuren. Dus voor 85%... We shall see! Kat wel nog ff leegrossen. Nog geen tijd voor gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 mijn avf geeft nog geen fout melding uit 2003!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 Mijn AVF is uit 2004 en officieel ABT getuned. Waarschijnlijk vandaar dat ivm de milieu-regels in 2004 er voor gekozen is in het motormanagement dit weer in te schakelen? Ik weet het niet, ik gok ff maar wat. Op dit geweldige forum zijn er voldoende AVF rijders die ook hun EGR afgedopt (of verwijderd hebben, zoals ik) zonder enig probleem. Anyhoe, als iemand mij kan vertellen hoe ik dit via VAGCOM kan oplossen, gaarne? Iemand, please? (pretty please?) @blastaway; wat pas je aan? Bedankt alvast! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 7 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2008 Met vag-com dichtzetten kán de oplossing zijn, maar niet altijd. Heb bij een ARL bijvoorbeeld ervaren dat het niet gaat, terwijl het bij een late ALH uit 2003 weer wel prima ging. Beide gaven storingen na afdichten EGR. De ARL kwam terug na 150 km, en de ALH blijft weg. Als softwarematig dichtzetten met vag-com ook niet helpt, kan ik de software van de chip eventueel zo aanpassen dat de melding weg blijft. Hier de beschrijving om je EGR dicht te zetten met vag-com: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_egr.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 midiman Geplaatst 8 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2008 Prima, bedankt Had ik natuurlijk zelf behoren te kunnen vinden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
leroy
Naar aanleiding van dit topic, vroeg ik mij af of het afsluiten van je egr voor dat je hem gaat chippen nodig is of pas daarna, of maakt het niet veel uit??
Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten