Ga naar inhoud
  • 0

Slecht in de versnelling


jeroen

Vraag

Als ik stil sta met de auto moet ik vaak meerdere keren de koppeling intrappen voordat ie echt soepel in de versnelling wil..Het maakt niet uit welke versnelling ik hem doe..

Dit is zowel met een koude als een warme motor..Ik het begin dacht ik dat dit kwam omdat de auto nog koud was maar dit gebeurt ook al ik al een uur gereden heb.

Dit probleem heb ik alleen als ik stil sta en niet als ik tijdens het rijden schakel..

Iemand een idee wat dit kan zijn..ik heb nl nog garantie op de auto en hoop dat ik mn grote vriende hiermee kan lastigvallen.

Alvast bednakt voor de reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik probeer mee te denken;

Normaal is het gebruikelijk dat je details geeft waar de experts hier iets mee kunnen, je zult waarschijnlijk de 6 bak hebben, maar KM stand?

 

Ik zie hier op het forum niet veel problemen met versnellingsbakken voorbij komen, is waarschijnlijk een goed teken maar helpt jou niet verder.

Je begrijpt het waarschijnlijk al, ik heb nog nooit iets aan mijn versnellingsbak gehad, heb het geheel dus ook nog nooit bekeken.

Ik heb wel andere auto's gehad, en die waren iets gevoeliger voor bak problemen..

 

Misschien is het iets simpels als schakelstangen of kabels die een smering kunnen gebruiken. Het kan misschien ook lucht in de hydrolische koppeling zijn, echter geen idee of een passat een hydrolische koppeling heeft.

Bak olie checken, als je een oliekering lek hebt...

Singromessen versleten misschien, maar dat merk je normaal pas bij hogere toeren.

 

Dit is vrees ik een geval voor de echte passat ervarings experts...en die zijn er hier ook :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je druklager.Maar denk inderdaad ook eerder aan wat Vdub zegt.Dan wil hij er vaak wat minder makkelijk in tjjirpt even en dan zit hij ook.Dat heeft te doen met de tandwiel snelheid dat de een in de ander moet lopen bij het rijden hoef je als je bij het juiste toerental bent in weze niet eens te koppelen en kun je hem er zo in laten glijden..Maar heb dit bij mijn passat nog nooit gedaan dus weet niet hoe dit in de passat gaat.In de caddy en golfjes 3 was dit geen probleem.Volgens mij bij de meesten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bak heeft idd een hydraulische koppeling, aangedreven door remvloeistof. Je kunt proberen de bakolie te vervangen en kijken of het over gaat maar aangezien het probleem zich in alle versnellingen voordoet denk ik niet dat dat het punt is.

 

Kan ook best zijn dat de schakelstangen niet goed staan afgesteld en dat het daardoor moeilijker schakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vermoed dat je koppeling niet vrij komt. Hierdoor blijft de motor de bak aan drijven, en krijg je de versnellingsbak heel moeilijk in de versnelling.

 

Oorzaak kan dan zijn, plakkende koppeling of iets met je hydrolische koppelingssysteem. (druklager, koppelingsgaffel) kan van alles wezen.

 

maargoed, je hebt garantie.. gewoon retour afzender!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan vanmiddag bij mn vrienden aan de paterswoldseweg terecht...heb een klein beetje druk moeten uitoefenen daar ivm de hecktiek op het werk dit moment maar voor de verandering hadden ze er alle begrip voor en kan ik er zo om 1400u terecht..

Jullie horen nog wat eruit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou daar zijn we weer terug van de garage ofwel voor intimi vrienden van de paterswoldseweg.

Het volgende hebben ze gedaan..meerdere monteurs hebben uiteraard een heerlijk ritje in de passie gehad en de wagen heeft welgeteld 5min binnen gestaan..

Ze hebben niks kunnen vinden en ik moest het maar in de gaten houden.

Ik heb nog wel ff tegen die hele vriendelijke baliesjaak gezelgt dat mocht ik met de versnellingsbak na mn garantie periode dingen krijgen dat ik niet de rekening ga betalen..daar was hij het niet mee eens maar zn baas later gelukkig wel :wink:

 

Al met al...niks gedaan en voor jan punt naar de garage geweest.

 

We houden het in de gaten en hoop dat het niet erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het is idd een vreemd iets, en het nadeel is nu dat het niet continu is...

Of wel als hij bij de garage staat is het goed en als ie daar niet staat dan doet ie lastig...

ik hou het gewoon in de gaten en wordt het erger dan ga ik terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ben ik ook van plan...

Nou als hij koud is dan vindt ik het opzich niet zo vreemd, maar dat ie het ook nog heeft als ik na een rit vanaf Den Haag in groningen aankom dat hoort volgens mij niet..en veel dieper als dat ik doe gaat de koppeling niet in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou daar zijn we weer terug van de garage ofwel voor intimi vrienden van de paterswoldseweg.

Het volgende hebben ze gedaan..meerdere monteurs hebben uiteraard een heerlijk ritje in de passie gehad en de wagen heeft welgeteld 5min binnen gestaan..

Ze hebben niks kunnen vinden en ik moest het maar in de gaten houden.

Ik heb nog wel ff tegen die hele vriendelijke baliesjaak gezelgt dat mocht ik met de versnellingsbak na mn garantie periode dingen krijgen dat ik niet de rekening ga betalen..daar was hij het niet mee eens maar zn baas later gelukkig wel :wink:

 

Al met al...niks gedaan en voor jan punt naar de garage geweest.

 

We houden het in de gaten en hoop dat het niet erger wordt.

 

Was zeker die gladjanus weer met die kale kop.

Die weet iedere keer het wel zo te praten dat zij er met de schone kont van afkomen.

 

Zou het in de gaten houden en als de problemen zich verergeren zou ik die zelfde gladjanus even bij zijn stropdas pakken.

En even herinneren dat je hier al eerder melding van gemaakt hebt.

Anders sjorren ze je bak er maar eens achter weg dan kan je ook evt. wat constateren en uitsluiten.

 

Hier heb je niks aan maar het is niet goed.

Zou er ook niet aldoor mee doorrijden, desnoods laat je hem er een paar dagen staan kunnen ze er naar kijken. (niet alleen kijken maar ook wat aan doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit de koppeling ook diep? Ik bedoel, als je 'm in de versnelling zet en je laat de koppeling opkomen dat ie dan vrijwel direct aan gaat grijpen? Normaal gesproken moet ie nog een flink stuk vrije slag hebben voor ie gaat pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden