Ga naar inhoud
  • 0

alarm en verlichting probleem


Carpmaster

Vraag

Beste mensen ik zit al een poos met een probleem.

Het volgende is er aan de hand:

Heel vaak krijg ik met mijn afstandbediening het alarm er niet af en ook als ik gereden heb en de sleutel uit het contact haal blijven de deuren gewoon dicht en zit het alarm er ineens op, dus als ik uitstap gaat het alarm af.

Ook heb ik vaak als ik gewerkt heb en naar de auto toe loopt en met de afstandsbediening het alarm en de deuren eraf wil halen reageert hij niet!

Ik moet dan met de sleutel de deuren open doen.

En als ik dan instap doen mijn lichten in de auto heel raar (knipperen als een gek)

batterijen zijn al vervangen.

Ik heb een passat 1.8T uit 2000 met een standaard klasse 3 alarm zegt men.

Wie kan mij helpen of hebben een goed adresje waar ik terecht kan.

groetjes en de beste wensen nog voor 2006.

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben ik weer.

Het probleem is er nog steeds en ik ben nu 2 keer naar VW Scheuler geweest en ze lezen steeds 10 a 12 storingen allemaal in de deursloten, kofferbak, enz.

ook ging laatst mijn elec. dakje niet dicht en had ik problemen met me ramen open doen in een parkeerplaats toen ik een kaartje wou pakken.

Wordt er helemaal gek en de dealer komt er niet uit! wat moet ik dan?

Laatst geweest voor een grote beurt daar en toen de computer uit laten lezen en zaten 12 storingen in van bovengenoemde kreeg toen het advies om alles te resetten en de eerst volgende keer als ik dit probleem weer had om langs te komen en dan weer uit te lezen.

Weer 10 storingen en ze weten waar ze moeten zoeken.

Wil graag me passat houden ben er gek op maar dit probleem moet toch te verhelpen zijn jongens!?

wie o wie kan me helpen alsjeblieft.

 

gr,

 

Duncan uit Lelystad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben ik weer.

Het probleem is er nog steeds en ik ben nu 2 keer naar VW Scheuler geweest en ze lezen steeds 10 a 12 storingen allemaal in de deursloten, kofferbak, enz.

ook ging laatst mijn elec. dakje niet dicht en had ik problemen met me ramen open doen in een parkeerplaats toen ik een kaartje wou pakken.

Wordt er helemaal gek en de dealer komt er niet uit! wat moet ik dan?

Laatst geweest voor een grote beurt daar en toen de computer uit laten lezen en zaten 12 storingen in van bovengenoemde kreeg toen het advies om alles te resetten en de eerst volgende keer als ik dit probleem weer had om langs te komen en dan weer uit te lezen.

Weer 10 storingen en ze weten waar ze moeten zoeken.

Wil graag me passat houden ben er gek op maar dit probleem moet toch te verhelpen zijn jongens!?

wie o wie kan me helpen alsjeblieft.

 

gr,

 

Duncan uit Lelystad

Beste mensen ik zit al een poos met een probleem.

Het volgende is er aan de hand:

Heel vaak krijg ik met mijn afstandbediening het alarm er niet af en ook als ik gereden heb en de sleutel uit het contact haal blijven de deuren gewoon dicht en zit het alarm er ineens op, dus als ik uitstap gaat het alarm af.

Ook heb ik vaak als ik gewerkt heb en naar de auto toe loopt en met de afstandsbediening het alarm en de deuren eraf wil halen reageert hij niet!

Ik moet dan met de sleutel de deuren open doen.

En als ik dan instap doen mijn lichten in de auto heel raar (knipperen als een gek)

batterijen zijn al vervangen.

Ik heb een passat 1.8T uit 2000 met een standaard klasse 3 alarm zegt men.

Wie kan mij helpen of hebben een goed adresje waar ik terecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij zit zowat alles wat je noemt op de comfortmodule. oftewel: die vervangen voor een andere (die moeten ze hebben liggen) en testen maar.

 

water erin gehad (zit onder je bestuurdersstoel) wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nu eerst eens gaat kijken of het niet aan je comfortmodule ligt, wat je ook kan kijken net wat Frank ook al zei of je geen gevalletje waterschade hebt gehad.

Wat ik ook namelijk verwacht dat je misschien na dat het gevalletje waterschade, je kabelboom die naar de rest van deuren gaat niet klem hebt zitten tussen je voetplaat onder de bekleding.

 

Hoe maak je je bekleding open, je doet eerst de stoel voor zo ver als mogelijk naar achteren toe. Je pakt dop 10 en haalt eerst de voetplaat los:

111410k.jpg

En op het linkerzijpaneel vind je een dopje die haal je los en haalt de kruiskop eruit:

11141fm.jpg

Dan trek je de kunstof dorpel voorzichtig los:

11141nr.jpg

Dan zie je alle aansluitingen wat o.a. van je comfortsluiting en je speakers in de deur:

111423d.jpg

Nog een keer:

11143t3.jpg

Nu kan je de bekleding opvouwen en je ziet al een deel van je kabelboom:

111447q.jpg

De deel van een zwartedoos:

1114hfl.jpg

 

1114huc.jpg

En daar zit je comfortmodule in, een tip til eerst de linker kant op en schuif hem naar links toe en hij is los van de bodem:

1114l69.jpg

Zwarte doos open dat is um dan:

11155pd.jpg

Kijk dan even of er geen water/vocht in zit, en kijk of de stekkers er goed in zitten.

Volg dann ook gelijk of de kabelboom niet knel zit achter de metalenplaat achter waar de voetplaat heeft gezeten, zo ja, kijk of ze niet beschadigd zijn.

Mocht het beschadigd zijn dan proberen te solderen en een laag tape eromheen.

Leg vervolgens de kabelboom zoveel mogelijk naar links toe.

 

einde bericht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden