Ga naar inhoud

Nieuwe Update DaveBKK


DaveBKK

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik betwijfel ook of je dat gaat redden. Zou mooi zijn.

 

Voorbeeld. Mijn oom heeft een bmw 330ci standaard 230pk. Nu met compressor van mosselman gemeten 300pk. Compressor kost ook veel vermogen. Toen we op de rollerbank stonden zei meneer dat het je zo 35-50pk kost om de compressor te laten werken. Turbo zou naar mijn idee wel de 300pk moeten kunnen halen. Wel met de nodige aanpassingen natuurlijk.

 

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo is natuurlijk mooi en brengt veel koppel, en temperatuur gevoelig.

Voor circuit racen heb je het vermogen nodig in hoog toeren dus is koppel in het midden gebied minder van belang dusen is een compressor een betere oplossing.

Natuurlijk is het daarmee niet alleen klaat, je zal eel inntercooler, een compressieverlagende koppakking of andere zuigers, injectoren etc etc.

Als je een redelijk hoge druk(=vermogen) wilt hebben zou ik ook een compressieverlagende koppakking of andere zuigers nemen.

Vermogen van 300pk en zelfst tot meer is dan geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben, destijds, ook al eens aan het onderzoeken geweest naar de mogelijkheden van een turbo of een kompressor op mijn V5. In samenwerking met Steef van Extreme Tuning in Poeldijk. Wij kwamen tot de conclusie dat dit, in beide varianten, een hele prijzige aangelegenheid ging worden. Hier in Nederland zelfs zo duur dat het wijzer zou zijn om een andere auto te kopen. De kosten voor een kompressor op de V5 zou in de richting gaan van ca.6000,= en voor een Turbo conversie kwamen we al in de buurt van de 8-10K. Dit heeft er vooral mee te maken dat er zat sets zijn ontwikkeld voor de V®6 maar deze moeten op veel vlakken aangepast worden zodat ze ook op een V5 passen. En met een "bold-on" Vortex kompressor zou de V5 rond de 220Pk komen in combinatie met alleen een FMIC en en motormanagement update. deze complete set zou rond de 3500/4000,= komen. Maar ook hier zou er het één en ander zwaar aangepast moeten worden om de set passend te maken voor de V5.

Kortom, het zou goedkoper (en makkelijker) zijn om de V5 om te ruilen voor of een W8 en deze met rust te laten of een 1.8T en daarmee aan de slag te gaan om er een bult vermogen uit te pompen. Voor de 1.8T zijn namelijk wel veel sets ontwikkeld waar je grote sprongen in PK's en koppel kan maken en daarvoor niet compleet aangepast moeten worden. Het doet het natuurlijk in de kroeg goed als je kan vertellen dat jou Passat een heleboel "Custom-made" motoronderdelen heeft, maar ik zou toch kiezen voor goede, uitgebalanceerde en beproefde technieken. Dit omdat ik de V5 dagelijks moest gebruiken. Maarja, als je hem als track-car gaat gebruiken is dat niet zo'n probleem, sterker nog, dan zou ik een "V8Star" replica overwegen (inclusief V8)

 

Maar die "5" van jou word wel steeds mooier Dave... Komplimenten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden