Ga naar inhoud
  • 0

xenon past niet :(


Andy

Vraag

vandaag een setje xenon gaan halen 8000k, allemaal heel tof maar hij past spijtig genoeg niet :(

 

nu vroeg ik me af hoe jullie dit gedaan hebben of heb ik miss gewoon een verkeerde set...

het probleem stelt zich zo; normaal zit er een vergrendelklipje voor de lamp te blokkeren in de lichtblok, nu dit heb ik niet zoals zovelen onder jullie maar je moet de lamp in de houder klikken. Ik heb 2 kabeltjes voor in de klemmetjes in de houder te schuiven maar ik kan mijn bulbje niet vast maken :( hoe moet ik dit nu oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedoelt hij misschien het klemmetje wat niet past als je de xenon lamp wil vastklikken in de unit? Je moet een klein stukje afknippen van het klemmetje. Volgens mij is er een draadje over dit onderwerp op dit forum met foto's. Ik zal een kieken of ik hem kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jah, het is dus dit P1010022.jpg waar mijn gewone lamp in past dat ik zou blijkbaar moete overzette op de xenon? Weet iemand een onderdeelnummer van dit ijzertje zodat ik dit na het weekend kan bestellen voor terug op de originele socket te plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

morgen zal ik eens proberen van het klemmetje aan te passen...

Het is dus een 12v/35w 8000k kitje.

Is dit eigenlijk veel qua vermogen? (35w) want heb er echt geen idee van...

Hoeveel bedraagt het vermogen van mijn standaard lampje? Denk dat dit meer is, vraag me af of ik dan wel het grote verschil ga hebben?

 

Wou het gewoon hebben en heb maar direct het eerste gekocht :D

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat ik wel weet wat je probleem is

 

ten eerste moet je eens bestuderen hoe het klemmetje op de orginele h7 valt

 

dan zie je in het klemmetje een hoekje (links naast de onderste groene pijl)

daar moet precies het niet ronde deel van de h7 fitting komen

dan valt het lipje aangegeven met de onderste groene pijl precies in de lampvoet

 

een zaagsnede in het klemmetje is voldoende, het materiaal is buigzaam, dan buig je klemmetje iets open , draadjes ertussen en klaar.

 

dan rest nog het ondere lipje (bovenste groene pijl) plat te knijpen zodat deze vlak is met de rest van het klemmetje op die plek.

 

nu past h7 fitting er precies op

 

dan de montage:

veel gemaakte fout is op de kop porberen te monteren van lampje

 

draad van xenon, moet boven zitten

 

zet lampje met klemmetje voor de palletjes en probeer deze goed in te duwen zodat deze strak tegen lamphuis komt, dan merk je dat je lampje niet in vergrendeling kan draaien omdat lampjefitting met het klemmetje te dik zijn.

 

dan pak ej schroevendraaier, (houd spanning op de ingedraaide fitting) duw met schroovendraaier op het uitstekkende palletje dat achter de haakjes moet vallen (eerst 1 kant en dan evt andere kant)

 

als dan lampje net klemt, zie je dat de klemmetjes vanhet lamphuis eigenlijk iets te wijd staan, deze kan je voorzichtig buigen, zodat klemmetje beter omklemt wordt

 

 

zo moet t lukken, is wel veel theorie zo, kan het niet met foto laten zien op dit moment

 

 

nog een tip, begin aan linkerzijde (bestuurder) daar heb je de meeste ruimte, aan andere kant is t wat krapper

 

gr Jee

post-1511-1423822581,1343_thumb.jpg

post-1511-1423822581,1968_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De originele klem hoeft niet te snijden, als jullie de pin uit de stekker losmaken.

Dan kan de draden door de klem halen.

 

ik doe het bewust wel Antonio (zaagsnede maken)

 

is namelijk uitdruk gereedschap voor nodig en bij evt terugwissel naar halogeen (evt bij kapotte lamp, ik weet t is onwaarschijnlijk)

 

 

art nummer van klem: 3B0 941 160 B

gr jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

ik doe het bewust wel Antonio (zaagsnede maken)

 

is namelijk uitdruk gereedschap voor nodig en bij evt terugwissel naar halogeen (evt bij kapotte lamp, ik weet t is onwaarschijnlijk)

 

Voor die stekker heb je geen gereedschap nodig. Alleen een platte schroevedraaier.

 

Als je het doormidden snijdt wordt te slap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan die klem niet knippen. Je moet het zo doen.

 

Je moet de pin in de stekker losmaken met een kleine schroevendraaier. Aan de voorkant zit een kleine uitsparing daar moet je de schroevendraaier in doen. Zie foto:

 

m8lflf.jpg

 

Met de schroevendraaier moet je zorgen dat de klem van de pin naar beneden drukt, en dan de kabel aan de achterkant rustig trekken:

mc9e9v.jpg

1fwe46.jpg

 

Het enige moeilijke is de dikke rubber door de klem halen, dan kan je met een dremel de binnen wanden van de klem ff slijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat een top forum is dit toch.... iemand meld een probleem en kijk wat een hulp.. en raad. wil dadelijk ook xenon in me nog te leveren c3 3C plaatsen en zal deze en andere tips bewaren... al zal ik wel om hulp vrgaen want hier zitten kenners. erg leuk om ze de tijd te doden tot ik eindelijk ook een passat ga rijden. fijn pasen verder.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
wat een top forum is dit toch.... iemand meld een probleem en kijk wat een hulp.. en raad. wil dadelijk ook xenon in me nog te leveren c3 plaatsen en zal deze en andere tips bewaren... al zal ik wel om hulp vrgaen want hier zitten kenners. erg leuk om ze de tijd te doden tot ik eindelijk ook een passat ga rijden. fijn pasen verder.

 

Peter

 

Hou de wetgeving in de gaten! Auto's voor 2004 (Meen ik ??) kunnen wel voorzien worden met Xenon achteraf. Na dit bouwjaar mag dat niet meer. Tenzij het allemaal origineel is met koplampsproeiers enz.

 

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
idd na 2007 moet er verplicht een koplampen hoogteregeling en koplampsproeiers op zitten bij Xenon verlichting.

 

Je kunt heel snel even voor de APK de standaard H7 lampjes er weer even in doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden