majorini Geplaatst 16 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 Ik heb op markplaats een advertentie gezien waar een 2.E motor uit een golf 3 word aangeboden. advertentie nr 153446936-2-liter-motor-golf Ben niet zo goed met plakken en knippen. Onze passat heeft een ernstig olieverbruik. Het is een 2.0 lt uit 1991. Ben bij de dealer in Duiven langs geweest om te informeren wat de oorzaak zou kunnen zijn. Gezien de km 300.000 zou het volgens hem ovale zuigers kunnen zijn. Mijn idee van klepseals was volgens hem onwaarschijnlijk, dit kwam volgens hem bij deze motoren niet voor. Dus om de kop eraf te halen voor een revisie en daarna maar zien of het gewenste resultaat is ,zie ik gezien de kosten niet zitten. Een2.0E motor uit 1996 van een golf 3 is dit plug en play in een passat van 1991 te zetten. Of moet ik alles van spruitstukken enzo ook over zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2008 is de motorcode van beide hetzelfde? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 17 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2008 Ja de motor code is van beide hetzelfde. 2.E staat op distrubitiedeksel. aleen die aangeboden word komt uit een golf 3 1996. opvallende verschillen met de mijne uit 1991 is dat de dijnamo niet met een V snaar maar met een platte multiriem wordt aangedreven. De motor die aageboden word compleet met versnellingsbak, hiervan past de versnellingsbak zowie zo niet in de passat. De ophangbevestiging is heel anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2008 dat kan geen kwaad mits je dan ook die zaken overneemt, of erg goed kijkt of evt. de oude poulies aan het blok over gezet kunnen worden.. Verder voorzie ik geen problemen, maar probeer ook de ECU mee te krijgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 WickedS Geplaatst 17 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2008 Motorsteunen zijn geloof ik ook anders maar die kan je wel zo van je oude blok overzetten. Bak past volgens mij ook gewoon als je maar wel de baksteun overzet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 2 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2008 Vandaag een motor 2.E uit een golf 3 opgehaaldbij autodemontagebedrijf Niks Industrieterrein Garstelanden Garstweg 16 7676 ST Westerhaar-Vriezenveensewijk Tel: 0546-659216 Net bedrijf zag er goed uit. 3maanden garantie op papier en 173.000km gelopen. Denk aankomend week er aan te beginnen om de motor eruit te halen en over te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 2 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2008 succes met ombouwen, maak er voor ons ook ffkes foto's van. vinden we wel leuk namelijk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 2 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2008 De motor van een passat staat in lengterichting, de motor van een golf dwars..... dus er zal wel het een en ander omgebouwd/overgezet moeten worden. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 april, 2008 De motor van een passat staat in lengterichting, de motor van een golf dwars..... dus er zal wel het een en ander omgebouwd/overgezet moeten worden. Succes. Niet bij een 35i hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 5 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2008 Vandaag de motor eruit gehaald. Ga morgen de bak erafhalen om te kijken welke maat koppeling erin zit. Volgens de matrialenhandel zijn er twee varianten. 228 mm of 215 mm. Is trouwens wel duur over de 250 euri's Ga kijken of ik ze via ebay kan bestellen in duitsland. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2008 250 euro is niet duur hoor, is voor koppeling, drukgroep en vliegwiel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 6 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2008 Vandaag de bak erafgehaald. De koppeling zag er nog goed uit. de dikte van de plaat is 8mm. Wat is de dikte van een nieuwe plaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2008 van de voering per kant? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 8 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2008 Vandaag met de koppelingsplaat bij de automatrialenhandel geweest. Vergeleken met een een nieuwe koppelingsplaat. was ergelijk uit. bijna geen verschil. Dus de koppelingsplaat wordt niet vervangen. Waar ik me wel zorgen over maakt is dat de bougies uit de ruilmotor behoorlijk zwart eruit zagen. hoop toch niet dat ik een oliezuiper voor een andere oliezuiper vervangt. Heb wel garantie op de motor maar om weer een andere erin te gaan hangen is geen hobby van mij. Vandaag ook de ontsteking overgezet, ( deze was niet aanwezig op de ruilmotor) ook de gasklep heb ik overgezet , deze heeft iets andere aansluitingen als de oude. Morgen maar weer verder, hoop dat ik zaterdag zover ben om de motor weer in de passat te hangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 11 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Vandaag weer begonnen met het inbouwen van de golf 3 motor in de passat. Zit altijd tegen. aandrijfas hoes stuk van de binnenste homokneet. wie heeft nog een aandrijfas (de korte) linkerzijde van een passat35i bouwjaar 1991 liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 12 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 Ik niet helaas. Maar moet je de as hebben of de hoes? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 12 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 Aandrijfas is geregeld en zit er weer onder. Ook de motor zit er in. Auto start en rijdt weer. De olielucht is weg, dus dit is opgelost. Kleine dingen die nog moet gebeuren zijn de km teller doet het niet. Kabel gebroken of hij zit er niet goed in. De motor loopt wel enigsinds onregelmatig. Mischien dat de forumadmin en of de techneuten hier antwoord op hebben. moet de computer/stuurapparaat geresset worden of zijn andere oorzaken voor het onregelmatig stationair lopen De krukaspoelie slingerd. Tot twee keer toe erafgehaald en gemonteerd zonder resultaat. Vanaf 80km/ uur een irritante vibratie voelbaar vanuit de onderzijde auto . Kan eigenlijk niet anders dan dat de uitlaat die niet goed hangt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 12 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 krukaspolie die slingert kan ofwel een kromme polie zijn ofwel dat je de krukas eens moet vlakken met een speciaal vlak tool voor assen . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 april, 2008 heb je al even gekeken naar de toerentalstabilisatieklep? Heb je het gasklephuis ook al schoongemaakt? Wat betreft die pouli, kun je je oude overzetten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3BRevoVariant Geplaatst 15 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2008 Eigenlijk hoef je niet zo druk te maken over motormanagement, als je alleen het blok wisselt.Inlaatspruitstuk demonteren met inspuitbrug, alle zenders overzetten... Het enigste wat Passat 2E wel heeft is een mogelijkheid om het CO via een potmeter met een lichtblauw dopje erop, te regelen. Die extra potmeter is er niet bij de Golf 3...... Motorsteunen zijn geloof ik ook anders maar die kan je wel zo van je oude blok overzetten.Bak past volgens mij ook gewoon als je maar wel de baksteun overzet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 29 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2008 Vandaag net terug van een korte vakantie in Praag.We zijn teruggekomen met een leenauto een Golf. Mijn passat heeft me op de terugweg in Enfurt Duitsland laten staan. Wat is er gebeurt. Motor enkele weken geleden uitgewisseld en probeemloos de eerste 2000km gereden voor we op 18 april naar Praag gereden zijn. Op de duitse autobaan werkelijk fantastisch gereden. Geen druppel olieverbruik was erg tevreden, maar nu. De auto is stilgevallen doordat het aandrijfwiel van de onsteking een cm naar buiten is gekomen. De onderste dustriebutie kap is gedeeltelijk doorgesleten en in eerste instantie dacht ik dat de reim geknap was. Ik heb terplekke de bovenste kap verwijderd en zag dat de riem heel was,maar dat de aandrijfwiel welke de onsteking bedient een mm of 7 naar buiten was gekomen. De onsteking draait maar staat er nu wel naast.De auto wordt volgende week naar Nederland gehaald door de ANWB. De vraag aan jullie is . Hoe kan dit Wiel naar buiten komen en hoe zit normaal vast??. Dit wiel is niet losgeweest met het overzetten van de motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2008 veertje weg? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 29 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2008 Vdub, welk veertje??. waar zit dat veertje Heb je er een plaatje van. En kan ik dit wiel terugdrukken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2008 is het niet het bovenste tandwiel(nokkenaspoeli) wat je bedoelt? daar zit nmw altijd zon wigje in.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 majorini Geplaatst 30 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2008 Nee het is niet de nokkenaspoelie of wiel die naar buiten is gekomen. het is echt de wiel welke is verbonden met de ontsteking. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2008 en waar mag die dan wel zitten? Nmw heb je 3 tandwielen aan de dist.zijde. 1. de nokkenaspoeli 2. de oliepomppoeli 3. de krukaspoeli Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
majorini
Ik heb op markplaats een advertentie gezien waar een 2.E motor uit een golf 3 word aangeboden.
advertentie nr 153446936-2-liter-motor-golf
Ben niet zo goed met plakken en knippen.
Onze passat heeft een ernstig olieverbruik. Het is een 2.0 lt uit 1991.
Ben bij de dealer in Duiven langs geweest om te informeren wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Gezien de km 300.000 zou het volgens hem ovale zuigers kunnen zijn.
Mijn idee van klepseals was volgens hem onwaarschijnlijk, dit kwam volgens hem bij deze motoren niet voor.
Dus om de kop eraf te halen voor een revisie en daarna maar zien of het gewenste resultaat is ,zie ik gezien de kosten niet zitten.
Een2.0E motor uit 1996 van een golf 3 is dit plug en play in een passat van 1991 te zetten.
Of moet ik alles van spruitstukken enzo ook over zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten