Ga naar inhoud
  • 0

motor 2.E


majorini

Vraag

Ik heb op markplaats een advertentie gezien waar een 2.E motor uit een golf 3 word aangeboden.

advertentie nr 153446936-2-liter-motor-golf

Ben niet zo goed met plakken en knippen.

 

Onze passat heeft een ernstig olieverbruik. Het is een 2.0 lt uit 1991.

Ben bij de dealer in Duiven langs geweest om te informeren wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Gezien de km 300.000 zou het volgens hem ovale zuigers kunnen zijn.

Mijn idee van klepseals was volgens hem onwaarschijnlijk, dit kwam volgens hem bij deze motoren niet voor.

Dus om de kop eraf te halen voor een revisie en daarna maar zien of het gewenste resultaat is ,zie ik gezien de kosten niet zitten.

 

Een2.0E motor uit 1996 van een golf 3 is dit plug en play in een passat van 1991 te zetten.

Of moet ik alles van spruitstukken enzo ook over zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja de motor code is van beide hetzelfde. 2.E staat op distrubitiedeksel.

aleen die aangeboden word komt uit een golf 3 1996. opvallende verschillen met de mijne uit 1991 is dat de dijnamo niet met een V snaar maar met een platte multiriem wordt aangedreven.

De motor die aageboden word compleet met versnellingsbak, hiervan past de versnellingsbak zowie zo niet in de passat. De ophangbevestiging is heel anders.

post-3834-1423822567,432_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kan geen kwaad mits je dan ook die zaken overneemt, of erg goed kijkt of evt. de oude poulies aan het blok over gezet kunnen worden..

 

Verder voorzie ik geen problemen, maar probeer ook de ECU mee te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag een motor 2.E uit een golf 3 opgehaaldbij autodemontagebedrijf Niks

Industrieterrein Garstelanden

Garstweg 16

7676 ST Westerhaar-Vriezenveensewijk

Tel: 0546-659216

 

Net bedrijf zag er goed uit.

3maanden garantie op papier en 173.000km gelopen.

Denk aankomend week er aan te beginnen om de motor eruit te halen en over te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De motor van een passat staat in lengterichting, de motor van een golf dwars..... dus er zal wel het een en ander omgebouwd/overgezet moeten worden.

 

Succes.

 

Niet bij een 35i hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de motor eruit gehaald.

Ga morgen de bak erafhalen om te kijken welke maat koppeling erin zit.

Volgens de matrialenhandel zijn er twee varianten. 228 mm of 215 mm.

Is trouwens wel duur over de 250 euri's Ga kijken of ik ze via ebay kan bestellen in duitsland.

post-3834-1423822622,4757_thumb.jpg

post-3834-1423822622,6632_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag met de koppelingsplaat bij de automatrialenhandel geweest.

Vergeleken met een een nieuwe koppelingsplaat.

was ergelijk uit. bijna geen verschil. Dus de koppelingsplaat wordt niet vervangen.

 

Waar ik me wel zorgen over maakt is dat de bougies uit de ruilmotor behoorlijk zwart eruit zagen. hoop toch niet dat ik een oliezuiper voor een andere oliezuiper vervangt. Heb wel garantie op de motor maar om weer een andere erin te gaan hangen is geen hobby van mij.

 

Vandaag ook de ontsteking overgezet, ( deze was niet aanwezig op de ruilmotor)

ook de gasklep heb ik overgezet , deze heeft iets andere aansluitingen als de oude.

Morgen maar weer verder, hoop dat ik zaterdag zover ben om de motor weer in de passat te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aandrijfas is geregeld en zit er weer onder.

Ook de motor zit er in. Auto start en rijdt weer.

De olielucht is weg, dus dit is opgelost.

Kleine dingen die nog moet gebeuren zijn de km teller doet het niet. Kabel gebroken of hij zit er niet goed in.

De motor loopt wel enigsinds onregelmatig.

Mischien dat de forumadmin en of de techneuten hier antwoord op hebben. moet de computer/stuurapparaat geresset worden of zijn andere oorzaken voor het onregelmatig stationair lopen

De krukaspoelie slingerd. Tot twee keer toe erafgehaald en gemonteerd zonder resultaat.

Vanaf 80km/ uur een irritante vibratie voelbaar vanuit de onderzijde auto .

Kan eigenlijk niet anders dan dat de uitlaat die niet goed hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk hoef je niet zo druk te maken over motormanagement, als je alleen het blok wisselt.Inlaatspruitstuk demonteren met inspuitbrug, alle zenders overzetten...

 

Het enigste wat Passat 2E wel heeft is een mogelijkheid om het CO via een potmeter met een lichtblauw dopje erop, te regelen.

Die extra potmeter is er niet bij de Golf 3......

 

 

Motorsteunen zijn geloof ik ook anders maar die kan je wel zo van je oude blok overzetten.

Bak past volgens mij ook gewoon als je maar wel de baksteun overzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag net terug van een korte vakantie in Praag.We zijn teruggekomen met een leenauto een Golf.

Mijn passat heeft me op de terugweg in Enfurt Duitsland laten staan.

Wat is er gebeurt.

Motor enkele weken geleden uitgewisseld en probeemloos de eerste 2000km gereden voor we op 18 april naar Praag gereden zijn.

Op de duitse autobaan werkelijk fantastisch gereden. Geen druppel olieverbruik was erg tevreden, maar nu.

De auto is stilgevallen doordat het aandrijfwiel van de onsteking een cm naar buiten is gekomen. De onderste dustriebutie kap is gedeeltelijk doorgesleten en in eerste instantie dacht ik dat de reim geknap was.

Ik heb terplekke de bovenste kap verwijderd en zag dat de riem heel was,maar dat de aandrijfwiel welke de onsteking bedient een mm of 7 naar buiten was gekomen. De onsteking draait maar staat er nu wel naast.De auto wordt volgende week naar Nederland gehaald door de ANWB.

De vraag aan jullie is . Hoe kan dit Wiel naar buiten komen en hoe zit normaal vast??.

Dit wiel is niet losgeweest met het overzetten van de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden