jarno Geplaatst 13 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2008 hallo. tijdje terug een andere auto gekocht een passat van 2002 met 122000 km toen ik de auto net had vernam ik dat de auto schokt als ik in Zn 5e rij met een snelheid van 70 km en trap dan het gaspedaal in een keer vol in dan schokte de auto tot 85 en was het weg ik heb garantie dus meteen even bij garage aan geweest en die zijden dat de luchtmassa meter stuk was en die hebben zij vervangen dat was het ook niet toen moest het aan het 2e massavliegwiel liggen ik heb toen alles nieuw in de bak gekregen drukgroep koplingsplaten en 2e massavliegwiel was bij 124000km toen was het probleem weg en reed hij weer zo als het hoort nu heeft hij 126000. gereden en doet hij het weer en erger nu schokt hij bij 60 tot 85 in Zn 5e dus meteen weer naar de garage en een monteur heeft in de auto gereden en die wist het ook niet meer maar ik wil geen auto die schokt heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt of wie weet wat er wel aan de hand is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 13 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2008 Sensor oid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 13 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2008 Motorsteunen / hydrolagers wellicht? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2008 is de PD kabel in de kop/onder het klepdeksel al vervangen? Die gaan nl vroeg of laat kapot doordat die in de olie ligt. Kabel is niet duur, ca een tientje of 6 en is redelijk eenvoudig te monteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jarno Geplaatst 15 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2008 als die pd kabel stuk is schokt dan de auto ook het is wel raar dat ik het het meest verneem als ik in zn 5e rijd in de 4e doet hij het ook wel een beetje maar dat is bijna niet te merken waar zit zon hydrolager dan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ojke Geplaatst 15 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2008 Indien de kabelboom de veroorzaker is zit er in het motorregelapp. normaal gesproken een storing betreffende een cilinderoverslag o.i.d. Als dit het geval is dan volstaat het door het kleppendeksel te demonteren en de stekkers aan de kabelboom iets strakker te zetten waardoor deze strakker op de pompverstuivers aan gesloten zitten. Een slecht contact is een veel voorkomend probleem. Bij mij op de zaak hebben wij nog nooit een kabelboom hiervoor vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2008 Indien de kabelboom de veroorzaker is zit er in het motorregelapp. normaal gesproken een storing betreffende een cilinderoverslag o Dat is niet altijd zo hoor, meestal staat er juist niks in.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jarno Geplaatst 16 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 oke ga dinsdag even bij de garge langs en kijken wat ze er aan willen gaan doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jarno Geplaatst 22 maart, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2008 Auto heeft gisteren weer een dag bij De garage gestaan Ze hebben alles na gekeken En niks kunnen vinden waarom De auto schokt Het zou toch aan de chip liggen Ze gaan de auto weer standaard maken Dus chip gaat er weer uit Maar daar ga ik niet mee akkoord Ga vandaag nog even bij een echte VW daeler langs kijken of Er daar iemand is die na een stukje rijden kan zegen dat mankeert er aan Ik denk zelf dat het ergens in een motor rubber of steun zit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 22 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2008 Allemaal wel vervelend! Hoop dat ze het bij de dealer wel kunnen vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JoMe Geplaatst 22 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2008 Schokkende auto's, tsja...... Ik heb er ook een gehad waarbij het probleem eigenlijk nooit is gevonden. Op een gegeven moment is de boel zo geprogrammeerd dat het schokken tot een "acceptabel" niveau kon worden gereduceerd. Ze hebben er helaas nooit echt het haakje achter kunnen krijgen. Ik hoop voor je dat er wat gevonden word, er is niets vervelender als een auto die niet naar nehoren werkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jarno
hallo.
tijdje terug een andere auto gekocht
een passat van 2002
met 122000 km
toen ik de auto net had vernam ik dat de auto schokt als ik
in Zn 5e rij met een snelheid van 70 km
en trap dan het gaspedaal in een keer vol in
dan schokte de auto tot 85 en was het weg
ik heb garantie dus meteen even bij garage aan geweest
en die zijden dat de luchtmassa meter stuk was
en die hebben zij vervangen
dat was het ook niet
toen moest het aan het 2e massavliegwiel liggen
ik heb toen alles nieuw in de bak gekregen
drukgroep koplingsplaten en 2e massavliegwiel
was bij 124000km
toen was het probleem weg en reed hij weer zo als het hoort
nu heeft hij 126000. gereden
en doet hij het weer en erger
nu schokt hij bij 60 tot 85 in Zn 5e
dus meteen weer naar de garage
en een monteur heeft in de auto gereden
en die wist het ook niet meer
maar ik wil geen auto die schokt
heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt
of wie weet wat er wel aan de hand is
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten