Ga naar inhoud
  • 0

Ruitenwissers bij hoge snelheid.


Silkwood71

Vraag

Hallo allemaal,

 

Nou inmiddels is het gisteren geweest maar goed, we ( Belinda en ik ) zijn even naar Köln geweest om te shoppen.

 

Het is een mooie stad, en uiteraard gaf het mij ook de gelegenheid om even de Passat uit te testen op die Deutsche Autobahn..... :lol::lol:

 

Bwoahhh... dat was lekker zeg. Eindelijk kon ik eens op de linkerbaan blijven zonder meteen te worden weg geblinkt....... 8)

 

Echter merkte ik het volgende wel op.

 

Vanaf een 140 km/h gingen mijn ruitenwissers die ik op interval had staan, trillen ( stuiteren??). ( hier bedoel ik mee dat je dan strepen ziet op de raam in de straal van de ruitenwisser, niet in de omtrek) ( hoop dat Dit duidelijk is.. :roll: )

 

Bij 200 km/h was het veeg effect bijna nihil te noemen.

 

Verhelp ik dit door die kleine spoilertjes op de ruitenwissers te zetten?? ( vind ik eigenlijk niet echt mooi) of is er nog een andere oplossing.

 

Ik wil uiteraard wel nog mededelen dat ik uiteraard niet altijd 200km/h rij, maar een 140 wil toch nog weleens geregeld voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja hoor..... die is al een keer gehaald..... (meerdere keren zelfs).

 

Alleen.... als je dan op het verbruik kijkt, 1:5 dan laat je het gas vanzelf los.

 

Zitten we een poos daarna bij mn ouders, roept een vriend van mn broer tegen mn vader (ook Passatrijder), "Wist je dat een Passat wel 1:5 verbruikt als ie 200 loopt......" en bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

200+ gehaald ? Werd je gesleept door een Touareg ?

 

:lol:

 

Verbruik bij top is inderdaad hoog. Nooit echt kans om aandachtig naar de boardcomputer te kijken. Zou echt niet weten wat de Golf dronk op top. Was nogal druk op Oberhausen straight.. Dan is het verschil met iemand die 'slechts' 160 rijdt wel erg hoog..

 

8)

 

Met de V5 alleen getopt op de A-348. 225 op 4,5 pit was best wel netjes voor die kleun.. Maar het verbruik ? Ik weet het niet. Was eigenlijk meer aan het opletten of er toch niet ergens een radar stond..

 

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor, afgelopen zomer hebben we dit maar eens geprobeerd.

Vanaf de Duitse grens (voor de rest...... Zevenaar ligt ca 10 km van de grens) is er een mooi lang stuk richting Oberhausen waar je lang genoeg aanloop kunt nemen om rustig op de 200+ uit te komen.

 

Uiteindelijk vond ik het zelf bij 215+ wel mooi geweest en heb ik de auto rustig uit laten lopen (afslag Emmerich), want zoals je zelf al aangeeft vergt rijden op dergelijke snelheden behoorlijk veel concentratie.

 

Doordat ik zelf afhaakte weet ik alleen niet wat de top is...... maar ja, moet je dat weten? Op een gegeven moment moet je volgens mij zelf toch wijzer zijn.

 

Ritje richting Bottrop (km of 20 voorbij Oberhausen) deden we afgelopen zomer ook nagenoeg binnen t uur.... gem snelheid rond de 130 (op de boordcomputer).......

 

Later.....

Vertelde men dat je niet overal in Duitsland meer mocht toppen..... ook het gedeelte richting Oberhausen is niet voor dit soort snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uiteindelijk vond ik het zelf bij 215+ wel mooi geweest en heb ik de auto rustig uit laten lopen (afslag Emmerich), want zoals je zelf al aangeeft vergt rijden op dergelijke snelheden behoorlijk veel concentratie.

 

Had je eigenlijk op de terugweg nog een poging moeten doen.. Dan loopt het wat naar beneden.. Gaat ie vast nog harder.. Wel oppassen dat je goed afremt als je in Elten eraf moet. Afritjes in Duitsland zijn een beetje link.. Oh nee.. Zevenaar.. Elten was toen ik nog in Tolkamer woonde..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ab635744.jpg

 

Het ging nog een paar kilometer harder maar toen was het echt gedaan met de acceleratie. Op het verbruik heb ik maar eens niet gelet, is ook niet zo spannend.

 

Nog een leuk filmpje van de terugweg (en let vooral op de l*l die spiegels maar lastig vindt en denkt dat iedereen 100 rijdt):

 

http://media.putfile.com/220-kmh-

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, gelukkig niet.

Duitsland... Dan is het inderdaad wel een 'lekker figuur' in die Subaru. :?

 

Als het in Nederland was, kon ik de actie van de Subaru nog wel enigzins begrijpen. In nederland rijdt men niet dagelijks 200+ natuurlijk, dus is het gros van de mensen er ook niet aan gewend.

 

Tja, gebeurt heel veel met nederlanders in Duitsland. Vooral natuurlijk met dergelijke brave huisvaders in brave japannertjes. (om maar wat te noemen :wink: ) Niet in staat om enige snelheid in de spiegel vast te stellen, of gewoon lomp genoeg om hem ervoor te knallen. Maak het vaak genoeg mee als ik met mijn vader onderweg ben... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik reed 200 km/h, en had nog wel iets over. Vond het wel erg knap voor de 1.8T alhoewel ik met de Alfa een normale 1.8 ook 210 heb gehaald.

 

Over de ruitenwissers, ik denk dat ik de normale erop heb. heeft iemand een foto hoe die aerotwins eruit zien, en waar je die kunt krijgen??

 

Alvast bedankt.

 

ps. het verbruik heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken, had het ook ietsie te druk om op het verkeer te letten. moet wel zeggen dat de auto zich heel erg vast op de weg voelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heb ik er dus niet opzitten, die van mij heeft wel een klein spoilertje, echter niet over de gehele lengte van de ruitenwisser. Tenminste klopt het wat ik daar schrijf, bij jou is ie over de gehele lengte van de ruitenwisser toch??

 

trouwens mijn passat deed vandaag iets vreemds, hoort wel niet in deze topic, maarja.

 

Het knipperlicht knipperde onregelmatig. Omdat het dit deed aan beide kanten vermoed ik dat dit het relais zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die heb ik er dus niet opzitten, die van mij heeft wel een klein spoilertje, echter niet over de gehele lengte van de ruitenwisser. Tenminste klopt het wat ik daar schrijf, bij jou is ie over de gehele lengte van de ruitenwisser toch??

 

trouwens mijn passat deed vandaag iets vreemds, hoort wel niet in deze topic, maarja.

 

Het knipperlicht knipperde onregelmatig. Omdat het dit deed aan beide kanten vermoed ik dat dit het relais zal zijn.

 

Klopt die zit er ook niet standaard op. Het is btw niet mijn ruitenwisser/auto. Ik heb er ook 1 met spoilertje..

Maar velen kopen die aero twins omdat ze dus beter wissen...

 

Denk ook dat het een relais is.. hij knippert zeker heel snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden