Ga naar inhoud
  • 0

Jankend geluid


ferry75

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee ik heb het meeste wel doorgelezen maar kon niet echt iets vinden wat er op leek.

De airco stond uit (eco). Ik was 2 straten verder ik dacht laat ik het geluid eens opnemen met mijn mobiel dus de auto stationaire laten lopen toen was het geluid weer weg. en bij het weg rijden begon het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enkel na start een paar minuten.........90/100 de riem van de alternator.

Slipt door gebrek aan onderhoud of door zwakke batterij.Moet na start teveel opladen daardoor overbelasting van de (versleten?) riem.Indien riem reeds geruime tijd slipt zal de riemschijf (poulie) ook slijtage vertonen.Zeker in geval van v riemen.Na vernieuwing riem/poulie zeker batterij laten uittesten!!

Noman1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enkel na start een paar minuten.........90/100 de riem van de alternator.

Slipt door gebrek aan onderhoud of door zwakke batterij.Moet na start teveel opladen daardoor overbelasting van de (versleten?) riem.Indien riem reeds geruime tijd slipt zal de riemschijf (poulie) ook slijtage vertonen.Zeker in geval van v riemen.Na vernieuwing riem/poulie zeker batterij laten uittesten!!

Noman1.

 

 

Waar zit deze riem? Qua onderhoud gaat de auto altijd naar de vw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar zit deze riem? Qua onderhoud gaat de auto altijd naar de vw.

 

Waar zou de riem van de alternator kunnen zitten?????? ra...ra..

Op de alternator natuurlijk.....man....man...man..miserie...miserie.

Grapstjen weiye Pol.............

De platte riemen van tegenwoordig gaan 10 X zolang mee als de V riemen vroeger.Indien ze echter "los" hangen ....en de batterij wordt zwakker....i.d.d....tjiéééééééééééééééééééépppppppppppppppp.Vooral in de winter wegens koud (starter trekt meer amp.)en hoger stroomverbruik,lichten achterruit verwarming....zetelverwarming...

T'leven is hard hé...hi...hi.

Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vanochtend maar even bij de audi/vw dealer langs gereden en gelukkig gaaf de auto een klein piepje. De montuer zei dat het waarschijnlijk de multisnaar was. En ze konden deze meteen vervangen. Ze hebben meteen de 2 snaren vervangen. De kosten waren 170 euro. Nu maar hopen dat het weg is.

 

Mvgr

 

Ferry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben vanochtend maar even bij de audi/vw dealer langs gereden en gelukkig gaaf de auto een klein piepje. De montuer zei dat het waarschijnlijk de multisnaar was. En ze konden deze meteen vervangen. Ze hebben meteen de 2 snaren vervangen. De kosten waren 170 euro. Nu maar hopen dat het weg is.

 

Mvgr

 

Ferry

 

Da's nog veel geld voor 2 riemen + uurloon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij vw zijn ze niet meer beschaamd tegenwoordig 170 euro voor 2 riemekes en een 15 minuten werk, amaai mijn ...........

die riemen kosten hoop en al 60 euro en dat is dan nog redelijk doorgeteld en dan nog 110 euro voor het werk .

is normaal een 15 a 20 minuten werk .

pak dat ze er 30 minuten aan werken, 110 euro gedeeld door 30 is 3.6 euro per minuut aan loon .

3.6 x60 is een totaal van 216 euro per uur .

ik denk dat ge eens van garage moet wisselen want hier zetten ze u een beetje af :cry::cry::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

I.D.D. Was zo van hetzelfde gedacht.2 Riemkes betaal ik hoogstens 50 Euro in mijn auto onderdelen handel.En zoals de meeste vaste klanten krijg ik daarop nog 25 % korting.In de materiaal stock hiet nabij kosten V riempjes slechts tussen de 4 en de 8 Euro.deze zijn kwalitatief even goed als de originele en gaan even lang mee.UIteraard zijn de platte riemen iets duurder,maar 170 Euro en hoogstens tussen 15 en 30 minuten werk.

Man...man..man..miserie...miserie.....

Maar waarom die riempjes niet zelf plaatsen?Je stelt eerst de vraag,krijgt daarna de oplossing.Om vervolgens 170 Euro te betalen voor iets wat iedere schooljongen van pakweg 14 jaar zelf kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was trouwens ook niet helemaal goed gedaan een van de snaren liep niet helemaal netjes in de spanrol. Hebben ze dezelfde middag nog recht gezet.

Maar volgens mij is dat heel lastig zelf te doen praktisch geen ruimte.

De snaren waren 13 en 18 euro ex btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha,

De prijs van die snaren is i.d.d. zeer redelijk.Wat de prijs voor het werk nog aanzienlijker maakt natuurlijk.Aan 21 % b.t.w. voor de riemen, komt dat op 132.5 Euro voor het werk.......jawaaaaade,man...man...man..miserie...miserie.

Al bij al de moeite om zelf eens de handen uit de mouwen te steken volgens mij.Het vervangen van 2 snaren kan dan moeilijk bereikbaar zijn.......meer dan het los en vast draaien van een paar boutjes houdt het echt niet in hoor.

Ik las ook een paar maal dat de spanrollen beter mee vernieuwd worden.Was schijnbaar door uw garage niet geweten.Vandaar het bijkomend probleem achteraf.Of waar een forum toch al niet goed voor is hé.

Greets,Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden