Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI motor op een 2002 passat 1.9TDI


delikan

Vraag

Hallo zoals de topic al luid, past een 2.0TDI motor van bouwjaar 2007 op een passat van bouwjaar 2002?

 

Bak, kabelboom, computer, tellerbak enz zit er ook bij.

 

Zo ja, zijn er veel aanpassingen nodig? Waar kan ik het laten inbouwen en hoeveel zou het ongeveer kosten?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hey vdub waarom zou dat niet gaan heb het eens bekeken en die 2.0liter blokken trekken aardig op die 1.9liter blokken en het feit dat een blok dwars of recht in de auto ligt veranderd niks aan het passen of niet ,als de motor tegen de bestaande vitesse bak past is deze er in te leggen .

een ander paar mouwen is die rot electronica die je altijd mee moet aanpassen .

heb in mijn mercedes unimog ook een diesel ingebouwd en dat was origineel een benzine alles kan mits de nodige aanpassingen en kunde .

denk dat ik in de toekomst eens ga kijken als zo een 2liter in een 3b te duwen valt (voor appi ).

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de 1.9tdi(130pk) zijn veel sterker, qua kracht en materiaal, turbo's van een 2.0 schijnen ook niet zo best te zijn.

 

Valt reuze mee, de 2.0 TDI is juist een door ontwikkelde 130 pk 1.9 TDI. Turbo's niet goed zijn.. ach, dat lijkt me meer een kwestie van zuinig met je auto om gaan. En daar schort het bij heel veel mensen nog aan. Sowieso heeft de 2.0 TDI meer kracht (koppel) dan een 1.9 alleen zou hij wel eens wat minder fel aan kunnen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga dan inderdaad voor een chip, en neem een chip op maat, dan kun je er afhankelijk van de conditie van het blok een 160pk uit halen..

 

Ik heb het een en ander gelezen over een EGR/kat tussenuit? Dan heb je pas 160pk ?? Eigenlijk wil ik alles orgineel laten behalve mn PK/NM :evil:

 

Ik heb een aantal chippers gebeld waaronder JD, alle zeggen ze +30/35 PK. Chip op maat heeft toch alleen zin als je andere modificaties uitvoerd zoals andere uitlaat/turbo etc?

 

Van de zomer ga ik op vakantie, extra pk/nm is mooi meegenomen met inhalen enz :)

 

Sorry voor offtopic in mn eigen topic geheheh

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden