Ga naar inhoud

Uitschuifbare middenarmsteun 3BG


RuudC

Aanbevolen berichten

Hallo kennishebbers,

 

Ik heb een vraag over de vast orginele middenarmsteun die in mijn passat 3BG zit. De boven kant van de armsteun kan je in de richting van de voorruit uitschuiven zodat de armsteun langer wordt. Heel handig voor als je stoel wat dichter op het stuur staat dan gemiddeld :shock:

Ik gebruik de armsteun dus in uitgeschoven stand, het enige vervelende vind ik is dat tijdens het steunen erop bij een autorit de armsteun weer langzaam terugschuift.

 

Weet iemand of je het schuiven van de armsteun kan blokkeren??? ik heb de oplossing nog niet gevonden op het forum.

Ik zou graag zien dat de steun in uitgeschoven stand blijft staan :roll:

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dat is typisch. Zou er bij mij iets versleten/stuk zijn? Tis mijn eerste passat dus verder geen ervaring hiermee.

Hoe gaat bij jou het uitschuiven in zijn werk? Voel je bij het uitschuiven iedere keer een beetje weerstand? zodat je de steun in bepaalde standen kan schuiven?

Ik bedoel horizontaal. Verticaal kan ik de steun wel goed stellen.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee ik zal van de week eens opletten hoe het zou kunnen komen. Ik heb wel het idee dat ik meer op de voorkant leun dan in het midden. Als het uitschuiven dan ook gemakkelijk gaat, zal de steun hierdoor ook makkelijk weer in kunnen schuiven.

Mogelijk gaat het terugschuiven tijdens het rijden wat minder snel als de armsteun meer naar beneden wijst. Maar dan eerst wel even ervaren of dat dan ook nog lekker zit :?

 

Net zo makkelijk die armsteun bij een automaatje :D

 

Mocht iemand dezelfde ervaring hebben cq een idee/oplossing dan hou ik me aanbevolen.

 

Thx Johan toch weer wat wijzer geworden.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij glijdt ie ook wel eens terug.... heb er verder niet echt last van.

Heej Jeroen als die screws erinzitten kan ie zeker helemaal niet meer terug?

 

Yep

 

staat in 1 vaste stand nu,bovendien blijft zo mn chrome afdekkapje nu permanent zichtbaar 8)

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij glijdt ie ook wel eens terug.... heb er verder niet echt last van.

Heej Jeroen als die screws erinzitten kan ie zeker helemaal niet meer terug?

 

Yep

 

staat in 1 vaste stand nu,bovendien blijft zo mn chrome afdekkapje nu permanent zichtbaar 8)

 

gr Jee

 

Daar doet die het om hoor. :lol: [schild=4 fontcolor=FF0000 shadowcolor=0000FF shieldshadow=1]BLING BLING[/schild][schild=standard fontcolor=0000FF shadowcolor=00008B shieldshadow=1]Bling Bling[/schild]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank medeforummers voor alle adviezen. Ik ga voor dezelfde oplossing die Jee13 beschrijft. :idea: Ik neem aan een klein gaatje voorboren en een niet te lang zelftappend schroefje erin. Heet zoiets niet een parker? :roll:

 

Dat chromen afdekplaatje hou ik mooi in ged88. Het nu zichtbare palastic ziet er idd niet uit.

 

Groet Ruud :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank medeforummers voor alle adviezen. Ik ga voor dezelfde oplossing die Jee13 beschrijft. :idea: Ik neem aan een klein gaatje voorboren en een niet te lang zelftappend schroefje erin. Heet zoiets niet een parker? :roll:

 

Dat chromen afdekplaatje hou ik mooi in ged88. Het nu zichtbare palastic ziet er idd niet uit.

 

Groet Ruud :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg netjes en zorgvuldig om torx schroefjes te gebruiken, ik heb maar even in mijn gereedschapskist gekeken en een 2-tal mooie kruiskopschroefjes gevonden :embarassed: Voor de zekerheid nog een iets groter ringetje ertussen gezet, en ach als de steun naar beneden is ziet niemand het :wink:

 

Zorg voor een scherp boortje want het deel waar in geboord moet worden is flexibel en buigt naar binnen als je de boor er te hard op drukt. Erg veel ruimte om het tegen te houden is er niet. (het is plastic, dus boor ook goed voor niet te groot niet te klein ander zo het kunnen breken als de schroef erin gaat)

 

Bij mij overigens naar volle tevredenheid gelukt :lol::lol:

 

Thx voor het :idea: Jee13

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal schuift de duopasagier de steun wel in.. Ik heb er nooit last van als ik alleen in de wagen zit.

 

Daar heb ik ook wel eens last van. Weet je trouwens wat echt irritant is: de duo passagier die de hele armsteun confisqueert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden