1.8T Geplaatst 3 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2008 Afgelopen zaterdag mijn Passat laten "chippen" door de jongens van Fasttech! De Passat rijdt nu echt lekker en je voelt nu pas echt goed dat er een turbo in het spel is. Binnenkort even op de testbank! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hans2008 Geplaatst 4 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2008 Hallo Ben zeer benieuwd naar het resultaat pk?????????? verbruik?????????????/ kosten??????????????? (heb ook een 1.8 turbo ben dus zeer geinteresseerd) gr hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2008 volgens mij zat je vraagtekentoets vast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 4 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2008 1.8 T chippen dat is pas MERKBAAR!!!! benzine is toch effe wat anders dan diesel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 77corvette Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 Hoi allemaal, is een gewone 1.8 (op gas en benz) ook te chippen? groet stefan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 Hoi allemaal, is een gewone 1.8 (op gas en benz) ook te chippen? groet stefan Da's het geld niet waard, je wint er maar 5-10 pk mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 77corvette Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 ok helder thanx. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 1.8 T chippen dat is pas MERKBAAR!!!! benzine is toch effe wat anders dan diesel het koppel van een diesel is zeker wat anders ja ! wat bedoel je met je uitspraak ? gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Supervan Geplaatst 5 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2008 1.8 T chippen dat is pas MERKBAAR!!!! benzine is toch effe wat anders dan diesel het koppel van een diesel is zeker wat anders ja ! wat bedoel je met je uitspraak ? gr Jee Ik snap het ook niet helemaal. Volgens mij is de winst bij de TDI motoren en de 1.8T procentueel wel vergelijkbaar. Daarbij zal de diesel het op koppel altijd winnen van de benzine, terwijl de benzine iets meer PK's eruit haalt. Dus... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahouterm Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Diesel het op koppel "altijd" winnen van benzine, dacht het nie.... wel heb je bij een lager toerental je koppel te pakken dan bij een benzine. Zie mijn uitdraai: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=21839 Bij mij is het koppel van 348,3Nm paraat bij 3300 toeren.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Bij mij is het koppel van 348,3Nm paraat bij 3300 toeren.... das een domme uitspraak.. een beetje standaard 130pk tdi haalt al 310nm bij 1800rpm, ga je die chippen schiet die enorm over die 348 van die van jou heen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Supervan Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Je moet het vergelijk ook maken tussen een standaard diesel/benzine of een gechipte diesel/benzine, anders is het appels met peren vergelijken. Wat vdub al aangeeft: een gechipte diesel (130PK TDI) gaat qua koppel al richting de 400 of er overheen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 Ik heb bij de JD meeting een overlay gezien van 2 uitdraaien, wellicht zou iemand daar dit kunnen doen voor een gechipte 1.8T en TDI en het resultaat hier posten. Zou wel leuk zijn ter vergelijking, nu blijft het bij wat gejeuzel. Feit blijft dat vermogens verkopen en koppel wint. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1.8T Geplaatst 6 februari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 HalloBen zeer benieuwd naar het resultaat pk?????????? verbruik?????????????/ kosten??????????????? (heb ook een 1.8 turbo ben dus zeer geinteresseerd) gr hans Volgens fasttech zal het vermogen nu tussen de 180 tot 190 pk zitten. De Passat moet nog op de testbank dus is het nog even gissen. Het kan gekker maar dat wou ik niet, nu rijdt het lekker soepel. Het valt mij wel op dat de passat iets zuiniger rijdt. De kosten voor dit alles kun je op hun website vinden: http://www.fasttech.nl. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 6 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2008 wat ik bedoelde is dat het chippen van een 1.8 T duidelijk beter merkbaar is dan een tdi. ik had std 6bak 130 nu kat leeg, egr dicht en chip op rond 177 pk is naar mijn mening duidelijk minder merkbaar dan mijn leon 20VT die ik gechipt had. die was std 180 na chip 232 pk. misschien heb ik het verkeerd omdat er natuurlijk enorme verschil in vermogen is. maar naar mijn gevoel is de vooruitgang tov de std bij benzine beter merkbaar, duidelijk genoeg ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahouterm Geplaatst 7 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2008 Moet mijn woorden terug nemen... was idd appels met peren vergelijken...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 7 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2008 Ik heb bij de JD meeting een overlay gezien van 2 uitdraaien, wellicht zou iemand daar dit kunnen doen voor een gechipte 1.8T en TDI en het resultaat hier posten. Zou wel leuk zijn ter vergelijking, nu blijft het bij wat gejeuzel. Feit blijft dat vermogens verkopen en koppel wint. Koppel aan het wiel wint, niet koppel aan de krukas. De overbrenginsverhoudingen van diesel en benzine verschillen nogal, dus het hoge koppel van een diesel motor is een beetje geflateerd als je het gaat vergelijken met benzine motoren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 7 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2008 Hier dan een vergelijk van een gechipte 1.8T tegen een gechipte 115 pk TDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2008 ik zal bij JD wel even 2 uitdraaien over mekaar leggen en hier posten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 8 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2008 ik zal bij JD wel even 2 uitdraaien over mekaar leggen en hier posten. Die staat er toch al Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 9 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2008 Je ziet bij de uitdraai van V6-4motion duidelijk dat appels en peren met elkaar vergeleken worden. Een diesel zal wel een hoger draaimoment hebben, maar heeft een veel kleinere power-band. Van 0 - 100 zal een benzine sneller zijn (met iets minder draaimoment) en bij een tussen acceleratie zal een diesel sneller zijn (afhankelijk hoe lang je doortrekt en bij welk toerental). Volgens mij heeft V6-4motion mijn uitdraai gebruikt! Bij 3.000 toeren/min rij ik 120 km/u. Hoeveel toeren maakt een diesel bij 120 km/u. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 9 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2008 Kan kloppen dat die van jou is.. heb er 2 uit het JD-rollenbank topic gezocht en die over elkaar gezet. Hoeveel toeren een diesel bij 120 km/h maakt is afhankelijk van de bak verhoudingen en of het een 5 of 6 bak is. Maar meestal rond de 2000-2250 tpm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1.8T Geplaatst 10 februari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2008 Ik heb gisteren een andere dumpvalve op de passat gemonteerd, de originele begaf het na een aantal dagen. Deze kon de druk niet aan! Ik heb er nu een van aluminium met een klep ipv membraan, werkt stukken beter! Ik heb er gelijk een aantal meer besteld dus als er liefhebbers zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 10 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2008 wel de juiste kleur veer gebruiken he... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 10 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2008 Ik heb gisteren een andere dumpvalve op de passat gemonteerd, de originele begaf het na een aantal dagen. Deze kon de druk niet aan! Ik heb er nu een van aluminium met een klep ipv membraan, werkt stukken beter! Ik heb er gelijk een aantal meer besteld dus als er liefhebbers zijn... Welk merk is die van jou, volgens mij een Forge FMDV006? Ik denk zelf aan een Forge Split-R @ V6 4motion Als een diesel rond de 2.250 toeren draait bij 120 km/u dan heeft mijn auto evenveel trekkracht en zullen dus even snel optrekken (heeft natuurlijk wel te maken met de uiteindelijke kracht die door het wiel op het wegdek wordt uitgeoefend). Wel zal mijn benzine motor langer doorhalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 11 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2008 Forge split -R blijkt ook bij sommige 1.8T fouten te geven... een Dv werkt het beste, dus keus aan jou om die risico te nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
1.8T
Afgelopen zaterdag mijn Passat laten "chippen" door de jongens van Fasttech! De Passat rijdt nu echt lekker en je voelt nu pas echt goed dat er een turbo in het spel is. Binnenkort even op de testbank!
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten