Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning 1.8T


1.8T

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1.8 T chippen :P

 

dat is pas MERKBAAR!!!! benzine is toch effe wat anders dan diesel

 

het koppel van een diesel is zeker wat anders ja !

 

wat bedoel je met je uitspraak ?

 

gr Jee

 

Ik snap het ook niet helemaal. Volgens mij is de winst bij de TDI motoren en de 1.8T procentueel wel vergelijkbaar. Daarbij zal de diesel het op koppel altijd winnen van de benzine, terwijl de benzine iets meer PK's eruit haalt.

 

Dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij is het koppel van 348,3Nm paraat bij 3300 toeren....

 

das een domme uitspraak.. een beetje standaard 130pk tdi haalt al 310nm bij 1800rpm, ga je die chippen schiet die enorm over die 348 van die van jou heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij de JD meeting een overlay gezien van 2 uitdraaien, wellicht zou iemand daar dit kunnen doen voor een gechipte 1.8T en TDI en het resultaat hier posten. Zou wel leuk zijn ter vergelijking, nu blijft het bij wat gejeuzel. Feit blijft dat vermogens verkopen en koppel wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo

Ben zeer benieuwd naar het resultaat pk??????????

verbruik?????????????/

kosten???????????????

(heb ook een 1.8 turbo ben dus zeer geinteresseerd)

gr hans

 

Volgens fasttech zal het vermogen nu tussen de 180 tot 190 pk zitten. De Passat moet nog op de testbank dus is het nog even gissen. Het kan gekker maar dat wou ik niet, nu rijdt het lekker soepel. Het valt mij wel op dat de passat iets zuiniger rijdt. De kosten voor dit alles kun je op hun website vinden: http://www.fasttech.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ik bedoelde is dat het chippen van een 1.8 T duidelijk beter merkbaar is dan een tdi.

 

ik had std 6bak 130 nu kat leeg, egr dicht en chip op rond 177 pk is naar mijn mening duidelijk minder merkbaar dan mijn leon 20VT die ik gechipt had. die was std 180 na chip 232 pk.

 

misschien heb ik het verkeerd omdat er natuurlijk enorme verschil in vermogen is. maar naar mijn gevoel is de vooruitgang tov de std bij benzine beter merkbaar,

 

duidelijk genoeg ??? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb bij de JD meeting een overlay gezien van 2 uitdraaien, wellicht zou iemand daar dit kunnen doen voor een gechipte 1.8T en TDI en het resultaat hier posten. Zou wel leuk zijn ter vergelijking, nu blijft het bij wat gejeuzel. Feit blijft dat vermogens verkopen en koppel wint.

 

Koppel aan het wiel wint, niet koppel aan de krukas. De overbrenginsverhoudingen van diesel en benzine verschillen nogal, dus het hoge koppel van een diesel motor is een beetje geflateerd als je het gaat vergelijken met benzine motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je ziet bij de uitdraai van V6-4motion duidelijk dat appels en peren met elkaar vergeleken worden. Een diesel zal wel een hoger draaimoment hebben, maar heeft een veel kleinere power-band. Van 0 - 100 zal een benzine sneller zijn (met iets minder draaimoment) en bij een tussen acceleratie zal een diesel sneller zijn (afhankelijk hoe lang je doortrekt en bij welk toerental).

 

Volgens mij heeft V6-4motion mijn uitdraai gebruikt!

 

Bij 3.000 toeren/min rij ik 120 km/u. Hoeveel toeren maakt een diesel bij 120 km/u.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren een andere dumpvalve op de passat gemonteerd, de originele begaf het na een aantal dagen. Deze kon de druk niet aan! Ik heb er nu een van aluminium met een klep ipv membraan, werkt stukken beter!

 

Ik heb er gelijk een aantal meer besteld dus als er liefhebbers zijn...

 

A-40510.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb gisteren een andere dumpvalve op de passat gemonteerd, de originele begaf het na een aantal dagen. Deze kon de druk niet aan! Ik heb er nu een van aluminium met een klep ipv membraan, werkt stukken beter!

 

Ik heb er gelijk een aantal meer besteld dus als er liefhebbers zijn...

 

A-40510.jpg

 

 

Welk merk is die van jou, volgens mij een Forge FMDV006?

 

Ik denk zelf aan een Forge Split-R

 

 

@ V6 4motion

Als een diesel rond de 2.250 toeren draait bij 120 km/u dan heeft mijn auto evenveel trekkracht en zullen dus even snel optrekken (heeft natuurlijk wel te maken met de uiteindelijke kracht die door het wiel op het wegdek wordt uitgeoefend). Wel zal mijn benzine motor langer doorhalen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden