Ga naar inhoud
  • 0

Velgen opknappen


rick

Vraag

Vrienden,

 

Ik heb een zeer goedkoop setje lichtmetalen velgen op de kop kunnen tikken. Ze zijn beschadigd, maar voor dat geld heb ik ze maar gewoon meegenomen. De vraag is nu of er nog wat aan te doen is. Zie bijgaande foto's. Het lijkt er op dat rond het midden van de velgen de toplaag voor een deel weg is. Zou daar (betaalbaar) nog iets aan te doen zijn?

 

img00138la3.jpg

img00139tg0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik denk dat er maar 1 ding opzit en dat is helemaal kaal schuren en vervolgens weer netjes met velgenspray oid overspuiten! Eventueel nog een laagje blanke lak en je hebt voor weinig geld weer leuke (winter) wielen!

Is dit wel steek 112???

Robin

 

Kaal schuren, hoe doe ik dat? Is daar speciaal materiaal voor?

Hoe kan ik zien welke steek de velgen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet eerst zorgen dat alle losse verf er af is. Dan ga je ze schuren met een Mouse oid met korrel 120 of fijner. Als je wielen mooi glad geschuurd zijn moet je ze na schuren met waterproof schuurpapier. Als dat af is kan je de wielen in de lak zetten! Liever eerst nog in de spuitplamuur spuiten en nog eens heel fijn naschuren met waterproof!

Als de wielen onder een golf4,bora,tt,fabia,leon of ibiza komen is het steek 100! Passat,A4,A6,A8,octavia,altea,nw leon is steek 112!

Ik noem een paar voorbeelden maar als je twijfeld vraag het dan! Steek 100 past niet onder een 3B/3BG !!!

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@kaal.nl: Dank voor uitgebreide uitleg. Klinkt als een hoop werk :shock:

Is het ook op de velgen zelf te zien welke steek het is? Wat is dat trouwens?

 

Als je goedkoop en makkelijk wil oplappen..

ga naar gamma.. haal je pot verf afbijt,wat fijn schuurpapier..

bus spuitplamuur ff schuren en dat in de gewenste kleur is iets van paar uurtjes..

 

en je wordt er dan niet moe van..

 

Greetzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Over afbijtmiddel gesproken. Dan kan ik je Decape net aanraden. Wonderbaarlijk spul. In combinatie met hele fijne staal wol krijg je een prachtig resultaat. Alles d'r af voordat je het door hebt. Water neutraliseert het goedje direct.

 

www.decapenet.nl

Ziet er goed uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad wel aardig wat werk maar dan heb je ook wat! Met een goed afbijtmiddel gaat het ook goed maar zorg dan wel dat je alles heeeel goed ontvet voordat je gaat spuiten!!!

De steek is de afstand tussen de boutgaten in mm. Het staat niet altijd op de velgen dus is er maar een manier : passen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kan ik zien welke steek de velgen zijn?
De steek is de afstand tussen de boutgaten in mm. Het staat niet altijd op de velgen dus is er maar een manier : passen!

Klopt. Als het er wel opstaat, staan er meestal de letters LK voor, dus LK112 of LK5x112. Soms ook staat er een lange code in de velg waarin die 112 verstopt zit, maar dat laatste is niet 100% proof.

De beste optie: eerst passen voor je aan het klussen slaat :-)

 

Misschien een handig topic van Marcel: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=21058

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor alle tips.

 

De steek zal ik eerst maar eens na gaan kijken. Anders is het een beetje zonde van de tijd. Decape net ziet er ook wel erg goed uit. Is wel de makkelijkste manier denk ik. Als de steek klopt ga ik dit proberen.

 

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden