Ga naar inhoud
  • 0

zomerbanden


j de jong

Vraag

ik weet het de winter is nog maar koud begonnen en ik begin over zomerbanden.

maar ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat voor banden ik moet kopen.

ik wil eigenlijk een comfortabele band een stille band en geen stugge band

ik heb namelijk pas niewe velgen gekocht en daar moet komend zomer nieuw rubber onder.

Wie o wie kan mij adviseren

de velg is 17 inch type rs8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Gaan de michelin banden echt veel langer mee of is dit verleden tijd?

heb de auto gekocht met bijna nieuwe banden ( goedkope banden )

maar waren na +- 17000 KM al versleten ( meeste snelweg )

Binnen kort ook toe aan nieuwe 17"

 

Welk type Michelin's heb je? Het zal per type verschillen schat ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaan de michelin banden echt veel langer mee of is dit verleden tijd?

heb de auto gekocht met bijna nieuwe banden ( goedkope banden )

maar waren na +- 17000 KM al versleten ( meeste snelweg )

Binnen kort ook toe aan nieuwe 17"

 

Ik heb op mijn vorige auto ( Bmw) ook michelins gehad ..dacht het type pilot sport..235/40/17 en waren al na 15000 km aan vervanging toe .. gewoon mee gereden dus geen gekke dingen mee gedaan.

Dit type zal dan ook wel een zachte band zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn advies neem continental sportcontact 3 is echt een goede band. Heb ze zelf in 225/40/18 en rijden echt goed. maar ben beetje conti freak zit ik me net te bedenken.

 

passat 225/40/18 sc3 zomer 205/55/16 ts790 winter

corrado 215/35/17 sc2 zomer 195/50/15 ts790 winter

seat inca 215/40/16 sc2 zomer 195/50/15 ts800 winter

caravan 195/65/15 vanco contact

En allevier op reserve ook conti

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaan de michelin banden echt veel langer mee of is dit verleden tijd?

heb de auto gekocht met bijna nieuwe banden ( goedkope banden )

maar waren na +- 17000 KM al versleten ( meeste snelweg )

Binnen kort ook toe aan nieuwe 17"

 

Ik heb op mijn vorige auto ( Bmw) ook michelins gehad ..dacht het type pilot sport..235/40/17 en waren al na 15000 km aan vervanging toe .. gewoon mee gereden dus geen gekke dingen mee gedaan.

Dit type zal dan ook wel een zachte band zijn.

 

Ik had bij m'n V6 Pilot Sport PS2 (225/45ZR17) en die waren na ruim 25.000 net over de helft... Hoeft dus niet perse dat ze snel slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jammer :(:lol::lol: ik ben altijd in voor inkoop voordeel

Oh, maar ik sprak eigenlijk alleen voor mezelf hoor. Misschien dat er bijvoorbeeld wel iets te regelen is voor bijvoorbeeld forumleden uit jouw eigen regio. Dan wordt het al een stuk makkelijker te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Conti's slijten inderdaad ook vrij snel. Ik denk alleen dat dat (in vergelijking met bandentypes van een jaar of 10 geleden) inmiddels voor vrijwel iedere band geldt, vanwege alle andere eisen die er nu aan worden gesteld qua geluidsoverlast, benzineverbruik, comfort, enzovoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er nu BF Goodrich G-force profiler onder. Mij is verteld dat dit een submerk is van Michelin zelf. Hij is goedkoper dan de Michelin. Ik was voor 4 banden 170 EUR goedkoper uit dan Michelin die ik er eerst onder had liggen. Ben er (na 30000 km) zeer tevreden over. De band heeft nog voor ong. de helft profiel. Wel meer geluid en een iets hoger verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sportcontact 2 (sowieso Conti) werd mij sterk afgeraden door mijn garagebedrijf. Deze had ik in 1e instantie aangevraagd toen ik nieuwe banden moest, maar hij zegt nooit Conti aan te raden en ook bijna nooit te monteren tenzij de klant er nadrukkelijk om vraagt.

 

Toen kwam hij dus met de Energy savers, maar heb idd liever een klasse hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien ik ook op zoek ben naar een setje nieuwe zomerbanden, in de maat 205/50/17... Ben ik ook wel benieuwd naar bijvoorbeeld die Falken ZE912 waar Jeroen het over heeft...

 

Ze zijn in iedergeval een heel stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de Continental SportContact 3... En die Falken schijnen ook lekker stil te zijn, wat het comfort in de auto, weer ten goede komt.

 

Volgens een test is de Falken ZE912 netzo goed als de Michelin Pilot Sport... En beter dan de RE050A van Bridgestone. Ik moet er wel bij zeggen dat het waarschijnlijk wel om een test uit de USA gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Testen moet je nooit geloven en al helemaal niet als Falken als beste uit de test komt! Alle B- en C-merken worden geproduceerd door A-merk fabrikanten. En een fabrikant zal nooit zijn eigen A-product onderuit halen met één van zijn eigen B- of C- producten. Bijna alle tests worden zwaar gesponsord. Dus de marketingafdeling die het meest te besteden heeft is in díe test spekkoper... Eén van de weinig nog echt (bijna) onafhankelijke in Europa is de duitse ADAC in combinatie met de Tüv...

 

Heb trouwens zelf 55.000 km sportief gereden op Michelin Pilot Sport PS2's (245/40 R 17). Toen waren de voorbandjes op en hadden de achterbanden nog 3,5mm! Nieuw hebben ze 8mm profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Testen moet je nooit geloven en al helemaal niet als Falken als beste uit de test komt!

 

waarom moet ik die test niet geloven dan ? Ook al zou deze test niet helemaal kloppen dan komt deze B-band volgens jou aardig mee

 

bandenkeuze maakt ieder voor zich, afweging tussen prijs en prestatie

 

Morgen gaan Falken ze912 eronder bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Testen moet je nooit geloven en al helemaal niet als Falken als beste uit de test komt! .

 

Ik zie ook niet in waarom niet het is dan wel een test uit USA maar juist daar denk ik dat ze wel goed testen omdat ze anders een proces aan hun broek hebben als het fout gaat met de banden die goed uit de test komen.

 

Jeroen ben benieuwd naar je ervarigen met de Falken banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Testen moet je nooit geloven en al helemaal niet als Falken als beste uit de test komt!

 

waarom moet ik die test niet geloven dan ? Ook al zou deze test niet helemaal kloppen dan komt deze B-band volgens jou aardig mee

 

bandenkeuze maakt ieder voor zich, afweging tussen prijs en prestatie

 

Morgen gaan Falken ze912 eronder bij mij

 

Omdat Falken twee jaar terug een erg groot marketingbudget had (dankzij Goodyear) om dit soort testen te kopen. En inderdaad, eigen ervaringen zijn de beste. Helaas gebeurd testen zelden geheel objectief, of de parameters worden dusdanig aangepast dat er toch weer een andere uitkomst verkregen wordt. (die beter uitkomt voor de sponsor)

 

Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen tot nu toe? Hoe is 't de Falkens vergaan afgelopen jaar? (m.b.t. grip op droog en nat, slijtage(restmm's), remweg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Testen moet je nooit geloven en al helemaal niet als Falken als beste uit de test komt!

 

waarom moet ik die test niet geloven dan ? Ook al zou deze test niet helemaal kloppen dan komt deze B-band volgens jou aardig mee

 

bandenkeuze maakt ieder voor zich, afweging tussen prijs en prestatie

 

Morgen gaan Falken ze912 eronder bij mij

 

Heb je de banden er al onder jeroen? Wat zijn je bevindingen/ervaringen tot nu toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden