Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Ik heb een rechter deur speaker fout, en mijn vraag is nu, kan ik meten of de bedrading nog goed is. Ik wil dus kijken of er signaal op de bedrading staat, kan dat met een multimeter. Ik heb even geen andere speaker om te proberen, of wordt het de radio loshalen en de bedrading door meten.

Iemand die de pin bezetting heeft van de speakers op de RNS

Address 56: Radio (J0506)       Labels:. 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 1T0 035 680 P    HW: 1T0 035 680 F
   Component: RNS-MID       H06 5269  
   Revision: AB001001    Serial number: VWZ6Z7L7135074
   Coding: 04000400010000A02000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 3B23375CB36400624A9-806E

Subsystem 1 - Part No: 1T0 051 859 AS
   Component: EU West V17  8557 

2 Faults Found:
00871 - Bass Speaker Front Right (R23) 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 28
                    Reset counter: 250
                    Mileage: 172992 km
                    Time Indication: 0

aangepast door Diver

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Er staat een sticker op de RNS met hierop de pinout.

pinout_850492630_image.png

Ik zou even de RNS eruit halen en via de speaker pinnen even ohms uitmeten. Je kan deze van links voor eerst even doormeten zo heb je een referentie van hoeveel ohm deze heeft. Maar grote kanshebber is een kabelbreuk in de deur doorvoerrubber of een geoxideerde stekker pin. 

• 0
Geplaatst

De tweeter deed het wel vertelde Jan (whatsapp) en dus simpele conclusie de onderste speaker in de deur defect. De tweeter staat paralel aan de onderste speaker en heeft een condensator op de klemmen als soort scheidingsfilter voor de hogere tonen.

• 0
Geplaatst

Iemand nog een lagetonen speaker liggen, 3C8 035 454 is voor een B7. De tweeter doet het zo als Alle al zegt dus de bedrading is goed, dus ligt het aan de speaker. 

image.thumb.png.d0fbb4d443c5694c2f8a0df96403bb33.png

• 0
Geplaatst
2 hours ago, Diver said:

@JimyB heb er eentje besteld, thanks. nieuw zijn ze ongeveer €86 meen ik

Klopt daarom heb ik daar ook voor gekozen, is wel een soortvan upgrade voor me, aangezien die speaker t al jaren niet deed 😂

• 0
Geplaatst

Als hij er in zit zal ik het laten weten, eerst een week naar Amerika voor een klusje, dus als ik weer thuis ben is hij wel binnen.  

• 0
Geplaatst

De speaker is binnen, nu hier nog even de klus afmaken en weer naar huis, volgende week inbouwen.

Speaker.jpg

• 0
Geplaatst
16 hours ago, Diver said:

De speaker is binnen, nu hier nog even de klus afmaken en weer naar huis, volgende week inbouwen.

Speaker.jpg

Succes! Wel even je Tracking info verbergen haha, anders kom je er alsnog achter ;)

• 0
Geplaatst (aangepast)
4 uren geleden, JimyB zei:

Succes! Wel even je Tracking info verbergen haha, anders kom je er alsnog achter ;)

Als ze willen weten waar ik woon vragen het maar, is geen geheim. jij zal het wel weten nu denk ik aan de reactie te zien. Plaats staat al onder de avatar. 

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Vandaag even een klein momentje gehad om het rechter deurpaneel er af te halen en het stekkertje even op de nieuwe te klikken, en ja hoor er was geluid. Morgen even nieuwe popnagels halen en de speaker wisselen. Probleem opgelost. Nou ja morgen dan. 

Het klopte dus wat @dieseltje al vertelde, als de tweeter het wel doet is de bedrading heel.

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Klusje is gekaard en fouten gewist, en heb rechts weer geluid. 

aangepast door Diver
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden